هشدار ترکیه نسبت به پیامدهای عملیات حفتر در طرابلس

به گزارش وبلاگ ایتالیا، ترکیه گفت که عملیات ارتش ملی لیبی تحت رهبری خلیفه حفتر برای کنترل بر طرابلس، بی ثباتی در لیبی را بیشتر می کند و تلاش ها برای حل و فصل سیاسی در این کشور را از بین می برد.

هشدار ترکیه نسبت به پیامدهای عملیات حفتر در طرابلس

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای اظهار داشت که تشدید خطرناک اوضاع در لیبی به دلیل عملیات نظامی علیه طرابلس، بسیار نگران کننده است. چنین تلاش هایی فقط به ساکنان غیرنظامی آسیب نمی رساند و بی ثباتی در کشور را بیشتر نمی کند، بلکه مانع از روند سیاسی سازمان ملل در لیبی می شود.

وزارت خارجه ترکیه تاکید کرد، بسیار اهمیت دارد که در این شرایط منطق سلیم و عقلانیت حکم فرما شود تا تنش کاهش یافته و برقراری آرامش تضمین شود.

ترکیه حمایت خود را از تلاش های آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و غسان سلامه، فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی جهت حل و فصل سیاسی نزاع در این کشور اظهار داشت و از جامعه بین الملل خواست تا موضعی یکپارچه برای تایید این روش اتخاذ کند.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای دیگر تاکید کرد که آنکارا به شهروندان ترکیه ای نسبت به سفر به لیبی به دلیل تشدید اوضاع در این کشور هشدار می دهد.

وزارت خارجه ترکیه با این وجود اظهار داشت که سفارت ترکیه در طرابلس و کنسولگری این کشور در مصراته به فعالیت خود ادامه خواهند داد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "هشدار ترکیه نسبت به پیامدهای عملیات حفتر در طرابلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ترکیه نسبت به پیامدهای عملیات حفتر در طرابلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید