فراخوان بهمن ماه وزارت علوم منطبق بر سند آمایش آموزش عالی باشد

به گزارش وبلاگ ایتالیا، رئیس هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برای فراخوان بهمن ماه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام نیاز ها باید منطبق بر سند آمایش آموزش عالی باشد.

فراخوان بهمن ماه وزارت علوم منطبق بر سند آمایش آموزش عالی باشد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ ایتالیا، به نقل ازشورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 241 هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمدعلی کی نژاد در محل دبیرخانه این شورا برگزار گشت.

در ابتدای جلسه سیدصدرالدین صدری نوش آبادی، معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور با توجه به دستور اول جلسه که بررسی امکان حضور نیمه وقت اعضای هیأت علمی خانم بود، ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص سابقه قانونی اعضای هیئت علمی خانم نیمه وقت، گفت: در مقررات فعلی، قانونی برای نیمه وقت شدن اعضای هیئت علمی در بدو استخدام وجود ندارد.

صدری نوش آبادی ادامه داد: این موضوع باید به منظور تعیین شدن نحوه کسور بازنشستگی، سنوات و ارتقاء اعضای هیئت علمی خانم نیمه وقت در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی و یا در آئین نامه هیئت امناء وزارتخانه های علوم و بهداشت اصلاح شود.

در ادامه جلسه اعضاء پس از بحث و بررسی پیرامون موضوع، مقرر کردند برای تعیین شدن دلایل توجیهی بر لزوم به کارگیری نیمه وقت اعضای هیأت علمی با وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکاتبه شود و پیشنهاد جذب نیمه وقت در آئین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی به هیئت امنای وزارتخانه های علوم و بهداشت بررسی شود.

در ادامه جلسه محمدعلی کی نژاد، رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی با تأکید بر اهمیت به کارگیری آمایش آموزش عالی با توجه به نیاز و اشتغال کشور گفت: برای فراخوان بهمن ماه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام نیاز ها باید منطبق بر سند آمایش آموزش عالی باشد.

همچنین سید علی حسینی، رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه جلسه گفت: آمایش سرزمینی در وزارت بهداشت برای 10 منطقه اجرایی شده و برنامه جذب نیروی انسانی مورد نیاز مناطق آمایشی با توزیع تعیین و مأموریت های ویژه تعیین شده است.

در ادامه بیژن رنجبر، رئیس مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اجرایی شدن طرح آمایش در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طرح تعاون نیز در استان ها و اعلام نیاز دانشگاه ها بر اساس آمایش اجرا شده و حکم اساتید استانی صادر می شود.

سپس اعضای جلسه بر لزوم ارائه گزارش سند آمایش آموزش عالی از جانب وزارتخانه های علوم و بهداشت در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کردند.

لازم به ذکراست، در انتها جلسه نیز تعدادی از اعضای هیئت­ های اجرایی جذب و کارگروه ­های بررسی صلاحیت عمومی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دانشگاه آزاد اسلامی استان های همدان و سیستان و بلوچستان، دانشگاه های رازی کرمانشاه، صنعتی کرمانشاه، صنعتی همدان، هرمزگان، یاسوج، فارس، بوشهر، علوم پزشکی زنجان و مناطق آمایشی 3 و 7 تأیید شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فراخوان بهمن ماه وزارت علوم منطبق بر سند آمایش آموزش عالی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان بهمن ماه وزارت علوم منطبق بر سند آمایش آموزش عالی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید