مقدار پوشش ارتباطی روستاها از مرز 91 درصد عبور کرد

به گزارش وبلاگ ایتالیا به نقل از وزارت ارتباطات، با اتصال 3225 روستای تازه به شبکه اینترنت در دولت سیزدهم، مقدار پوشش اینترنت در روستاهای بالای بیست خانوار از مرز 91 درصد عبور کرد.

مقدار پوشش ارتباطی روستاها از مرز 91 درصد عبور کرد

ایرج روحی مشاور وزیر و مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی ضمن نمایش نقشه آخرین شرایط پوشش اینترنت روستایی در کشور گفت: با اتصال 3225 امین روستا از ابتدای دولت سیزدهم به شبکه اینترنت، میزان پوشش اینترنت در روستاهای بالای بیست خانوار از مرز 91 درصد عبور کرد.

وی با بیان اینکه در افق سال 1402 پوشش صد درصدی روستاهای بالای بیست خانوار در نظر گرفته شده است، اضافه نمود: پوشش صد درصدی به این معناست که مسائل ارتباطی به طور کامل برای روستاهای دارای زیرساخت پایه مانند برق حل می گردد. هرچند بعضی نقاط کم پوشش یا کم کیفیت باقی خواهد ماند که مشکل آن ها را نیز با احداث سایت های تازه رفع خواهیم کرد.

روحی با اشاره به اینکه کمترین میزان پوشش اینترنت در گذشته مربوط به استان خراسان جنوبی با کمتر از 60 درصد پوشش بود، توضیح داد: در این مدت توانستیم بیش از 19 درصد پوشش آن را افزایش دهیم و اکنون پوشش روستاهای این استان بالای 79 درصد است.

مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی با شرایط پوشش روستاهای خراسان جنوبی در گذشته را خیلی نامناسب توصیف کرد و گفت: خوشبختانه این استان شرایط روبه رشدی را پشت سر می گذارد و بیش از 188 روستای این استان به اینترنت متصل شده اند.

مشاور وزیر ارتباطات با بیان اینکه کوشش وزارت ارتباطات برای توسعه عدالت محور ارتباطات در همه شهرها و روستاها به یک میزان است، اظهار کرد: بعضی اوقات نمایندگان تاکید بر این دارند که پوشش حوزه انتخابی شان به 100درصد برسد، در حالی که شیوه ما برای توسعه ارتباطات به این شکل نیست، اولویت ما توسعه روستاهای کم برخوردارتر و پس از آن ارتقای اینترنت در منطقه ها با پوشش بالا است. اعتقاد ما این است که روستاییان نیز مانند هم وطنان ما در شهر باید از امکانات فناورانه یکسان بهره مند شوند. کوشش وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم این است که علاوه بر ارتقا پوشش و کیفیت اینترنت در شهرهای کشور، برای منطقه ها روستایی نیز این امکان را فراهم کند تا آن ها نیز مانند ساکنان منطقه ها شهری به اینترنت پرسرعت و باکیفیت دست پیدا نمایند.

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اینکه استانی در کشور نداریم که پوشش آن کمتر از 79 درصد باشد، اعلام نمود: اکنون حدود 200 روستا داریم که خود روستا فاقد برق بوده و احتیاج داریم این مشکل زیرساختی رفع گردد و پس از آن توسعه ارتباطات را شروع کنیم. در این روستاها به طورکلی برق وجود ندارد و تأمین آن کاری نیست که از عهده ما برآید. البته در این بخش نیز باز هم دست روی دست نگذاشتیم و با بخش توسعه روستایی وزارت نیرو مکاتبه کردیم و منتظر هستیم تا با همکاری آن ها کار برق رسانی به این روستاها انجام گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مقدار پوشش ارتباطی روستاها از مرز 91 درصد عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقدار پوشش ارتباطی روستاها از مرز 91 درصد عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید