راهکارهای تازه برای بهبود صنعت گردشگری کشور!

به گزارش وبلاگ ایتالیا، مجتمع های گردشگری از پرداخت عوارض معاف شدند

به گفته معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بر اساس مصوبه دولت در تاریخ ششم تیر ماه امسال مجتمع های گردشگری، بوم گردی و منطقه ها نمونه گردشگری از پرداخت عوارض معاف شدند و جدول پیوست قانون تغییر کاربری اراضی نیز اصلاح شد و سه مورد به آن اضافه شد. موضوع دیگری که او به خبرگزاری ها گفت موافقت وزارت آموزش و پرورش با تعطیلات زمستانی مدارس است و امید می رود که این اتفاق امسال اجرایی گردد. برای اطلاع از جزییات خبر با خبرنگاران همراه شوید.

راهکارهای تازه برای بهبود صنعت گردشگری کشور!

معافیت از پرداخت عوارض

علی اصغر مونسان در حاشیه جلسه هیئت دولت این هفته در جمع وبلاگ ایتالیا اظهار کرد: مجتمع های جهانگردی از پرداخت عوارض معاف شدند و بعلاوه اعلام کرد امروز مصوبه خوبی در حوزه جهانگردی داشتیم. جدول پیوست قانون تغییر کاربری اراضی امروز اصلاح شد و سه مورد به آن اضافه شد. به گفته معاون رئیس جمهور قبلا فقط بخش هتل ها را داشتیم که از پرداخت عوارض معاف بودند و امروز مجتمع های جهانگردی، بوم گردی و منطقه ها نمونه جهانگردی به جدول پیوست قانون کاربری اراضی اضافه شدند.

از دیگر نکاتی که علی اصغر مونسان اعلام کرد شرایط تعطیلات زمستانی مدارس بود. او گفت ما پیگیر این موضوع هستیم. وزارت آموزش و پرورش با این موضوع موافق است و امید داریم بتوانیم سال جاری اجرایی اش کنیم. این اتفاق برای بعضی منطقه ها مانند منطقه ها جنوبی که در فصل دوم سال ایام آب و هوای شان بهتر است، اتفاق خوبی است و اوج جهانگردی را خصوصا در منطقه ها جنوبی کشور به همراه خواهد داشت.

او ادامه داد: فعلا با وزیر آموزش و پرورش صحبت نموده ایم و با توجه به ایام کوتاه این تعطیلات، امیدواریم احتیاج به مصوبه مجلس نداشته باشد البته با کمیسیون آموزش و پرورش در ارتباط هستیم و توضیحاتی را به آنها ارائه نموده ایم. امید آن می رود که پس از تصویب مجتمع های جهانگردی از پرداخت عوارض معاف شدند این صنعت رشد قابل توجهی داشته باشد.

تعطیلات زمستانی مدارس

علی اصغر مونسان تاکید نمود: البته این طرح با آنچه که پیش از این مطرح شده متفاوت است یعنی طرحی که خیلی وسیع دیده می شد و به همین علت اجرایی نمی شد را ما تنها به یک تعطیلی 15 روزه که دانش آموزان تعطیلی داشته باشند و کارمندان دولت بتوانند از مرخصی هایشان استفاده نمایند، تبدیل کردیم و امید است در این طرح شاهد اوج سفر در زمستان نیز باشیم.

البته بعضی عقیده دارند تعطیلات زمستانی مدارس برای والدین شاغل دردسر ساز خواهد بود و از طرفی این اتفاق باعث خواهد شد تا در سال به جای آنکه یک بار شاهد هجوم نامناسب جهانگرد در تعطیلات نوروز باشیم، با هجوم دوباره مسافران در بازه تعطیلات زمستانی نیز روبه رو شویم که مشکات خاص خود از جمله ترافیک، آلودگی هوا، گرانی خدمات و… را به همراه خواهد داشت. از طرف دیگر از آنجا که این تعطیلات تنها شامل دانش آموزان می گردد در این طرح به شاغلان توجهی نشده؛ اما پیشنهاد دهندگان می گویند کارمندان م ی توانند در این ایام از مرخصی شان استفاده نمایند و اضافه شدن 15 روز به تعطیلات رسمی بار اقتصادی سنگینی بر دوش کشور خواهد گذاشت.

منبع: الی گشت

به "راهکارهای تازه برای بهبود صنعت گردشگری کشور!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای تازه برای بهبود صنعت گردشگری کشور!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید