صاحبان کاروان های مسافرتی از جاذبه های گردشگری خلخال استفاده نمایند

به گزارش وبلاگ ایتالیا، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، صاحبان کاروان های مسافرتی از جاذبه های گردشگری خلخال استفاده نمایند.

صاحبان کاروان های مسافرتی از جاذبه های گردشگری خلخال استفاده نمایند

سید عزت الله ضرغامی که به استان اردبیل سفر کرد، بعد از بازدید از جاذبه های توریستی شهرستان خلخال گفت: با پیگیری ها و کوشش مسئولین و سرمایه گذاران طرح های توریستی، در آینده نزدیک خلخال به عنوان یکی از قطب های مهم و بزرگ توریستی کشور معرفی خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی با بیان اینکه ظرفیت های توریستی و دسترسی به جاذبه های توریستی شهرستان خلخال را فوق العاده ارزیابی کرد و گفت: در استانهای شمالی که همواره ما مشکل تراکم توریست داریم، در ایام خاص سال بخش زیادی از توریستان استان های شمالی می توانند به راحتی از جاده اسالم به خلخال به این منطقه سفر نموده و از ظرفیت های مختلف توریستی شهرستان استفاده نمایند.

وی با اشاره به جاذبه های توریستی خلخال از جمله منطقه نمونه توریستی ازناو، اندبیل و الماس گفت: با وجود اینکه در هر دو منطقه سرمایه گذاری شده است، ولی برای رسیدن به حد مطلوب زیرساخت های بیشتری باید در این شهرستان ایجاد گردد.

ضرغامی یادآور شد: اگر چنانچه دسترسی ها و خدمات توریستی در این منطقه ارتقا یابد، سرمایه گذاران زیادی حاضر به سرمایه گذاری در بخش توسعه توریستی این منطقه ها خواهند شد.

وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی بعلاوه با اشاره به بازدید از امامزاده سید دانیال گفت: این مکان مذهبی هم دارای موقعیت توریستی، مذهبی بسیار خوبی است و می تواند در بحث توسعه صنعت توریستی مذهبی بسیار مفید واقع گردد.

وی با اشاره به گفت و گوهای خود با سرمایه گذاران طرح های توریستی شهرستان خلخال و آنالیز چالش ها و مسائل سرمایه گذاران اظهار کرد: موانع پیش روی طرح های سرمایه گذاری توریستی این شهرستان باید به سرعت برطرف گردد.

ضرغامی اظهار کرد: بخشی از این مسائل به دستگاه های دولتی مانند سازمان جنگلها و مراتع یا وزارت راه و شهرسازی مربوط است که مقرر شد این مسائل در دولت مطرح شده و راه برای برطرف این مسائل هموار گردد. بخش دیگری از مسائل هم در حوزه سرمایه گذاری است که با ارائه تسهیلات بانکی تبصره ای قابل حل است.

عضو هیات دولت با بیان اینکه خوشبختانه شرایط تسهیلات تبصره 18 شرایط خوبی دارد، گفت: وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی جز اولین وزارتخانه هایی است که توانسته از این تسهیلات استفاده کند.

وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی یادآور شد: امیدوارم با شناسایی دقیق ظرفیت های توریستی منطقه از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل، طرح های خوبی در این منطقه اجرا و تکمیل گردد.

وی با تاکید بر لزوم تکمیل طرح های توریستی منطقه و جبران عقب ماندگی های این بخش اظهار کرد: محورهای ارتباطی خلخال مزیتی است که از همه استان های اطراف به این منطقه دسترسی وجود دارد و وقتی از توریستی حرف می زنیم و این شهرستان را به عنوان قطب معرفی می کنیم به این علت است که این قطب توریستی براحتی قابل دسترسی بوده و خیلی از جاها در کشور به راحتی می توانند به ان دسترسی پیدا نمایند.

وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی یکی از اقدامات خوب وزارتخانه تحت امر خود را حل مسائل کاروان های مسافرتی یا کمپرها عنوان نمود و گفت: یکی از این کمپرها امروز در این سفر همراه من است که آن را به عنوان نمادین معرفی می کنیم.

وی گفت: همه صاحبان کمپرها اگر دنبال محیط های خوب برای کمپ زدن و اسکان چند روزه هستند می توانند براحتی از همین جاده اسالم به خلخال و منطقه ها نمونه توریستی این شهرستان استفاده نمایند.

وعده وزیر میراث فرهنگی برای حل مسائل طرح پل معلق خلخال

نماینده شهرستان های خلخال وکوثر در مجلس شورای اسلامی هم در حاشیه این سفر گفت: از منطقه ها نمونه توریستی، آب گرم و داش حمامی گیوی در شهرستان کوثر و منطقه ها نمونه توریستی ازناو، اندبیل، امامزاده سید دانیال شهرستان خلخال بازدید شد.

وی یادآور شد: بعلاوه در این سفر مسائل طرح توریستی پل معلق شهرستان خلخال به عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم مطرح شد و آقای ضرغامی قول دادند که این موضوع به عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم بزودی حل گردد.

نظری حمایت از سرمایه گذاران به وسیله وام های تبدیلی را از دیگر مصوبات این سفر عنوان نمود و ضمن قدردانی از بابت اختصاص اعتبار برای زیرساخت های توریستی منطقه ها نمونه شهرستان خلخال گفت: انتظار داریم همانطور که وزیر میراث فرهنگی قول دادند، خلخال بعنوان یکی از منطقه ها ملی توریستی معرفی گردد.

منبع: همگردی

به "صاحبان کاروان های مسافرتی از جاذبه های گردشگری خلخال استفاده نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صاحبان کاروان های مسافرتی از جاذبه های گردشگری خلخال استفاده نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید