راه انتخابی المپیک از جهانی می گذرد، پیش شرط؛ حضور حتی یک قایق!

به گزارش وبلاگ ایتالیا، یک سال تا برگزاری رویداد بزرگ المپیک 2020 توکیو فرصت باقی است و در این مدت فدراسیون هایی که ورزش های آنها در این رویداد حاضر هستند کوشش می نمایند تا سهمیه ورودی این بازی ها را دریافت نمایند. یکی از فدراسیون هایی که چندین رشته المپیکی دارد قایقرانی است. قایقرانی المپیک در چند بخش روئینگ، آب های آرام، اسلالوم و بادبانی برگزار می گردد و هر کدام از این رشته ها تعداد سهمیه خاصی را براساس ضوابط خاصی به خود اختصاص می دهد.

راه انتخابی المپیک از جهانی می گذرد، پیش شرط؛ حضور حتی یک قایق!

کسب مدال طلا در مسابقات آسیایی که جنبه انتخابی المپیک را دارد یا قرار دریافت در بین قایق های منتخب رقابت های دنیای ملاک کسب این سهمیه است. امسال نیز این سهمیه به شکل خاص تر و محدودتر به رشته های قایقرانی اعطا خواهد شد. تنها در صورتی در یک رشته شانس کسب دو سهمیه را داریم که دو طلا کسب کنیم. در غیر این صورت تنها دارنده مدال طلا یا بهترین مدال ایران راهی المپیک خواهد شد و این مسئله کار را برای پاروزنان سخت می نماید.

از آن سو در بین رشته های قایقرانی، فدراسیون دنیای قایقرانی کانوئینگ (آب های آرام) یا ICF قانون دیگری برای کشورها وضع نموده است؛ حضور در مسابقات قهرمانی دنیا (در بخش نفرات عادی و پاراکانوئینگ) که جنبه انتخابی المپیک و پاراالمپیک را دارد شرط اصلی برای حضور در رقابت های انتخابی قاره ای است!

هر چند شرکت در مسابقات قهرمانی دنیا که سهمیه المپیک در آن توزیع می گردد یک تجربه عالی است اما با در نظر دریافت شرایط مالی حال حاضر کشورمان و در نظر دریافت اینکه قایقرانان نمی توانند سهمی در کسب مدال های دنیای یا سهمیه های توزیع شده داشته باشند؛ می توان حضور در این رویداد را قلم گرفت اما شرط فدراسیون دنیای آب های آرام سنگ بزرگی را پیش روی پاروزنان قرار داده است. البته این تنها راستا سخت کسب سهمیه برای پاروزنان آب های آرام نیست چرا که این احتمال وجود دارد که قایقرانان روئینگ نیز برای کسب سهمیه بازی های المپیک 2020 چنین مسئله ای را پیش رو داشته باشند.

اجبار فدراسیون دنیای کانوئینگ برای حضور در مسابقات دنیای باعث شده تا فدراسیون قایقرانی حتی به فکر اعزام یک قایق در این رویداد باشد.

علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی کشورمان در تبادل نظر با وبلاگ ایتالیا پیرامون پیش شرط فدراسیون دنیای قایقرانی آب های آرام و روئینگ گفت: در بین رشته های قایقرانی تنها فدراسیون دنیای کانوئینگ این پیش شرط را برای کشورهای مختلف قرار داده است که برای شرکت در مسابقات انتخابی قاره ای المپیک و پاراالمپیک باید در رقابت های دنیای هم شرکت داشته باشیم. اما در بحث روئینگ هنوز این مسئله که الزامی برای شرکت در مسابقات قهرمانی دنیا وجود دارد به ما اعلام نشده و در حال آنالیز این مسئله هستیم.

وی ادامه داد: رقابت های دنیای و انتخابی المپیک این رشته مردادماه ماه امسال در مجارستان برگزار شده و دیدارهای قهرمانی آسیا و انتخابی قاره ای آن سال آینده به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد. این یک واقعیت است و ما باید با واقعیت ها کنار بیاییم. کشور ایران باید به طور قطع در مسابقات آب های آرام قهرمانی دنیا شرکت کند تا بتواند در انتخابی قاره ای که شانس بیشتری برای کسب سهمیه بازی های المپیک 2020 دارد، حاضر گردد.

رئیس فدراسیون قایقرانی بیان داشت: باید تا سرانجام خردادماه صبر کنیم تا شرایط قایقرانان را بسنجیم. مطمئناً نفراتی راهی مسابقات می شوند که امکان موفقیت آنها بیشتر است حتی اگر این منجر به این گردد که یک قایق به عنوان نماینده ایران در رقابت ها شرکت کند اما اگر تعداد نفرات بیشتری موقعیت خوب و مناسبی داشته باشند نفرات بیشتری را در رقابت های قهرمانی دنیا شرکت خواهیم داد. هنوز اینکه در کدام مواد راهی این رقابت ها شویم تعیین نیست و باید تا سرانجام رکوردگیری ها منتظر باشیم.

وی توضیح داد: اگر مشکل خاصی پیش نیاد تمام کوشش خود را خواهیم کرد که تیم چهار نفره قایقرانی مردان کشورمان در بخش کایاک را که شرایط خوبی نیز دارد، به این مسابقات اعزام کنیم. البته قایقرانان کانوئینگ ما در بخش زنان و مردان شرایط بسیار خوبی را دارند و این احتمال که نفرات بیشتری در کانو و کایاک تک نفره هم راهی دیدارهای دنیای شوند زیاد است. کار سختی پیش روی ماست، اما ما خیلی امیدوار هستیم که بچه ها بتوانند دست پر به ایران برگشته و در همین رقابت ها سهمیه بگیرند.

به گزارش وبلاگ ایتالیا، مسابقات قهرمانی دنیا در بخش آب های آرام (کانوئینگ) مردادماه امسال در مجارستان برگزار می گردد. طبق اعلام ICF در مجموع 140 سهمیه به 140 قایق در دو بخش زنان و مردان و در مواد کایاک (تک نفره، دو نفره، چهارنفره)، کانو (تک نفره، دونفره) و در مسافت های 200، 500 و هزار متر تعلق خواهد گرفت. بخش عمده ای از این سهمیه به قایق چهارنفره کایاک و تنها در مسابقات دنیای اختصاص دارد. کایاک چهار نفره با داشتن ده قایق در بخش مردان و ده قایق در بخش زنان بیشترین سهم را در توزیع سهمیه های المپیکی این رشته در مسابقات قهرمانی دنیا دارد و ایران نیز با توجه به موفقیت های اخیر قایقرانان در بازی های آسیایی و مسابقات قهرمانی آسیا شانس زیادی برای قرار دریافت در بین این ده قایق خواهد داشت و با همین هدف نیز میخواهد با پاروزنان این رشته در مسابقات دنیای حاضر گردد.

در تقسیم سهمیه ها، دنیای، هر کشور حداکثر 18 ورزشکار و چهار قایق را می تواند راهی المپیک کند. از آن سو در همین رویداد تنها بخشی از سهمیه ها به کشورهای اروپایی تعلق دارد و بخشی نیز به دیگر قاره ها و به این ترتیب شانس بسیاری از کشورها در کسب سهمیه در رقابت های دنیای یا قاره ای بیشتر خواهد شد.

اما در صورت عدم کسب سهمیه در مسابقات دنیای قایقرانی در کدام رقابت ها شانس کسب سهمیه المپیک 2020 را خواهیم داشت؟

سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی کشورمان در پاسخ به این سوال مهر این طور پاسخ داد: ما امیدواریم قبل از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک بتوانیم در رویدادهای مختلف کسب سهمیه کنیم. ما امیدواریم که کشورهای مطرح آسیایی چون قزاقستان، چین و ژاپن در همین رقابت های قهرمانی دنیا در بین نفرات برگزیده بوده و سهمیه المپیک را در مواد تک نفره و دو نفره کسب نمایند. دراین صورت شانس ما برای کسب سهمیه در مسابقات قهرمانی آسیای تایلند افزایش پیدا خواهد نمود و در صورت تحقق این مسئله کار ما برای کسب سهمیه راحت خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "راه انتخابی المپیک از جهانی می گذرد، پیش شرط؛ حضور حتی یک قایق!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه انتخابی المپیک از جهانی می گذرد، پیش شرط؛ حضور حتی یک قایق!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید