کیفیت آزمون المپیاد دانشجویی کشور افزایش یافته است

به گزارش وبلاگ ایتالیا، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بیست و چهارمین دوره المپیاد دانشجویی کشور نسبت به سال های گذشته نه تنها از افزایش رو به رشدی در کیفیت همراه بوده است بلکه تسهیلات ویژه ای برای نفرات برتر این دوره در نظر گرفته ایم.

کیفیت آزمون المپیاد دانشجویی کشور افزایش یافته است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ایتالیا، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در بازدید از بیست و چهارمین المپیاد دانشجویی کشور در دانشگاه شهید عباسپور که صبح امروز انجام شد،گفت: بیست و چهارمین المپیاد دانشجویی کشور در دو روز در قالب 23 رشته امتحانی و با 1239 داوطلب که به دو شیوه انتخاب شده اند، برگزار می گردد.

وی اضافه نمود: 60 درصد از داوطلبان شرکت در بیست و چهارمین المپیاد دانشجویی کشور را آقایان و 40 درصد دیگر را خانم ها تشکیل می دهند.

خدایی اضافه نمود: نتایج نهایی بیست و چهارمین المپیاد دانشجویی کشور در اواسط شهریور ماه سال جاری اعلام خواهد شد که به برگزیدگان نفرات اول و سوم این المپیاد تسهیلاتی داده می گردد که می توان به عضویت در آمدن نفرات برتر در بنیاد نخبگان اشاره نمود. همچنین به نفرات برتر تا 15 داوطلب تسهیلاتی مانند ورود به مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور که توسط مصوبه شورای استعداد درخشان است، داده می گردد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره تسهیلات و امتیازات آزمون دکترا، گفت: تسهیلات و امتیازات ویژه ای برای آزمون مقطع دکترا اختصاص داده ایم به طوری که برای داوطلبان نفرات برتر امتیاز 50 درصدی در نظر گرفته شده است که دانشگاه ها این امتیاز را لحاظ می نمایند.

خدایی با اشاره به شرکت 772 داوطلب در بیست و چهارمین المپیاد دانشجویی کشور، توضیح داد: این آزمون نسبت به آزمون المپیادهای سال گذشته تفاوت چندانی ندارد، فقط در بیست و چهارمین دوره المپیاد برنامه های سازمان سنجش به دلیل تأخیر در برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فشرده شده و زمان کمتری وجود داشت. این در حالی است که در سال های گذشته از آنجایی که داوطلبان به دو شیوه انتخاب می شدند از زمان آزمون که 6 اردیبهشت هر سال برگزار می شد تا آزمون المپیاد فرصت داشتند خود را آماده نمایند اما سال جاری بلافاصله بعد از اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد المپیاد دانشجویی برگزار گردید. البته باید به این نکته اشاره کنم که بیست و چهارمین المپیاد دانشجویی کشور از لحاظ تعداد رشته و کیفیت در شرایط خوبی قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: کیفیت بیست و چهارمین المپیاد دانشجویی کشور از سطح بالایی برخوردار است و البته از آنجایی که داوطلبان این آزمون از برگزیدگان کنکور هستند و همچنین این آزمون به صورت تشریحی برگزار می گردد از لحاظ کیفیت با توجه به اینکه چند گزینه ای انجام نمی گردد، سطح بالایی دارد.

خدایی اضافه نمود: بیست و چهارمین دوره المپیاد دانشجویی کشور به مراتب از لحاظ کیفی و کمی نسبت به سال های گذشته شرایط بهتری دارد چرا که تجربه سال های گذشته نشان می دهد که ما در سازمان سنجش اشکالات را رفع نموده ایم. این در حالی است که این آزمون جزو آزمون های باکیفیت و همچنین با سنجش علمی خوبی انجام می گردد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: هزینه بیست و چهارمین المپیاد دانشجویی کشور نسبت به دیگر آزمون هایی که برگزار می گردد بالاتر است چرا که به طور مثال در همین آزمون که 1239 داوطلب شرکت نموده اند احتیاج به تجهیزات خوابگاهی و اقامتی دارند که این خود به تنهایی هزینه زیادی را می خواهد.

وی درباره شرکت کردن دانشجویان خارجی در المپیاد دانشجویی کشور اضافه نمود: سازمان سنجش هیچ محدودیتی برای شرکت دانشجویان خارجی ندارد اما باید به این نکته اشاره کنم که شرکت آنها به عنوان آزمون بین المللی محسوب نمی گردد. این در حالی است که از داوطلبان متقاضی در المپیاد دانشجویی هیچ گونه پولی دریافت نمی گردد و هزینه این المپیاد از محل ثبت نام دیگر آزمون ها تأمین می گردد.

خدایی اضافه نمود: هزینه برگزاری آزمون های مختلف که توسط این سازمان انجام می گردد از محل درآمدهای خود سازمان بوده و البته معاونت علمی ریاست جمهوری نیز به دلیل اینکه دو رشته را در آزمون ها به ما پیشنهاد داده اند مانند رشته سلول های بنیادی مبلغی را به این سازمان یاری می نمایند که می توان گفت قسمت کوچکی از هزینه ها را جبران می نماید. در واقع اگر سازمان سنجش محل درآمد بیشتری داشته باشد نسبت به گسترش آزمون ها اقدام خواهیم کرد. از طرفی باید بگویم رشته المپیاد را بر اساس مباحث علمی و شرکت نمایندگان برگزار می کنیم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خاتمه گفت: برگزاری آزمون های مختلف و به خصوص آزمون المپیاد دانشجویی کشور توسط این سازمان و با یاری وزارت علوم انجام می گردد. البته بحث هزینه برگزاری این آزمون ها به عنوان مانع اصلی مطرح نیست.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "کیفیت آزمون المپیاد دانشجویی کشور افزایش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیفیت آزمون المپیاد دانشجویی کشور افزایش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید