فریدونی: فدراسیون و سازمان لیگ نه خودشان کار می نمایند و نه اجازه می دهند باشگاه ها کار نمایند، ماجرای VAR در تبلیغات محیطی هم تکرار شده است

به گزارش وبلاگ ایتالیا، مدیرعامل پیشین باشگاه ذوب آهن معتقد است فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در اجرای بعضی از پروژه ها مثل VAR و تبلیغات محیطی خودش که کار نمی کند، هیچ اجازه نمی دهد باشگاه ها نیز مستقلاً عمل نمایند.

فریدونی: فدراسیون و سازمان لیگ نه خودشان کار می نمایند و نه اجازه می دهند باشگاه ها کار نمایند، ماجرای VAR در تبلیغات محیطی هم تکرار شده است

مجتبی فریدونی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ ایتالیا، درباره درخواست بعضی از باشگاه ها برای اجرای اختصاصی تبلیغات محیطی و ممانعت های به عمل آمده در این مورد گفت: در ایران نه سازمان لیگ برای باشگاه ها کار می نماید و نه فدراسیون. متأسفانه آنها کار که نمی نمایند، هیچ نمی گذارند باشگاه ها خودشان کار نمایند. نمونه این فرایند راه اندازی سیستم VAR است که به باشگاه ها اجازه داده نشد خودشان این سیستم را راه اندازی نمایند. ما در باشگاه ذوب آهن از اردیبهشت ماه به سازمان لیگ و فدراسیون نامه زدیم و اعلام کردیم با سه شرکت مورد تأیید فیفا مذاکره داشته و اعلام کردیم می توانیم VAR را ابتدا برای خودمان و بعد با شرایط خیلی خوبی برای دیگر باشگاه ها به کشور بیاوریم.

وی اشاره نمود: طبق برآوردی که اجرا شده بود نصب صفر تا صد هر سیستم، برای هر استادیوم حدود 200 تا 250 هزار دلار هزینه داشت و حتی ما با طرف خارجی صحبت کردیم که این هزینه به صورت اقساط پرداخت گردد. در این مورد با آقایان عزیزی خادم، بهافرایند و افشاریان صحبت و اعلام کردیم شرکتی که ما با آن توافق نموده ایم تأکید نموده است که ظرف مدت سه ماه این سیستم را در استادیوم فولادشهر مستقر می نماید، ولی فدراسیون در نهایت نه به ما اجازه داد که این کار را انجام دهیم و نه خودش برای باشگاه ها این کار را انجام داد.

مدیرعامل پیشین باشگاه ذوب آهن یادآور شد: در آن موقع در نهایت به ما اعلام کردند که فدراسیون با شرکتی که تعیین می نماید، قرارداد امضا می نماید و بعد باشگاه ها می توانند فقط از آن شرکت این سیستم را خریداری و تهیه نمایند. الان بحث تبلیغات محیطی نیز همینطور است؛ نه خودشان این کار را انجام می دهند و نه اجازه می دهند باشگاه ها این کار را به صورت مستقل انجام دهند.

وی درباره اینکه بعضی از باشگاه ها از جمله استقلال شدیداً در پی گرفتن حق تبلیغات محیطی هستند، گفت: باشگاه استقلال مدعی شده است می تواند 500 میلیارد تومان درآمدزایی در سال داشته باشد که البته من بعید می دانم، ولی در هر صورت باید اجازه داده گردد که این باشگاه و دیگر باشگاه ها هرچقدر که می توانند درآمدزایی نمایند.

فریدونی با اشاره به مشکلاتی که پیش از این در حوزه تبلیغات محیطی وجود داشته است، اظهار داشت: اگر قرار است خود سازمان لیگ این کار را انجام دهد، باید آیین نامه ای مستقل وجود داشته باشد که تعیین گردد بر چه اساسی این پول تقسیم می گردد. به طور مثال در انگلیس 50 درصد حق پخش بین همه تیم ها، 25 درصد براساس تعداد پخش بازی ها و 25 درصد طبق صندلی تیم ها در جدول محاسبه می گردد، ولی در تبلیغات محیطی سازمان لیگ، تعیین نیست چه کسی قرارداد می بندد و اصلاً باشگاه ها در این رویه نقشی ندارند. با اینکه باید همه چیز مرتب و طبق قاعده باشد، اما چیزی شفاف نیست.

مدیرعامل پیشین ذوب آهن در ادامه با اشاره موضوع VAR توضیح داد: ما دو بار در ماه های اردیبهشت و خرداد به فدراسیون نامه زدیم و رسماً برای ورود VAR اعلام آمادگی کردیم که این سیستم را تماماً خودمان از یک شرکت مورد تأیید فیفا خریداری و نصب می کنیم و منابع اقتصادی را هم خودمان تأمین خواهیم کرد، اما در نهایت از سوی فدراسیون اجازه داده نشد. دو تا سه ماه زمان برای ورود تجهیزات احتیاج بود و شرکت طرف قرارداد هم موظف بود بعد از ورود تجهیزات، طی دو هفته این سیستم را در استادیوم راه اندازی کند. ما نقشه های استادیوم فولادشهر را ارائه نموده بودیم و همه مسائل و زیرساخت ها رعایت شده بود. حاضر بودیم این طرح را ابتدا در استادیوم فولادشهر اجرا کنیم تا در صورت عدم مشکل در سایر استادیوم ها نیز این پروژه انجام گردد.

وی درباره اینکه فدراسیون اعلام نموده به علت تحریم ها نمی تواند VARرا وارد کند، اظهار داشت: تحریم 40 سال است که وجود دارد و کسی نمی تواند منکر آن گردد، اما اگر ما می خواستیم با تحریم ها طی کنیم باید 40 سال پتروشیمی، هواپیمایی و صنایع را تعطیل می کردیم. برای ورود VAR ما با شرکتی معتبر به توافق رسیدیم، ولی بعد از ما اطرافیان فدراسیون آغاز به مکاتبه کردند تا خودشان طرف قرارداد باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "فریدونی: فدراسیون و سازمان لیگ نه خودشان کار می نمایند و نه اجازه می دهند باشگاه ها کار نمایند، ماجرای VAR در تبلیغات محیطی هم تکرار شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فریدونی: فدراسیون و سازمان لیگ نه خودشان کار می نمایند و نه اجازه می دهند باشگاه ها کار نمایند، ماجرای VAR در تبلیغات محیطی هم تکرار شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید