بهترین مکان های دیدنی بوشهر Bushehr

به گزارش وبلاگ ایتالیا، استان بوشهر پایتخت انرژی ایران، در قسمت جنوبی کشور و در حاشیه خلیج فارس قرار گرفته است. هفدهمین استان بزرگ کشور به دلیل قرار دریافت در ساحل استراتژیک خلیج فارس، صادرات و واردات دریایی، صنعت صیادی، وجود ذخایر نفت و گاز، کشاورزی و نخل داری و وجود نیروگاه هسته ای از اهمیت راهبردی و مالی ویژه ای برخوردار است. فهرستی از مکان های تاریخی، ابنیه دیدنی، جاذبه های طبیعی و… در این شهر قرار گرفته است که می توان در یک سفر سیاحتی تنها به ملاقات بخشی از آن قناعت کرد.در ادامه مطلب همراه خبرنگاران باشید تا با دیدنی های بوشهر بیشتر آشنا شوید.

بهترین مکان های دیدنی بوشهر Bushehr

قلعه خورموج

قلعه خورموج که قسمتى از آن به نام قلعه محمدخان دشتى و قسمت دیگر آن به نام قلعه جلال خان معروف بوده در شهر خورموج قرار داد. از این بنا براى سکونت و مقاصد نظامى و دیده بانى استفاده مى شده است. شاه نشین ها و گوشواره ها به سبک سلجوقى بنا شده بودند. گچبرى دیوارها و درون اتاق ها و تزیینات اصلى قلعه بسیار جالب است و سبک بنا با بناسازى و گچبرى و طاق سازى کاخ اردشیر در فیروزآباد فارس همانند است.

عمارت گلشن

این عمارت تاریخی در محله قدیمی بهبهان بوشهر ساخته شده است و قدمتش به حدود 170 سال پیش برمی گردد. عمارت گلشن تا دریا فقط 10 متر فاصله دارد و همین باعث می گردد باد شمال و نسیم دریا به داخل این عمارت بوزد و فضایش را دل انگیزتر کند.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

عمارت ملک بوشهر

عمارت ملک مجموعه ساختمانی تاریخی واقع در بخش مرکزی شهرستان بوشهر یکی از آثارهای تاریخی و از نقاط دیدنی استان بوشهر است که در دوران قاجار ساخته شده و قدمت آن به 100 سال می رسد. صاحب این عمارت، یکی از تجار و بازرگانان معروف و ثروتمند بوشهر به نامِ محمد مهدی ملک التجار بود.

کوه نمکی جاشک

گنبد نمکی جاشک یکی از زیباترین گنبدهای نمکی خاورمیانه است که هنوز فعال است. این کوه نمکی منحصربه فرد 12 کیلومتر طول و 4.5 کیلومتر عرض دارد. چیزی که این گنبد نمکی را از گنبد های نمکی دیگر متمایز می نماید وجود غارها، آبشارها، بلورها و نوع نمک های این کوه است.

کاروانسرای مشیرالملک دشتستان

کاروانسرای مشیرالملک در سال 1250 شمسی به فرمان حاج میرزا ابوالحسن خان مشیرالملک ساخته شد و تا سال 1300 شمسی به عنوان کاروانسرا استفاده می شد که به دلیل واقع شدن شهر برازجان بر سر راه تجارتی شیراز به بوشهر مکانی مناسب جهت استراحت کاروانیان بوده است.

قلعهٔ نصوری

قلعه نصوری واقع در شهر بندر طاهری از توابع بخش مرکزی شهرستان کنگان یکی از اثرهای تاریخی و از نقاط دیدنی استان بوشهر در جنوب ایران است. قلعهٔ نصوری در 250 کیلومتری خاور استان بوشهر قرار گرفته است. قلعه نصوری به قلعه شیخ نیز مشهور بوده است و متعلق به اوایل دوره قاجاریه است. ساخت قلعه به امر شیخ جبار نصوری درحدود 180 سال پیش انجام یافته و معمار آن علی اضعر شیرازی بوده است. مصالح به کاررفته، سنگ های بزرگ و ملاط آن گل و گچ است.

مسجد جامع بردستان

قدمت شهر بندی بوشهر را به زمان اردشیر شاه ساسانی نسبت می دهند و در کارنامه اردشیر بابکان از آن نام برده شده است. اما بندر کنونی بوشهر را ابومهیری (پسر ناخدا باشی کشتی های نادر شاه) 300 سال پیش تاسیس کرد. در طی این سال ها آثار تاریخی زیادی برجای مانده است که مسجد جامع بردستان یکی از آن ها به شمار می آید. بعضی دیرین شناسان آن را کهن ترین عمارت متعلق به دوره اسلامی نامیده اند. فاصله مسجد تا بازار اصلی بوشهر 200 کیلومتر است که حدود دو ساعت زمان می برد.

بافت قدیمی بوشهر

بوشهر پر است از کوچه پس کوچه های تاریخی و سنتی . معماری بوشهری که در تمام ساختمان های این شهر به کار گرفته شده، از بافت سنتی و قدیمی با الهامی از معماری اسپانیا و ایتالیا شکل گرفته و خانه ها، راهورها، پنج دری ها و بالاخانه ها با سقف های بلند، درها و پنجره های هلالی با هلال های رنگی قرمز، سبز و آبی- که در اثر تابش نور خورشید مانع ورود حشرات می شده است- درهای چوبی از ساج و آبنوس، دیوارها و ستون های محکم و راسخ از گچ، ساروج و آهک- که موجب خروج حرارت و رطوبت از داخل خانه به بیرون می شده است- و آب انبارهای زیرزمینی ساخته شده از سنگ، ساروج و آهک قدمت 200 ساله خود را حفظ نموده اند.

گور دختر

گور دختر یک آرامگاه سنگی است که در شهرستان دشتستان در استان بوشهر واقع شده است. ساخت این آرامگاه به زمان هخامشیان برمی گردد. بسیار شبیه به مقبره کوروش، اما کوچکتر از آن است. این بنا از تخته سنگ های بزرگ و به شکل مستطیل ساخته شده؛ تخت سنگ ها به صورت کاملا ابتدایی برش داده شده و از طریق بست های فلزی توکار به یکدیگر متصل شده اند. مانند دیگر بناهای زمان هخامنشیان، در ساخت این مقبره نیز از هیچ ملاتی استفاده نشده است.

گورستان صخره ای سیراف

این مجموعه از گورستان تمدن ها، دخمه های فراوان، چاه های عمیق، حوضچه های آب، سنگ قبرهای متعلق به دوره اسلامی، غارهای دستکند و طبیعی، آتشکده و… تشکیل شده است. گورستان تمدن ها با هفت هزار حفره، در شش منطقه مختلف از این مکان واقع شده است. این گورهای مستطیل شکل عموما به طول 210 سانتى متر، عرض 50 سانتى متر و عمق 40 تا 80 سانتى متر در سنگ کنده شده اند و از ملات ساروج براى هندسی سازی یا پوشش سطح خارجى قبرها استفاده شده است.

سواحل خلیج فارس

اگر عاشق دریا و ساحل می باشید، حتما در اولین فرصت سفری به این استان داشته باشید. به دلیل داشتن بیشترین سواحل در کشور، استان و شهر بوشهر را قطب ساحلی کشور می نامند. سواحلی زیبا و مناسب برای تفریحات ساحلی و قدم زدن بر روی ماسه هایی که درخشش خاصی دارند از جمله جذابیت های این استا ن برای علاقمندان به دریا و ساحل می باشد.

بازار سنتی بوشهر

هر منطقه گردشگری در هر نقطه ای از دنیا که باشد در کنار تمام زیبایی های طبیعی و تاریخی خود، بی شک سوغات ها و صنایع دستی و فرهنگی ویژه آن منطقه را در دل خود جای داده است. در شهر بوشهر نیز از زمان قاجار بازاری برای خرید و فروش و تجارت مردم بومی این شهر با دیگر مردمانی که به این شهر سفر می نموده بنا شده است. بازاری با معماری خاص و منحصر به فرد که هم اکنون نیز از دیدنی ترین جاذبه های این شهر می باشد. صنایع دستی به ویژه محصولات ساخته شده از چوب درختان این منطقه از زیباترین ساخته های بومیان این منطقه می باشد که در کنار خرما که مهم ترین محصول صادراتی این شهر است در این بازار بسیار به چشم می خورد.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول

به "بهترین مکان های دیدنی بوشهر Bushehr" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مکان های دیدنی بوشهر Bushehr"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید