چالش های فراروی امروز نظام آموزشی کشور، راهکارهای نوآورانه می خواهد

به گزارش وبلاگ ایتالیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: چالش های فراروی امروز نظام آموزشی کشور، راهکارهای خلاقانه، علمی و نوآورانه می خواهد، با روزمرگی نمی توان بر حل مسائل پیچیده فائق شد.

چالش های فراروی امروز نظام آموزشی کشور، راهکارهای نوآورانه می خواهد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ایتالیا، عبدالله جاسبی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و نام شهدای دانشجو و دانش آموز میهن اسلامی مان و تقارن آن با سال تحصیلی جدید گفت: دستیابی به عزت، تعالی، پیشرفت و توسعه پایدار کشور با عقلانیت و از جهت جامعه دانش محور فراهم می شود و هیچ مزیت و ثروتی در هزاره سوم بالاتر از دانایی محوری و عقلانیت نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی که بیش از 50 سال از عمر خود را وقف توسعه آموزش عالی کشور قرار داده است به دانش آموزان و دانشجویان توصیه کرد که همواره به احسان، اکرام و احترام به والدینشان پایبند باشند و با ادب و احترام، حرمت و منزلت معلمان دلسوز و اساتید مبرز خود را پاس دارند و قدردان زحماتشان باشند و با انگیزه، اشتیاق، ایمان، تعهد، عزم جزم و همت پایدار، درس خواندن را در اولویت قرار دهند.

جاسبی از معلمان دلسوز و اساتید فرهیخته نیز درخواست کرد که اخلاق حسنه، تواضع و فروتنی را سرلوحه رفتارشان قرار دهند، زیرا همین رفتارهای پسندیده همانند دانه هایی است که جوانه زده و سال ها بعد ثمر می دهد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، تعالی و پیشرفت فردای جامعه را به وفاق و تعامل معلمان و اساتید و تلاش و همت آینده سازان میهن اسلامی مان برای خلق آینده ای درخشان و سرشار از امید و آبادانی و سرافرازی کشور وابسته دانست و از آنان خواست که در انتظار فردا متوقف نشوند و آینده کشور را به بهترین نحو ممکن بسازند.

جاسبی شرح داد: مسائل و چالش های فراروی امروز نظام آموزشی کشور، راهکارهای خلاقانه، علمی و نوآورانه می طلبد و با روزمرگی و فرسودگی نمی توان بر حل مسائل پیچیده فائق شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از مسؤولان آموزشی، روسای دانشگاه ها و متولیان مرتبط خواست که دانش آموزان و دانشجویان را گران ترین امانت دانسته و در حفظ سلامت و ایمنی دانش آموزان و دانشجویان، برقراری زمینه های نشاط و شادابی و سلامت روحی و جسمی، ارتقای علمی و اعتلای فرهنگی آنان برنامه ریزی هدفمند و اجرایی داشته باشند.

جاسبی با اشاره به نقش مؤثر و برجسته معلمان، فرهنگیان و اساتید در خلق سرمایه های انسانی ارزشمند برای کشور، خواستار برنامه ریزی جامع مسؤولان مرتبط برای رفع دغدغه های برحق آنان و پاسداشت شأن و منزلت معلمان و اساتید شد.

جاسبی از درگاه خداوند متعال برای همه دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید در سایه برنامه های مترقی اسلام و اندیشه های اسلامی، سالی سرشار از بهروزی، سلامتی و سعادت توأم با معنویت و اخلاق مداری مسألت کرد و ابراز امیدواری کرد که در سایه سار تلاش مجدانه و خالصانه فرهنگیان و دانشگاهیان، جهت آبادانی، سرافرازی و عظمت کشور شتاب مضاعفی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "چالش های فراروی امروز نظام آموزشی کشور، راهکارهای نوآورانه می خواهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های فراروی امروز نظام آموزشی کشور، راهکارهای نوآورانه می خواهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید