ژرمینال کتابی برای درک احساسات، رنج، امید و سختی های یک کارگر معدن

به گزارش وبلاگ ایتالیا، خبرنگاران - آرزو بهرامی، نمایش نامه نویس: در امسال با توجه به بروز چالش های سیاسی، اجتماعی و مسائل مختلف در کشور سرانه خوانش کتاب حداقل می توان گفت که سیر صعودی نداشته است زیرا دغدغه کتابخوانی به حداقل رسید و بیشتر مردم پیگیری اخبار را در شبکه های اجتماعی به خواندن کتاب ترجیح دادند زیرا برایشان مهم بود از مسائل روز به صورت لحظه ای باخبر باشند. البته نقش مهم اقتصاد و قیمت بالای چاپ کتاب را نمی توان نادیده گرفت اما آرامش روانی جامعه با مسائل اجتماعی و سیاسی در طول امسال دست خوش چالش های بسیار بود و دغدغه و انگیزه کتاب خوانی پایین آمد. بدیهی است فکری که کتاب نخواند و مسائل و اتفاقات جامعه را به وسیله صفحات زرد، عقایدو نظرات ارائه شده در شبکه های اجتماعی تحلیل کند نمی تواند درک درستی از مسائل پیرامون خود داشته باشد و همانند سبدی خواهد بود که از هر چیزی نمونه ناقصی در خود جای داده است بدون اینکه یافته مناسبی به دست آورده باشد در حالی که اگر بتوانیم فرهنگ کتاب خوانی را جا بیندازیم کمتر می گردد در فکر اندیشمندی که مسائل را به وسیله علمی و درست پیگیری می نماید؛ نفوذ کرد و هر تحلیل آبکی را به خوردش داد.

ژرمینال کتابی برای درک احساسات، رنج، امید و سختی های یک کارگر معدن

به سال 1402 امیدوار هستم زیرا تقریباً آرامش نسبی فکری در جامعه برقرار است و گرایش به لذت خوانش کتاب بیشتر خواهد شد. البته اگر اقتصاد رشد کند و تورم مهار گردد و سطح فرهنگی جامعه ارتقا پیدا کند این امید نیز بیشتر خواهد شد. یاری دولت به نشر کتاب، خرید و پخش کتاب در کتابخانه ها و تقویت کتابخانه های عمومی بزرگ و کوچک می تواند یاری موثری ناشرین و نویسندگان باشد. در امسال فکر می کنم فعالیت هایی مانند برگزاری مسابقات کتابخوانی به جای بسیاری از فعالیت های به نام فرهنگی و در واقع غیر فرهنگی و بی فایده می تواند علاقه مندی عموم جامعه را نسبت به کتابخوانی و ارتقای سطح بینش و فرهنگ جامعه بالاتر ببرد.

یکی از برترین کتاب هایی که در سال 1401 مطالعه کردم سمفونی مردگان اثر عباس معروفی بود. رمانی که پس از خواندن آن قطعا انسان دیگری خواهید بود . انسانی که به آیدین درون خویش، آیدین جامعه و آیدین های معصوم بسیاری می اندیشد که همه ما با بی توجهی یا کج اندیشی قربانی نموده ایم و قطعا بر این امر خواهیم گریست.

رمان زیبای دیگر مرگ ایوان ایلیچ نوشته رمان نویس شهیر روس لئو تولستوی بود. ایستادن بر لبه پرتگاه مرگ و آخرین روزهای زندگی یک انسان که در طول زندگی اش کمتر به مرگ اندیشیده است و ناگهان مرگ با نقابی از چهره برداشته شده رخ در رخ او می ایستد.

البته در حوزه تخصصی و کاری خودم یعنی نوشتن نمایش نامه، فیلم نامه و داستان کتاب های بسیاری مطالعه نموده ام که هر کدام کلاس درس بزرگی برای من بوده است اما باز هم به عنوان نمونه و پیشنهاد مطالعه برای عموم رمان ژرمینال را معرفی می کنم که امسال برای سومین بار آن را مطالعه نموده ام. ژرمینال نوشته نویسنده بزرگ فرانسوی امیل زولا می باشد که به زیبایی تمام زندگی کارگران معدن زغال سنگ مشقت های آن ها و رنجی را که می برند در قالب یک رمان ناتورالیستی و با توصیف فراوان ارائه نموده است. شما با خواندن این کتاب می توانید تمام احساسات، رنج، امید و سختی های زندگی یک کارگر زغال سنگ را درک کنید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "ژرمینال کتابی برای درک احساسات، رنج، امید و سختی های یک کارگر معدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژرمینال کتابی برای درک احساسات، رنج، امید و سختی های یک کارگر معدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید