راهنمای خرید برترین مودم تی پی لینک؛ از معمولی تا حرفه ایراهنمای خرید برترین مودم تی پی لینک

به گزارش وبلاگ ایتالیا، مودم ها تنوع بسیار زیادی دارند و قطعا انتخاب یک مدل باکیفیت، کاربردی و قیمت مناسب از بین آن ها کار ساده ای نخواهد بود. اما با شناخت برندهای خوب و نیازی که دارید، می توانید گزینه ها را تا حد زیادی محدود کنید. برای مثال یکی از برترین و محبوب ترین برندهای فعال در زمینه فراوری مودم، تی پی لینک (TP-Link) است که مودم های آن به خصوص در بازار ایران هواداران بسیار زیادی دارند. اگر در پی خرید برترین مودم تی پی لینک برای مصارف خانگی، اداری یا حرفه ای هستید، در این مطلب با ما باشید تا با 7 مدل مختلف آشنایتان کنیم.

راهنمای خرید برترین مودم تی پی لینک؛ از معمولی تا حرفه ایراهنمای خرید برترین مودم تی پی لینک

راهنمای خرید رجحانن مودم تی پی لینک

1. مودم روتر بی سیم ADSL2 Plus تی پی-لینک مدل W8961N

اولین مودمی که قصد معرفی آن را داریم، یکی از پرفروش ترین و باکیفیت ترین مودم های بازار ایران محسوب می گردد که از بین قریب به 2000 نظر توانسته امتیاز فوق العاده 4.4 را هم از کاربران وبلاگ ایتالیا دریافت کند و این یعنی احتمال اینکه از این مودم مقرون به صرفه قیمت ناراضی باشید تقریبا 0 است.

این مودم از استاندارد +ADSL2 پشتیبانی می نماید به این معنا که سرعت آن تا 300 مگابیت بر ثانیه افزایش پیدا می نماید و شما می توانید بسته به کشش خط خود، سرعت بسیار بالا و پایداری را تجربه کنید.

این مودم فقط 180 گرم وزن داشته و از 4 پورت اترنت RJ-45، یک پورت RJ-11 و دو آنتن خارجی، بهره می برد تا هم بتوانید با خیال راحت تلفن را به آن متصل کنید و هم اینکه تا 4 سیستم را به آن متصل نموده و از سرعت بالایش لذت ببرید.

این مودم از فرکانس 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید به این معنا که سرعت انتقال خوبی داشته و محدوده وسیع تری را پوشش می دهد. بنابراین برای استفاده در ساختمان های چند طبقه بسیار مناسب است.

مودم بی سیم W8961N برای مصارف خانگی، یا برای کسانی که یک دفتر کار کوچک با حداکثر 4 کامپیوتر دارند، کارهایی مانند انجام بازی های آنلاین، مکالمه اینترنتی و حتی پخش ویدیو، سرعت لازم را در اختیارتان قرار می دهد. البته این بستگی به سرعت اینترنت شما هم دارد. از این مودم می توان به عنوان رجحانن مودم تی پی لینک خانگی با قیمت مناسب یاد کرد.

2. مودم روتر VDSL/ADSL مدل TD-W9970 newpack

دومین محصول این فهرست صرفا یک مودم نیست، بلکه مودم روتری با قابلیت های مختلف و قیمت فوق العاده است که مثل هر محصول دیگری از تی پی لینک توانسته نظر مثبت کاربران وبلاگ ایتالیا را جلب کند. اما اگر با مفهوم روتر آشنایی ندارید، باید بگوییم که کاربرد این دستگاه با مودم کمی تفاوت دارد.

مودم برای اتصال به اینترنت لازم است؛ یعنی شما اگر مودم نداشته باشید که اتصال وای فای را برای دستگاه های خارجی فراهم نکند، عملا امکان دسترسی به اینترنت را نخواهید داشت.

اما روتر کاملا متفاوت ظاهر می گردد. این دستگاه خودش مثل هر دستگاه دیگری به مودم شما متصل شده و اینترنت را از آن دریافت می نماید. اما اینترنت دریافتی با سرعت و محدوده بیشتری برای سایر دستگاه ها نظیر گوشی های موبایل، تبلت، لپ تاپ و… در دسترس قرار می گیرد.

روتر بعلاوه اجازه می دهد تا چندین کاربر به صورت همزمان بتوانند به یک مودم متصل شوند. از این جهت تی پی لینک بسیاری از مودم های خود را به این قابلیت مجهز نموده که یکی از آن ها، TD-W9970 newpack است؛ محصولی هم با سرعت عالی و هم با امکان دسترسی همزمان چند نفر از فواصل دورتر.

بعلاوه باید به قابلیت VDSL هم اشاره کنیم که از لحاظ سرعت، تفاوت چشمگیری با استاندارد ADSL و +ADSL2 دارد. VDSL فرم جدیدی از اینترنت محسوب می گردد که با تلفیقی از خطوط مسی تلفن و فیبر نوری در دسترس مشترکین قرار می گیرد. با اینترنتِ VDSL، کاربران می توانند اینترنت را با سرعت بسیار بالاتری از ADSL در اختیار داشته باشند.

به ادعای کارشناسان شبکه، VDSL می تواند با سرعت دانلود 52 مگابیت بر ثانیه (6 تا 7 مگابایت بر ثانیه) و سرعت آپلود 16 مگابیت بر ثانیه (2 مگابایت بر ثانیه) اینترنت ارائه دهد که به شکل قابل توجهی از سرعت ADSL بیشتر است.

برای این مودم از دو آنتن خارجی هم استفاده شده تا بدین ترتیب نگرانی از بابت آنتن دهی آن وجود نداشته باشد. اگر در پی یک مودم خوش قیمت و کارآمد هستید، خرید این مودم روتر را به شما پیشنهاد می کنیم.

3. مودم روتر VDSL/ADSL تی پی-لینک مدل Archer VR300

دستگاه بعدی باز هم یک مودم روتر است با پشتیبانی از استاندارد VDSL که در بالا هم VDSL را برای شما توضیح دادیم و به بیان تفاوت آن با ADSL پرداختیم و هم با مفهوم روتر آشنایتان کردیم. به صورت خلاصه باید بگوییم مودم روتر VDSL/ADSL تی پی-لینک مدل Archer VR300 نه تنها یک فرستنده وای فای قدرتمند محسوب می گردد بلکه این امکان را به شما می دهد که از فواصل دورتر، با سرعت بیشتر و پایدارتری بتوانید به آن متصل شوید و از دسترسی سریع به اینترنت لذت ببرید.

این مودم روتر از یک درگاه ADSL و چندین درگاه LAN، یک درگاه WAN / LAN و یک درگاه RJ11 برای اتصال به خط تلفن بهره می برد و از لحاظ اتصالات، چیزی کم ندارد. این مودم بعلاوه از چهار آنتن خارجی بی سیم هم بهره می برد که به لطف آن ها، قدرت و کیفیت سیگنال به شکل قابل توجهی افزایش پیدا خواهد نمود. این مودم روتر بعلاوه به لطف آنتن های زیاد و پرقدرتش می تواند دامنه دسترسی بی سیم را هم افزایش دهد تا شما بتوانید در فواصل دورتر، اتصال پایدارتری را تجربه کنید.

اما آنچه که این مودم را به یکی از خاص ترین مودم های میان رده تی پی لینک در بازار تبدیل می نماید، پشتیبانی آن از استاندارد 5 گیگاهرتز است. این یعنی شما می توانید در انجام بازی، پخش ویدیو و کارهایی که احتیاج به سرعت بالایی دارند، با بالاترین سرعت و کیفیت از اینترنت بهره ببرید.

دو مودم بالا فقط از استاندارد 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می کردند که یعنی فواصل دورتری را تحت پوشش خود قرار می دهند اما سرعت آن ها زیاد نیست. ولی این مودم روتر در حالت دو باند ترکیبی قادر به ارائه سرعت خیره نماینده 1200 مگابیت بر ثانیه است تا شما هیچ ضعفی را از آن شاهد نباشید. در حالت 2.4 گیگاهرتز، سرعت این مودم بسته به خط شما در نهایت به 300 مگابیت بر ثانیه می رسد که برای مصارف خانگی، گشت و گذار در شبکه های اجتماعی، وب گردی و… کاملا مناسب است و حتی فراتر از انتظارات ظاهر می گردد.

اما پشتیبانی از استاندارد 5 گیگاهرتز هم سبب شده تا شما بتوانید با سرعت نهایتا 867 مگابیت بر ثانیه، در فضای گسترده اینترنت گشت و گذار کنید. در این حالت شما می توانید به انجام بازی های آنلاین، پخش ویدیوهای باکیفیت و… بپردازند و تضمین هم می کنیم که ناامید نخواهید شد.

باید توجه داشته باشید در صورت استفاده از فرکانس 5 گیگاهرتز، محدوده دسترسی به این مودم به شدت کاهش پیدا می نماید و فقط افراد درون یک محیط یا خانه می توانند به رجحانن شکل ممکن از اینترنت استفاده نمایند. این مودم رجحانن مدل مودم تی پی لینک در بازار نیست اما می تواند احتیاج شما را به رجحانن شکل ممکن در محدوده قیمتی یادشده رفع کند.

4. مودم روتر ADSL2 مدل VDSL/ADSL Archer VR400

مودم روتر ADSL2 تی پی-لینک مدل VDSL/ADSL Archer VR400 محصولی است با دو آنتن خارجی که اگر مدل شماره 3 نتوانست رضایت شما را جلب کند می توانید به سراغ آن بیایید. در نگاه نخست، شاید این دو مودم هیچ تفاوت خاصی از لحاظ امکانات با یکدیگر نداشته باشند و حتی V300 از لحاظ ظاهری یک سری رجحان هایی هم داشته باشد اما در عمل اینطور نیست و مدل V400 بیشتر به افراد حرفه ای تر توصیه می گردد. اما چطور؟

لزوما نباید گول آنتن بیشتر را خورد؛ اگرچه VDSL/ADSL Archer VR300 به لطف 4 آنتن قدرتمندش یک مودم خارق العاده محسوب می گردد اما این بدان معنا نیست که مودمی با 2 آنتن نمی تواند به خوبی آن ظاهر گردد. V400 طبق اطلاعات منتشر شده در وب سایت رسمی تی پی لینک، از پورت USB 2.0 بهره می برد و به استانداردهای MU-MIMO و BeamForming هم مجهز شده است. اما این استانداردها به چه معنایی هستند و چه کاری انجام می دهند؟

فناوری BeamForming یک نوع سیستم مدیریت فرکانس های رادیویی محسوب می گردد که در آن سیگنال بی سیم به سمت یک دستگاه گیرنده خاص راهنمایی می گردد تا سرعت و پایداری بیشتری به وجود بیاید. به این سیستم، شکل دهی پرتو هم گفته می گردد و از آن در بسیاری از ارتباطات بی سیم استفاده می گردد که یکی از آن ها مودم است.

در مودم روتر VDSL/ADSL Archer VR400 هم خوشبختانه دسترسی به چنین قابلیت مجذوب کنندهی وجود دارد که با شناسایی مکان دستگاه مورد نظر مثل لپ تاپ، تبلت، گوشی موبایل یا هر چیز دیگری که قصد اتصال بی سیم به مودم را دارد، سیگنال قدرتمندتر و پایدارتری را به سمت آن ارسال می نماید تا بدین ترتیب فرایند ارسال داده های بی سیم به شکل سریع تر و بهتری صورت بگیرد.

MU-MIMO هم به عنوان یک قابلیت مجذوب کننده و کاربردی این وظیفه را دارد که پهنای باند را به وسیله روتر تجزیه نموده و به دستگاه های مختلف به صورت جداگانه ارسال می نماید. MU-MIMO در واقع شکل اختصاری عبارت multi-user, multiple input, multiple output است به این معنا که چندین کاربر به صورت همزمان می توانند به آن متصل شوند.

اگر این ارتباط به صورت تکی بود، یعنی single-user, multiple input, multiple output، اگر شما مشغول تماشای ویدیو از یوتیوب بودید و شخص دیگری در حال تماشای ویدیو در اینستاگرام، یکی در اولویت قرار می گرفت و دیگری باید منتظر می ماند تا فرکانس برایش ارسال گردد.

علاوه بر این ها، تی پی لینک جدیدترین و رجحانن قابلیت های امنیتی و گیمینگ را هم در این مودم قرار داده تا گیمرها هم به رجحانن شکل ممکن بتوانند از سرعت بالای آن استفاده نموده و لذت ببرند.

5. مودم روتر 4G تی پی-لینک مدل TL-MR6400 Ver 5.20

از مودم های معمولی فاصله می گیریم و به سراغ مودم هایی می رویم که از اینترنت همراه پشتیبانی می نمایند؛ به عبارتی دیگر، مودم هایی که سرعت اینترنت همراه را به شما ارائه می دهند و در نتیجه سرعت بسیار بالاتری از مودم های عادی دارند. این مودم از جمله جدیدترین محصولات تی پی لینک در بازار محسوب می گردد که شرکت یادشده تمام ایرادات و نقاط ضعف آن را در مقایسه با نسخه قبلی رفع نموده است.

نحوه عملکرد این مودم به این صورت است که شما فقط کافی است یک سیم کارت 4G یا 3G درون آن قرار دهید تا بتوانید با سرعت بسیار بالا چه در دانلود و چه آپلود، از اینترنت بهره ببرید. این مودم هم از سرعت نهایتا 300 مگابیت بر ثانیه بهره می برد و فرکانس آن هم 2.4 گیگاهرتز است؛ بدین ترتیب شما هم محدوده وسیعی را تحت پوشش خود خواهید داشت و هم اینکه سرعت بسیار خوبی را تجربه خواهید کرد چون 300 مگابیت بر ثانیه از لحاظ تئوری یعنی تقریبا 37.5 مگابایت بر ثانیه که به طور کامل امکان بهره مندی از سرعت بالای اینترنت همراه در آن وجود خواهد داشت.

این مودم خوشبختانه از هر سه اپراتور محبوب کشور یعنی ایرانسل، همراه اول و رایتل پشتیبانی می نماید اما نباید از سیم کارت های ثابت TD ایرانسل درون آن بهره ببرید. بعلاوه سیم کارت های 5G هم در صورت قرارگیری درون این مودم، باز هم سرعت بالای خود را در اختیارتان قرار نخواهند داد چون این مودم نهایتا از سیم کارت 4G پشتیبانی می نماید.

از جمله امکانات این محصول می توان به پشتیبانی از SMS، سه پورت LAN، یک پورت LAN / WLAN و… اشاره نمود.

6. مودم روتر بی سیم 4G LTE مدل Archer MR400/AC1200 به همراه سیم کارت 4.5G و 300 گیگابایت اینترنت 12ماهه

می رسیم به مودم روتر بی سیم 4G LTE تی پی-لینک مدل Archer MR400/AC1200 که به همراه خود سیم کارت 4.5G و 300 گیگابایت اینترنت 12 ماهه هم دارد تا بدین ترتیب شما با خرید یک مودم، از خرید سیم کارت و اینترنت کاملا بی احتیاج شوید. بعلاوه این محصول از جمله مودم روترهای بالارده بازار محسوب می گردد و در نتیجه برای مصارف خانگی شاید خیلی مناسب نباشد چون پرداخت این هزینه برای کسی که مصارف عادی دارد خیلی منطقی نیست.

تمام قابلیت های مجذوب کننده و خوبی که یک مودم روتر باید داشته باشد، یعنی امکان اتصال چند دستگاه به صورت همزمان و بعلاوه تقویت سیگنال های ارسالی به دستگاه های مختلف، سرعت و پایداری اتصال و… از جمله امکاناتی است که با خرید این مودم روتر می توانید دریافت کنید.

این مودم بعلاوه از اینترنت 4G پشتیبانی می نماید ولی سیم کارتی که به همراه آن عرضه شده، 4.5G است به این معنا که بالاترین سرعت را با آن تجربه خواهید کرد. این مودم بعلاوه از فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید که در حالت نخست، سرعت آن به 300 مگابیت بر ثانیه و در حالت دوم به 867 مگابیت بر ثانیه می رسد که سرعت فوق العاده ای محسوب می گردد و در واقع هیچ مسئله ای از این بابت شما را آزار نخواهد داد.

شما می توانید با استفاده از این مودم حداکثر 64 کاربر را به آن معرفی کنید که همین مورد سبب شده آن را به کاربرانی با مصارف خانگی پیشنهاد نکنیم. این مودم از چهار آنتن بهره می برد؛ 2 آنتن خارجی و 2 آنتن داخلی تا بدین ترتیب هیچ مسئله ای از بابت پایداری و محدوده آنتن دهی برایتان پیش نیاید. این محصول رجحانن مودم تی پی لینک سیم کارت خور در بازار محسوب می گردد که کیفیتی استثنائی را می توانید از آن دریافت کنید.

این محصول رجحانن مودم سیم کارتی تی پی لینک در بازار نیست اما قطعا تجربه ای کم نظیر را برای شما به ارمغان می آورد.

7. مودم روتر VDSL/ADSL تی پی-لینک مدل Archer VR2100

مودم روتر VDSL/ADSL تی پی-لینک مدل Archer VR2100، آخرین و رجحانن مدل مودم تی پی لینک در این فهرست است که قصد داریم در این مطلب به شما معرفی کنیم. این مودم از 4G پشتیبانی نمی نماید اما ADSL و VDSL را در اختیار شما قرار می دهد که در صورت کشش خط شما، می تواند بالاترین سرعت را ارائه کند.

این مودم از جدیدترین فناوری روز جهان یعنی Super VDSL (VDSL2 Profile 35b) بهره می برد و سرعتی 350 مگابیتی را به شما ارائه می نماید. بعلاوه این مودم در حالت 2.4 گیگاهرتز، مثل سایر مودم ها سرعت 300 مگابیت بر ثانیه را ارائه می نماید اما وقتی فرکانس روی 5 گیگاهرتز قرار می گیرد، سرعتی دو برابر مودم های معرفی شده در بالا یعنی 1733 مگابیت را دریافت خواهید کرد.

این مودم قابلیت انتقال همزمان داده به چندین دستگاه را دارد و قادر است تا 4 برابر سریع تر از سایر مودم ها، سیگنال را به دستگاه های مختلف ارسال کند.

این مودم با لطف قابلیت OneMersh قادر به پوشش وای فای در سراسر خانه هست. این مودم امکان انتقال سریع داده ها به وسیله پورت USB 3.0 را به کاربران می دهد و چهار پورت گیگابیت اترنت تا ده برابر سریع تر از نسل قبل را ارائه می نماید.

این مودم هم به لطف اپلیکیشن Tether این اجازه را به شما می دهد که به وسیله گوشی اندرویدی یا iOS خود، تنظیمات مختلفی را روی آن اعمال کنید. گفتنی است این مودم از قابلیت روتر هم بهره می برد و این یعنی اتصالاتی با بیشترین کیفیت و پایداری را شاهد خواهید بود.

رجحانن مودم های تی پی لینک؛ سخن پایانی

در این مطلب 7 مدل از پرفروش ترین و رجحانن مودم تی پی لینک سیم کارت خور و معمولی را به شما معرفی کردیم تا در صورتی که در پی یک مودم باکیفیت با آنتن دهی عالی، سرعت مثال زدنی و کیفیت ساخت بالا هستید، مسئله ای از بابت انتخاب گزینه مورد نظر بین تنوع بالای مودم های موجود در بازار نداشته باشید.

منبع: وبلاگ ایتالیا مگ

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای خرید برترین مودم تی پی لینک؛ از معمولی تا حرفه ایراهنمای خرید برترین مودم تی پی لینک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین مودم تی پی لینک؛ از معمولی تا حرفه ایراهنمای خرید برترین مودم تی پی لینک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید