ممنوع شدن وی چت تأثیر زیادی بر فروش آیفون خواهد داشت

به گزارش وبلاگ ایتالیا، در هفته گذشته، رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، فرمان اجرایی مربوط به ممنوعیت فعالیت تجاری دو شرکت ByteDance ارائه دهنده اپ تیک تاک (Tik Tok) و Tencent ارائه دهنده اپ وی چت (WeChat) با شرکت های آمریکایی را امضا کرد. به ظاهر این کار به منظور جلوگیری از استفاده دولت چین از اطلاعات کاربران آمریکایی صورت گرفته است.

ممنوع شدن وی چت تأثیر زیادی بر فروش آیفون خواهد داشت

یکی از تحلیل گران باسابقه اپل، Ming-Chi Kuo، در رابطه با این اقدام جدید آمریکا گفته است که بعد از امضای این فرمان، دو اتفاق ممکن است که برای تلفن های همراه آیفون رخ دهد. او پیش بینی نموده است که در بدترین حالت، اپل افت 25% تا 30% در فروش آیفون هایش را تجربه خواهد نمود؛ البته اگر که اپ وی چت را از App Store در سراسر جهان حذف کند.

هم اکنون اپ وی چت یکی از اپ های مهم برای کاربران چینی آیفون محسوب می گردد. این کاربران از این اپ علاوه بر یک شبکه اجتماعی برای انجام کارهایی مانند نقل و انتقال وجه و خواندن خبر هم استفاده می نمایند. به طور حتم حذف این اپ تأثیر بسیار زیادی بر فروش آیفون در چین خواهد داشت.

این تحلیل گر در ادامه می گوید، افت فروش آیفون همچنین باعث افت فروش دیگر محصولات مرتبط با آن مانند آیپد، اپل واچ، ایرپاد و کامپیوتر های مک می گردد. او احتمال می دهد که دیگر محصولات اپل هم با افت فروش 15% تا 20% روبرو شوند.

  • 70 درصد گوشی های موجود در بازار آمریکا در چین فراوری می شوند

البته Kuo معتقد است در صورتی که اپل فقط اپ وی چت را از App Store کشور آمریکا حذف کند، آیفون های این شرکت 3% تا 6% افت در فروش را تجربه خواهند کرد. او ادامه می دهد در این حالت، بقیه محصولات این شرکت آمریکایی هم افت 3% در فروش را خواهند داشت.

او به سرمایه گذاران و سهام داران شرکت های تأمین نماینده محصولات اپل توصیه می نماید که سهام خود در این شرکت ها را کاهش دهند چون در هر صورت، این اقدام آمریکا بر روی این شرکت ها هم تأثیر گذار خواهد بود.

علاوه بر وی چت، به طور حتم ممنوعیت استفاد از اپ تیک تاک هم در آینده تأثیراتش را نشان خواهد داد؛ همان گونه که بعد از تحریم شرکت چینی هواوی (Huawei) دیدیم که شرکت کوالکام (Qualcomm) به دنبال راهی برای فروش چیپست های خودش به شرکت هواوی است.

  • جنگ تجاری آمریکا و چین؛ چالش های پیش روی فراورینمایندگان گوشی های چینی

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "ممنوع شدن وی چت تأثیر زیادی بر فروش آیفون خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوع شدن وی چت تأثیر زیادی بر فروش آیفون خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید