چهارمین شب ناآرام خیابان های پاریس؛ پلیس با مردم درگیر شد

به گزارش وبلاگ ایتالیا، در چهارمین شب متوالی از ناآرامی ها در خیابان های حومه پاریس، نیروهای پلیس و جوانان معترض به تشدید محدودیت های وضع شده برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، با یکدیگر درگیر شدند.

چهارمین شب ناآرام خیابان های پاریس؛ پلیس با مردم درگیر شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ایتالیا، با تشدید تنش های اجتماعی در شهرهای حومه ای فرانسه به واسطه تشدید قوانین مربوط به قرنطینه به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، اوایل امروز (چهارشنبه)، نیروهای پلیس این کشور اروپایی با جوانان در حومه های پاریس درگیر شدند.

خبرگزاری رویترز در این خصوص گزارش کرد، نیروهای ضدشورش فرانسه در شهر وینیو لگرن واقع در شمال پاریس برای سرکوب ناآرامی ها وارد یک مجتمع مسکونی شدند و معترضان نیز سطل های زباله را به آتش کشیدند.

با ورود نیروهای ضدشورش، اعتراضات به خشونت کشیده شد و نیروهای امنیتی با جوانان معترض درگیر شدند و معترضان به سمت نیروهای پلیس شیشه های شکسته شده پرتاب می کردند.

در نانتر واقع در غرب پاریس، در خیابان ها لاشه های خودروهایی به چشم می خورد که در اعتراضات به آتش کشیده شده بود و همچنین تکه های شیشه های ایستگاههای اتوبوس این منطقه در خیابان پراکنده شده بود.

طبق این گزارش، ناآرامی هایی همچنین در منطقه کلیشی واقع در شمال مرز شهر پاریس گزارش شده است اما آنطور که رویترز گزارش کرده است تا به امروز مقام های اداره پلیس پاریس برای واکنش به این خبر در دسترس نبوده اند.

مدت ها است که حومه های فرانسه یا بسیاری از محله های کم درآمد این کشور به واسطه نارضایتی های اجتماعی و اقتصادی، به جبهه های خشم و عصبانیت مردم این کشور تبدیل شده است.

به دنبال شیوع ویروس کرونا، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه مقررات فاصله گذاری اجتماعی را تا 11 ماه مه (22 اردیبهشت ماه) تمدید کرده است.

طبق آمار و ارقام منتشر شده تا روز گذشته (سه شنبه)، مجموع مبتلایان به کروناویروس در فرانسه به 158 هزار و 50 نفر و مجموع قربانیان این ویروس به 20 هزار و 796 نفر افزایش یافته است.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "چهارمین شب ناآرام خیابان های پاریس؛ پلیس با مردم درگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمین شب ناآرام خیابان های پاریس؛ پلیس با مردم درگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید