راهنمای تشخیص دلیل صدای زیاد و غیر عادی ماشین لباسشویی

به گزارش وبلاگ ایتالیا، مشکل صدای ماشین لباسشویی هنگام آبگیری به مواردی اشاره دارد که در زمان وقوع عملیات آبگیری در ماشین لباسشویی، صداهای غیرعادی، ناخوشایند و یا نگران کننده ای ایجاد می گردد. این صداها ممکن است از منابع مختلفی ناشی شده باشند و نشان دهنده مسائل مختلف در دستگاه می باشند.

راهنمای تشخیص دلیل صدای زیاد و غیر عادی ماشین لباسشویی

دلایل صدای ماشین لباسشویی هنگام آبگیری چیست؟

برخی از علل ممکن برای مشکل صدای ماشین لباسشویی هنگام آبگیری عبارتند از:

1. لوله ها و اتصالات آب

اتصالات ضعیف یا خرابی در لوله های آب می تواند باعث ایجاد صداهای خردنماینده یا غیرمعمول گردد.

2. خرابی پمپ آب

پمپ آب ماشین لباسشویی در طی آبگیری باید به طور صحیح عمل کند. خرابی در پمپ می تواند باعث ایجاد صداهای ناخوشایند و غیرطبیعی گردد.

3 . خرابی بلبرینگ یا قطعات مکانیکی

بلبرینگ ها و قطعات مکانیکی دیگر ماشین لباسشویی ممکن است خراب یا فرسوده شوند و در نتیجه صداهای ناخوشایندی فراوری نمایند.

4 . تراکم غیرعادی لباس ها

زمانی که لباس ها به طور غیرعادی و متراکم در داخل دستگاه قرار داده می شوند، ممکن است در طی عملیات آبگیری و چرخش صفحه دستگاه صداهای غیرمعمول ایجاد گردد.

5. اندازه گیری غلط غلظت بار

ماشین لباسشویی کوشش می نماید تا با توجه به وزن و غلظت بار، اندازه آب مناسب را برای شستشو معین کند. در برخی مواقع، اشتباهات در اندازه گیری می تواند باعث صداهای ناخوشایند گردد.

6. خرابی مدارات الکترونیکی یا کنترلی

خرابی در قسمت های الکترونیکی یا کنترلی ماشین لباسشویی ممکن است تنظیمات غیرمعمولی ایجاد کند که موجب فراوری صداهای ناخوشایند می گردد.

اگر مشکل صدای ماشین لباسشویی هنگام آبگیری را تجربه می کنید، بهتر است ابتدا دستگاه را خاموش نموده، اتصالات آب و لوله ها را آنالیز کنید و اگر مشکل ادامه دارد، تعمیرکار مجاز را به مشکل مطلع کنید تا تشخیص دقیق و تعمیر مناسب را انجام دهد.

دلیل صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن چیست؟

صداهایی که ماشین لباسشویی هنگام عملیات خشک کن ایجاد می نماید، ممکن است از منابع مختلفی ناشی شوند. در زیر تعدادی از علل ممکن برای ایجاد صداهای ماشین لباسشویی هنگام خشک کنی آورده شده اند:

1 . تراکم غیرعادی لباس ها

هنگامی که لباس ها به طور غیرمنظم یا با تراکم زیاد در دستگاه قرار می گیرند، ممکن است در طی چخه شستشو یا خشک کن، فشار و نیروهای ناشی از تراکم باعث ایجاد صداهای ناخوشایند شوند.

2 . خرابی یا فرسایش قطعات مکانیکی

برخی از قطعات مکانیکی در دستگاه ماشین لباسشویی ممکن است در طول زمان خراب یا فرسوده شوند. این خرابی ها می توانند در طی چرخش لباس ها صداهای غیرمعمول ایجاد نمایند.

3 . عدم توازن بار

اگر بار لباس ها در دستگاه به طور نامناسب توازن نشده باشد، در طی چرخش و شستشوی لباس ها، تکان ها و نیروهای ناشی از عدم توازن می توانند به عنوان صداهای غیرعادی ظاهر شوند.

4 . قرار گرفتن اشیاء خارجی در دستگاه

ممکن است اشیاء خارجی مانند سکه، بسته بندی ها و… به طور اشتباه درون دستگاه قرار گرفته باشند که می توانند در طی چرخه شستشو به عنوان منبع صداهای غیرمعمول عمل نمایند.

5. استفاده نادرست از دستگاه

استفاده نادرست از دستگاه مانند بار زیاد، عدم توازن بار، استفاده از مواد غیرمناسب و… ممکن است باعث ایجاد صداهای ناخوشایند گردد.

دلیل زوزه کشیدن ماشین لباسشویی

زوزه کشیدن یا صدای زوزه زوزه ای که از ماشین لباسشویی در هنگام عملکرد آن شنیده می گردد، ممکن است از مسائل مختلفی ناشی گردد. در زیر تعدادی از علل ممکن برای زوزه کشیدن ماشین لباسشویی آورده شده اند:

1 . خرابی بلبرینگ ها یا قطعات مکانیکی

بلبرینگ ها و قطعات مکانیکی دیگر در دستگاه ممکن است خراب یا فرسوده شوند. این خرابی ها می توانند باعث ایجاد صدای زوزه گردد.

2 . خرابی پمپ آب

پمپ آب ماشین لباسشویی نقش مهمی در جابه جایی آب دارد. خرابی در پمپ ممکن است باعث ایجاد صدای زوزه مانند گردد.

3 . اندازه گیری اشتباه بار لباس

ماشین لباسشویی کوشش می نماید تا با توجه به وزن لباس ، اندازه آب مناسب را برای شستشو معین کند. در برخی مواقع، اشتباهات در اندازه گیری می توانند باعث ایجاد صدای زوزه شوند.

4 . خرابی الکترونیکی یا کنترلی

خرابی در قسمت های الکترونیکی یا کنترلی ماشین لباسشویی ممکن است تنظیمات غیرمعمولی ایجاد کند که موجب ایجاد صدای زوزه گردد.

5 . خرابی موتور

خرابی یا مشکل در موتور ماشین لباسشویی نیز می تواند باعث ایجاد صدای زوزه گردد.

6 . مسائل با زنجیره انتقال قدرت

در برخی ماشین های لباسشویی، زنجیره های انتقال قدرت ممکن است به دلیل خرابی یا فشرده شدن، صدای زوزه ایجاد نمایند.

دلیل صدای ماشین لباسشویی هنگام تخلیه آب

صدای ماشین لباسشویی هنگام تخلیه آب ممکن است از عوامل و مسائل مختلف ناشی گردد. در زیر تعدادی از علل ممکن برای صدای ماشین لباسشویی هنگام تخلیه آب آورده شده اند:

1 . تخلیه آب با فشار بالا

وقتی که دستگاه تخلیه آب را با فشار بالا انجام می دهد، ممکن است صدای غلظت آب در لوله ها و مسیرهای تخلیه به عنوان صداهای ناخوشایند و قوی شنیده گردد.

2 . خرابی پمپ تخلیه

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی ممکن است خراب شده باشد یا کار نکند، که باعث صدای غیرمعمول و ناخوشایندی در هنگام تخلیه آب می گردد.

3 . انسداد در لوله های تخلیه

انسداد در لوله های تخلیه می تواند باعث تنش در سیستم تخلیه گردد و صداهای ناخوشایندی ایجاد کند.

4 . لوله های تخلیه شکسته یا خراب

لوله های تخلیه داخلی یا خارجی ممکن است شکسته یا خراب شده باشند که می تواند منجر به ایجاد صداهای نامطلوب در هنگام تخلیه آب گردد.

5 . عدم توازن بار

اگر بار لباس ها در دستگاه به طور نامناسب توازن نشده باشد، در هنگام تخلیه آب ممکن است تکان ها و نیروهای ناشی از عدم توازن صداهای ناخوشایندی ایجاد نمایند.

6 . تغییرات فشار آب

تغییرات فشار آب در سیستم تخلیه ممکن است باعث ایجاد صداهای ناخوشایند در هنگام تخلیه آب گردد.

اقدامات ضروری در صورت صدای ماشین لباسشویی هنگام آبگیری چیست؟

اگر صدای غیرعادی یا ناخوشایندی هنگام عملیات آبگیری از ماشین لباسشویی شنیده می گردد، می توانید اقدامات زیر را انجام دهید تا مشکل را تشخیص دهید و به درستی رفع کنید:

1 . توقف فوری

در صورت شنیدن صداهای غیرعادی یا نامتعارف، ابتدا دستگاه را متوقف کنید. این کار به جلوگیری از تشدید مشکل و تخریب بیشتر دستگاه یاری می نماید.

2 . آنالیز اتصالات آب

آنالیز کنید که اتصالات لوله های آب به دستگاه به طور صحیح و محکم صورت گرفته باشد. اطمینان حاصل کنید که هیچ لوله تاخیری یا خورده ای وجود ندارد.

3 . آنالیز لوله ها و مسیر تخلیه

لوله ها و مسیر تخلیه دستگاه را آنالیز کنید تا از وجود انسداد یا مسائل دیگر اطمینان حاصل کنید. انسداد در لوله ها می تواند باعث ایجاد فشارهای نامتعارف و صداهای ناخوشایند گردد.

4 . آنالیز توزیع بار

اگر لباس ها به طور مناسب توزیع نشده باشند، می تواند باعث عدم توازن و صداهای ناخوشایند در طی آبگیری گردد. لباس ها را به طور یکنواخت در دستگاه قرار دهید.

5 . استفاده از دور آبگیری مناسب

ممکن است تنظیمات دور آبگیری دستگاه (مثلاً تنظیم تند یا آرام) تأثیر بر صداها داشته باشد. اگر امکان دارد، از تنظیمات متفاوت بهره ببرید و نتیجه را مشاهده کنید.

6 . کنترل الکترونیکی

اگر دستگاه دارای کنترل الکترونیکی است، ممکن است تنظیمات اشتباه یا خرابی در سیستم کنترل باعث صداهای ناخوشایند شده باشد. اگر امکان دارد، تنظیمات را آنالیز کنید و در صورت لزوم به تنظیمات کارخانه بازگردید.

یاری گرفتن از تعمیرکاران متخصص

اگر با انجام اقدامات فوق مشکل حل نشد، بهتر است با تعمیرکار مجاز تماس بگیرید تا مشکل را آنالیز و تشخیص دقیق تری از مشکل و راهکار مناسب دریافت کنید.

توجه داشته باشید که انجام تعمیرات و مداخلات در دستگاه بدون دانش فنی ممکن است باعث تخریب بیشتر یا آسیب به دستگاه گردد. برترین راه چاره همواره مشاوره و یاری گرفتن از تعمیرکاران مجاز است.

چنانچه ساکن کرج و منطقه ها اطراف هستید برای و تماس با می توانید با ماهان سرویس تماس بگیرید .

ماهان سرویس ، را با اعزام تکنسین ، در محل انجام می دهد. 09353001695

منبع: شبکه چی

به "راهنمای تشخیص دلیل صدای زیاد و غیر عادی ماشین لباسشویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای تشخیص دلیل صدای زیاد و غیر عادی ماشین لباسشویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید