قرنطینه و محدودیت های کرونایی در کشور های اروپایی در آستانه کریسمس

به گزارش وبلاگ ایتالیا، در آستانه کریسمس و در پی شیوع سویه امیکرون، شماری از کشور های اروپایی دست به قرنطینه و اعمال محدودیت های کرونایی زدند.

قرنطینه و محدودیت های کرونایی در کشور های اروپایی در آستانه کریسمس

به گزارش وبلاگ ایتالیا به نقل از خبرگزاری فرانسه، همزمان با شیوع سریع سویه تازه کرونا به نام امیکرون و در آستانه کریسمس و سال نوی میلادی، شماری از کشور های اروپایی از اعمال قرنطینه و محدودیت های شدید اطلاع دادند.

مارک روته، نخست وزیر هلند به همراه وزیر بهداشت این کشور در کنفرانسی خبری از قرنطینه کردن هلند اطلاع داد. این قرنطینه از روز یکشنبه (امروز) اجرایی می گردد و دست کم تا 14 ژانویه ادامه خواهد داشت.

این، دومین سالی است که هلند کریسمس را در قرنطینه جشن می گیرد.

بعلاوه فرانسه، دانمارک و جمهوری ایرلند از دیگر کشور هایی هستند که تدابیر سختگیرانه اعمال نموده اند.

دولت فرانسه کنسرت های عمومی و نمایش های آتش بازی را در مراسم جشن سال نو ممنوع نمود و از مردم خواست تا از تجمع های بزرگ خودداری نموده و جشن کریسمس را به اعضای خانواده محدود نمایند.

ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه در یک کنفرانس خبری گفت: موج پنجم با قدرت کامل اینجاست. او بعلاوه گفت که انتظار می رود نوع امیکرون که به سرعت در حال توسعه است، در شروع ژانویه سویه غالب در فرانسه گردد.

در همین حال دولت دانمارک نیز روز آدینه اعلام نمود که سینماها، تئاترها، سالن های کنسرت را بسته و ساعات باز بودن رستوران ها را نیز به علت رکود زدن شمار موارد ابتلا به کرونا که بخاطر سویه امیکرون سرعت گرفته، محدود می نماید.

دولت دانمارک بعلاوه میخواهد تا دیگر مکان های تجمع به مانند شهربازی ها و موزه ها را ببندد. دانمارک از جمله کشور هایی است که بالاترین موارد ابتلا به کرونا را دارد.

بعلاوه در ایرلند که دارای یکی از بالاترین نرخ های واکسیناسیون است، مایکل مارتین نخست وزیر این کشور اعلام نموده محدودیت های تازهی به منظور محدود کردن شیوع سویه امیکرون را اعمال می نماید و رستوران ها از روز یکشنبه تا تاریخ 30 ژانویه بایستی از ساعت 8 شب به بعد تعطیل گردند.

او بعلاوه اعلام نمود مراسم ها چه در فضای داخلی و چه در فضای سرباز - بایستی زودتر از 8 شب بزگرا شده و به 50 درصد ظرفیت شان محدود گردند و مراسم هخای عرورسی نیز باید حداکثر 100 مهمان داشته باشد.

این در حالی است که درپی توسعه شیوع سویه اُمیکرون کرونا و افزایش تعداد بستری شدگان در بیمارستان های انگلیس شهردار لندن امروز را روز وقوع حادثه بزرگ اعلام نمود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "قرنطینه و محدودیت های کرونایی در کشور های اروپایی در آستانه کریسمس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرنطینه و محدودیت های کرونایی در کشور های اروپایی در آستانه کریسمس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید