سلامت بدن در گروی سلامت دهان

به گزارش وبلاگ ایتالیا، ارتباط بین سلامت دهان و سلامت عمومی بدن با مستندات و مقالات علمی متعددی ثابت شده است. بیماری های لثه نه تنها باعث ایجاد مشکل برای دندان ها می گردد بلکه می توانند مسائل جدی برای سلامت عمومی در دیگر نقاط بدن ایجاد نمایند و باعث افزایش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله سکته، دیابت، بیماری های قلبی و آرتریت روماتوئید گردد.

سلامت بدن در گروی سلامت دهان

همچنین ابتلا به بیماری های لثه می تواند با بروز مسائلی در دوران بارداری و بیماری زوال عقل مربوط باشد و کنترل میزان قند خون را در افرادی که بیماری دیابت دارند با مشکل روبرو کند.

بیماری لثه، عفونت بافت حمایت کننده اطراف دندان است که عموما در اثر باکتری های موجود در پلاک دندانی ایجاد می گردد.

در برخی افراد که مستعد بیماری های لثه هستند، بدن به باکتری های داخل لثه عفونی واکنش بیش از حد نشان می دهد و التهاب بسیار زیادی ایجاد می نماید. در صورتی که عفونت لثه درمان نگردد، بدن نمی تواند عفونت و واکنش التهابی شدید ناشی از آن را از بین ببرد.

این امر باعث تورم شدید لثه می گردد و بر سیستم خون رسانی بدن اثر می گذارد. اگر این شرایط به مدت طولانی ادامه پیدا کند باکتری ها و سلول های التهابی می توانند به وسیله خون به سایر نقاط بدن مثل قلب و مغز منتقل شوند و باعث واردآمدن آسیب به عروق آن نواحی شوند.

چگونه از ایجاد این مسائل جلوگیری کنیم؟

خبر خوب این است که مراقبت از دندان ها ولثه ها با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور منظم می تواند از ایجاد بیماری های لثه ای جلوگیری نموده و در نتیجه باعث بهبود سلامت عمومی و کاهش خطر ابتلا به مسائلی مثل بیماری های قلبی گردد.

خبر بد این است که اگر دندان های شما جرم داشته باشد، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را مختل می نماید و خطر ابتلا به بیماری های لثه ای را افزایش می دهد. مراجعه منظم به دندانپزشک برای آنالیز و معاینه به برطرف این مشکل یاری می نماید.

دکتر نیکو اثنی عشری - دندانپزشک / روزنامه وبلاگ ایتالیا

منبع: جام جم آنلاین

به "سلامت بدن در گروی سلامت دهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلامت بدن در گروی سلامت دهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید