عمودی نوشتن در اکسل

به گزارش وبلاگ ایتالیا، در این مقاله آموزشی قصد داریم که نحوه عمودی نوشتن در نرم افزار صفحه گسترده اکسل را به شما شرح دهیم، ترک می دانید نرم افزار اکسل یکی از نرم افزارهای بسیار کاربردی به ویژه در حوزه حسابداری می باشد، یکی از مسائل عدیده بیشتر افرادی که قصد دارند با این نرم افزار کاربردی کار نمایند مسائلی مثل نحوه عمودی نوشتن در اکسل، بیان نحوه زاویه دار دیده شدن متن در اکسل به چه صورت باشد، مواردی مثل اینکه چگونه در اکسل افقی بنویسیم و نحوه افقی و عمودی کردن متن در اکسل، تغییر جهت نوشتن در اکسل و تنظیمات نوشتن در اکسل به چه صورت است و بعلاوه مواردی مثل نوشتن مس در وسط سلول در اکسل از جمله مواردی است که ممکن است برای خیلی از افراد جای سال داشته باشد و در پی آموزش هایی در این زمینه باشند.

عمودی نوشتن در اکسل

ما هم در این مقاله آموزش اکسل قصد داریم که نحوه عمودی نوشتن در اکسل و یا زاویه دار کردن متن و به طور کلی تنظیمات مربوط به متن در نرم افزار اکسل را به شما ارائه دهیم، پس در ادامه این مقاله آموزشی و کاربردی با ما همراه باشید.

نحوه عمودی نوشتن در اکسل

مطمئناً تمامی افرادی که با نرم افزار صفحه گسترده اکسل تا به امروز کار نموده اند با این مشکل روبرو شده اند که گاهی اوقات دوست دارند این افراد متن آنها به شکل عمودی و زاویه دار نمایش داده گردد اما شاید تنظیمات مربوط به آن را بلد نباشند که در ادامه ما به شما یاد می دهیم که به چه صورت در نرم افزار اکسل متن خود را به صورت عمودی و یا زاویه دار نمایش دهید.

قبل از اینکه به سراغ آموزش برویم ضروری است این نکته را به شما بگوییم که موارد ذکر شده برای بیشتر ورژن های نرم افزار اکسل یعنی اکسل 2007 تا اکسل 2021 یکسان بوده و تفاوت چندانی ندارد یعنی شما با مطالعه این آموزش می توانید در نسخه های مختلف نرم افزار اکسل تنظیمات مربوط به متن خود را اعمال نمایید.

برای نحوه نوشتن به صورت عمودی و یا زاویه دار در نرم افزار اکسل اولین کاری که باید انجام دهید این است که ابتدا نرم افزار را باز کنید، سپس در مکان مورد نظر برای تایپ متن عمودی یا زاویه دار کلیک نمایید.

بعد از آنکه متن مورد نظر خود را در سلول مورد نظر تایپ کردید دست به منوی نرم افزار مراجعه نمایید و گزینه Home را انتخاب کنید و در بخش Alignment روی قسمت ab کلیک نمایید و گزینه tex Vertical Text را انتخاب کنید.

انتخاب گزینه مورد نظر مشاهده می کنید که متن شما به صورت عمودی و یا زاویه دار در سلول نوشته شده است، به همین سادگی شما پیروز شد که متن خود را به صورت عمودی و زاویه دار در نرم افزار اکسل نمایش دهید.

برای مطالعه چرا اعداد در اکسل تغییر می نماید

عمودی نوشتن در اکسل اندروید

برای نحوه نوشتن متن در نرم افزار اکسل گوشی های اندروید و یا ios نیز مطابق آموزش ارائه شده در بخش قبلی عمل نمایید.

در ضمن برای انجام این کار در هر جایی که مشکل برخورد و یا احتیاج به مشاوره داشتید می توانید از آموزش های ارائه شده در وب سایت arya-acc.com استفاده نمایید و به وسیله راه های ارتباطی درج شده در این وبسایت هم می توانید با اساتید این مجموعه ارتباط برقرار نمایید و سوالات خود را از آنها بپرسید.

برای مطالعه جمع در اکسل

چگونه در اکسل افقی بنویسیم

به بعد از اینکه یاد گرفتیم که به چه صورت متن خود را به شکل عمودی در سلول های اکسل نمایش دهیم حالا میخواهیم یاد بگیریم که به چه صورت در نرم افزار اکسل متن خود را به صورت افقی نمایش دهیم.

در صورتی که شما با نرم افزار اکسل کار نموده باشد حتما می دانید که وقتی متن را در درون هر یک از سلول های موجود تایپ می کنید به صورت پیش فرض این متن افقی تایپ می گردد پس برای افقی نوشتن در اکسل تنظیمات خاصی را لازم ندارید.

اگر به هر دلیلی دوست داشته باشید که جهت متن خود را در اکسل تغییر دهید در ادامه ما نحوه تغییر جهت نوشتن در اکسل را به شما شرح داده ایم.

تغییر جهت نوشتن در اکسل

برای تغییر دادن جهت نوشتار خود در نرم افزار اکسل ابتدا با استفاده از موس سلول هایی که قصد دارید که متن داخل آن ها جهت شکل تغییر کند و یا اینکه این سلول ها متن شان به صورت زاویه دار نمایش داده گردد را انتخاب نمایید.

سپس یکی از این سلول ها را با دلخواه خود انتخاب نموده و بر روی آن کلیک راست کنید و گزینه Format Cells را انتخاب نمایید.

در قسمت سمت راست یک نیم دایره را مشاهده می کنید که با استفاده از گزینه Degress و تغییر دادن عدد موجود که در ارزیابی قرار گیری متن شما در درون سلول به شمار میرود می توانید زاویه های بین منفی 90 درجه تا مثبت 90 درجه را برای متن خود تعیین نمایید و در نهایت پس از انتخاب زاویه دلخواه خود دکمه ok را بزنید.

در اینجا شما می توانید زوایای مختلف را برای نمایش و متون خود به صورت دلخواه تست نمایید، این تمرین را به صورت عملی در نسخه های مختلف نرم افزار اکسل به همین صورت می توانید انجام دهید هر جا هم که به مسئله ای برخوردید می توانید به وسیله راه های ارتباطی درج شده در وب سایت Arya-acc از مشاوره همکاران ما استفاده نمایید.

تنظیمات نوشتن در اکسل

در این بخش میخواهیم تنظیمات نوشتن در اکسل را به شما آموزش دهیم که شما بخواهید مثلاً اعداد و یا حروف را در سلول های مختلف نرم افزار اکسل وارد نمایید به چه شکل باید عمل کنید.

ابتدا به اوراق نحوه نوشتن اعداد در سلول های مختلف اکسل می رویم و همانطور که می دانید نرم افزار اکسل تمام اعداد را یکسان فرض می نماید پس توجه داشته باشید که نمایش اعداد به صورت مبلغ و یا تاریخ یا هر شکل دیگری از اعداد را ندارد و نوشتن اعداد زیاد در اکسل به دو صورت می تواند امکان پذیر باشد یا اینکه شما با یاری کلیدهای عددی موجود درباره صفحه حروف خود را تایپ کنید و یا اینکه با استفاده از کلید های موجود در سمت راست کیبورد خود این کار را انجام دهید و همانطور که می دانید برای استفاده از کلیدهای سمت راست کیبورد خود حتماً باید دکمه Num Lock را روشن نمایید در غیر این صورت این کلیدها برای شما کار نخواهد کرد.

برای وارد کردن داده های مسی در نرم افزار اکسل هم شما می توانید هر نوع داده های متنی را در سلول های نرم افزار اکسل وارد نمایید و در سلول های نرم افزار اکسل حرمت دلخواه را چه به صورت فارسی و انگلیسی تایپ کنید و به همین ترتیب برای اینکه بدانید چگونه در فایل اکسل بنویسید هیچ مسئله ای برایشان وجود ندارد.

نوشتن متن در وسط سلول در اکسل

یکی دیگر از سوالات رایج بیشتر هنرجویان و کارآموزان که قصد یادگیری نرم افزار اکسل را دارند این است که چگونه می توان متن را در وسط سلول در نرم افزار اکسل تایپ کرد.

مانند آموزش هایی که در بخش های قبلی به شما ارائه دادیم نحوه نوشتن متن در وسط سلول نرم افزار اکسل را نیز در این قسمت به شما آموزش می دهیم که انجام این کار هم به راحتی امکان پذیر است.

برای اینکه متون شما در نرم افزار اکسل به صورت وسط چین و یا Align Center نمایش داده گردد شما باید ابتدا یکی از سلول های نرم افزار اکسل را انتخاب نمایید و در آن تایپ کنید و سپس سلول مورد نظر را انتخاب نمایید و در منوی نرم افزار اکسل بر روی گزینه Home کلیک کنید و در قسمت Alignment آیکون وسط چین را انتخاب کنید و به همین راحتی مشاهده خواهید کرد که متن شما در وسط سلول در نرم افزار اکسل نمایش داده می گردد البته به غیر از گزینه وسط چین شما می توانید سایر گزینه ها را برای نمایش متن دلخواه آن در درون نرم افزار اکسل انتخاب نمایید.

نوشتن متن طولانی در اکسل

شاید یکی دیگر از سوالات شما در زمان تایپ کردن و کار کردن با نرم افزار اکسل این باشد که چگونه میتوان یک متن طولانی را در سلولهای نرم افزار اکسل درج کرد.

برای اینکه شما بتوانید متون طولانی در سلول های مختلف اکسل را تایپ نمایید و برای اینکه بدون تغییر میزان سلول و فونت متن عبارت را به صورت کامل ببینید باید سلول را در حالت Wrap Text قرار دهید.

برای این منظور شما باید سلول مورد نظر را انتخاب کنید و مجددا در قسمت منو گزینه Home را انتخاب و سپس گزینه Wrap Text را انتخاب نمایید.

انتخاب این گزینه نشان می توانید در سلول های مختلف به راحتی متون طولانی را نیز تایپ نمایید.

منبع: فوت و فن

به "عمودی نوشتن در اکسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمودی نوشتن در اکسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید