وزیر نیرو: سدهای مخزنی به روی سرمایه گذاران و گردشگران باز می شود

به گزارش وبلاگ ایتالیا، وزیر نیرو گفت: طبق تفاهم نامه وزارت نیرو و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سدهای مخزنی کشور به روی سرمایه گذاران و گردشگران باز می شود.

وزیر نیرو: سدهای مخزنی به روی سرمایه گذاران و گردشگران باز می شود

به گزارش وبلاگ ایتالیا به نقل از ایرنا، رضا اردکانیان روز سه شنبه 14 آبان 1398 در حاشیه آیین بهره برداری از نیروگاه 150 مگاواتی سردشت و در گفت و گو با وبلاگ ایتالیا و اصحاب رسانه گفت: طبق این تفاهم نامه که به شرکت های آب منطقه ای نیز ابلاغ شده است، سدهای مخزنی کشور که قابلیت گردشگری و سرمایه گذاری بخش خصوصی دارند، شناسایی شده و طرح گردشگری برای آنها تعریف می شود.

او افزود: این تصمیم پس از سفر رئیس جمهوری به آذربایجان غربی و افتتاح سدهای این استان تصویب شد و فراخوان گردشگری سد سردشت به عنوان نخستین سد کشور مورد رونمایی قرار گرفت.

اردکانیان افزود: اجرای این طرح می تواند گام مثبتی در راستای جذب گردشگر و ایجاد فرصت های شغلی در حاشیه سدها باشد که نقش مهمی در ایجاد کسب و کار جدید برای ساکنان این مناطق خواهد داشت.

او تاکید کرد: هر کدام از سدهای مخزنی نیز دارای حریمی خاص هستند که باید در این طرح های گردشگری این حریم محفوظ و از ورود افراد متفرقه به داخل این حریم خودداری شود.

سد سردشت که نیروگاه 150 مگاواتی برروی آن احداث شده در 15 کیلومتری این شهرستان و برروی رودخانه زاب کوچک ساخته شده و هدف از اجرای آن، بهره برداری از ظرفیت برق آبی این رودخانه است.

روز گذشته علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و رضا اردکانیان در سفری یک روزه به آذربایجان غربی نیروگاه سردشت، طرح فاضلاب گلمان ارومیه، تصفیه خانه آب مهاباد و سامانه فاضلاب پلدشت را افتتاح کردند.

منبع: میراث آریا

به "وزیر نیرو: سدهای مخزنی به روی سرمایه گذاران و گردشگران باز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نیرو: سدهای مخزنی به روی سرمایه گذاران و گردشگران باز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید