موزه اسناد تاریخی شهرداری اراک و قلعه حاج وکیل به یکدیگر متصل شدند

به گزارش وبلاگ ایتالیا، ایسنا/ براساس گزارشات منتشر گشته، موزه اسناد تاریخی شهرداری اراک و قلعه حاج وکیل به یکدیگر متصل شدند.

موزه اسناد تاریخی شهرداری اراک و قلعه حاج وکیل به یکدیگر متصل شدند

امین اکبری، سرپرست مرکز اسناد تاریخی شهرداری اراک گفت: خانه تاریخی ورثه محسنی به عنوان مرکز اسناد تاریخی شهرداری اراک در سالهای گذشته مورد بهره برداری نهاده شد.

وی با بیان اینکه این خانه مربوط به اواخر دوره قاجاریه است که به وسیله شهرداری اراک تملک شد، اضافه کرد: در حال حاضر بخش عمده ای از این خانه با هزینه بالغ بر 1.5 میلیارد تومان مورد بازسازی نهاده شد و 500 میلیون تومان نیز برای تاسیسات زیربنایی و جمع آوری لوله های گاز و گرمایش از کف و بهسازی تاسیسات برقی و آبی هزینه شد و بازسازیهای دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

اکبری اعلام کرد: برای بازسازی کل بنا، اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 100 میلیون تومان برآورد شده که مناقصه آن صورت گرفته است و حدود 9 ماه کار اجرایی و بازسازیی برای این خانه تاریخی به عنوان یکی از ابزارهای هویتی شهر اراک انجام می گیرد. خوشبختانه مجموعه شورا و شهرداری دید مثبتی به پروژه دارند و از اختصاص بودجه برای بازسازی دریغ نمی نمایند.

وی با تاکید بر اینکه در 9 ماه آینده پروژه بازسازیی این خانه به صورت کامل انتها می یابد، گفت: یکی از اتفاقات بسیار خوب صورت گرفته، اتصال این خانه با قلعه حاج وکیل موزه صنایع دستی و هنرهای سنتی استان مرکزی است، به شکلی که یک راه ارتباطی بین این دو خانه تاریخی ایجاد شده و نیازی نیست که برای بازدید شهروندان از یکی از خانه ها خارج شده و بخشی از منطقه را دور بزنند تا خانه دیگر را بازدید نمایند.

سرپرست مرکز اسناد تاریخی شهرداری اراک توضیح داد: علاوه بر بازسازی، نگهداری خانه های تاریخی امری بسیار مهم است و مسلما اگر بازسازی خانه تاریخی ورثه محسنی انتها یابد، باید مراتب نگهداری آن را دنبال کنیم. شهرداری اراک در حفظ خانه ها و بافت تاریخی شهر اقدامات خوبی را انجام داده است که بخشی از این اقدامات مثبت به بازسازی بازار تاریخی مربوط می گردد و نسبت به حفظ هویت شهر نگاه خوبی در شهرداری وجود دارد.

اکبری در مورد اقدامات تبلیغی برای جذب جهانگرد و بازدیدنماینده به مجموعه خانه های تاریخی از جمله خانه ورثه محسنی گفت: اگر تا امروز قدری برای این خانه تبلیغات کم است، به علت تکمیل نشدن روند بازسازیی است. قطعا با تکمیل بازسازی، مراتب تبلیغی برای جذب بازدید نماینده به خوبی دنبال خواهد شد.

منبع: همگردی

به "موزه اسناد تاریخی شهرداری اراک و قلعه حاج وکیل به یکدیگر متصل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه اسناد تاریخی شهرداری اراک و قلعه حاج وکیل به یکدیگر متصل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید