سالیوان: حمایت آمریکا از عملیات های تهاجمی در یمن متوقف می گردد

به گزارش وبلاگ ایتالیا به نقل از هیل، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا میخواهد سرانجام حمایت نظامی این کشور از عملیات های تهاجمی در یمن را اعلام کند.

سالیوان: حمایت آمریکا از عملیات های تهاجمی در یمن متوقف می گردد

وی در ادامه این ادعا اضافه نمود: بایدن در سخنرانی که روز چهارشنبه در وزارت خارجه آمریکا خواهد داشت، درباره تمایل آمریکا برای ایفای نقشی فعالانه تر در دیپلماسی صحبت خواهد نمود تا به بحران یمن انتها دهد و این مسئله نیز شامل معرفی یک نماینده ویژه برای رسیدگی به امور یمن خواهد شد.

وی نامی از این نماینده ویژه نبرد حال آنکه پیشتر، وال استریت ژورنال در گزارشی از او با نام تیموثی لندرلینگ نام برد.

این ادعای سالیوان در حالی مطرح شد که آمریکا از شروع بحران یمن حمایت های نظامی و لجستیکی خود را از متجاوزان ائتلاف سعودی دریغ ننموده و میلیون ها دلار نیز تسلیحات به آنها فروخته است!

ناگفته نماند که حمایت نظامی آمریکا از جنگ یمن از دوره ریاست جمهوری باراک اوبامای دموکرات شروع شد حال آنکه ادعا می گردد وی در آن مقطع برای جبران نارضایتی ریاض از برجام چنین کاری را نموده است.

اما اکنون دولت بایدن که به نوعی ادمه دهنده سیاست های اوباما است، می کوشد تا با اقدامات ظاهرفریبانه، شراکت در قتل عام زنان و بچه ها بی گناه یمنی را از پرونده حزب دموکرات آمریکا که ادعاهای حقوق بشری دارد، پاک کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سالیوان: حمایت آمریکا از عملیات های تهاجمی در یمن متوقف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالیوان: حمایت آمریکا از عملیات های تهاجمی در یمن متوقف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید