گرامیداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در رادیو ایران

به گزارش وبلاگ ایتالیا (ایبنا)، 18 تیر همزمان با سالروز درگذشت مهدی آذریزدی، نویسنده و بازنویس خوب کشورمان، روز ادبیات کودک و نوجوان نام گرفته است. روز ملی ادبیات کودک و نوجوان فرصت مناسبی برای آشنا کردن بچه ها با کتاب و کتابخوانی است. از همین رو برنامه های مختلف رادیو ایران در تاریخ 18تیر به گرامی داشت این روز می پردازند.

گرامیداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در رادیو ایران

برنامه خانه و خانواده با حضور حسین ابراهیمی مقدم، روان شناس از انس و الفت دادن بچه ها و نوجوانان به مطالعه و اهمیت شناخت کودک و نوجوان از ادبیات می گوید. خانه و خانواده این هفته به تهیه کنندگی زینب برومند و اجرای فاطمه آل عباس از شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 صبح پخش می شود.

برنامه باغ هنر که همیشه منعکس کننده رویدادهای فرهنگی و هنری است در روز ادبیات کودک و نوجوان از اهمیت این روز می گوید. باغ هنر این هفته به تهیه کنندگی عبدالله علایی و اجرای شهاب شهرزاد از شنبه تا چهارشنبه ساعت 16 از رادیو ایران پخش می شود.

مستند ایران ویژه برنامه ای است که برای این روز تهیه شده و به مرور زندگی مهدی آذریزدی نویسنده و بازنویس خوب کشورمان می پردازد. مستند ایران به تهیه کنندگی عبدالله علایی و اجرای شهاب شهرزاد ساعت 22 پخش می شود.

تالار آیینه نیز در روز ادبیات کودک و نوجوان کتاب مغازه جادویی اثری از جیمز آر دوتی را معرفی می نماید. شروع این کتاب لحظه پرتنش و پراضطراب جراحی مغز یک کودک به وسیله جیمز است. او درگیر جراحی مغز یک کودک است تا توموری سرطانی را از مغز او خارج کند؛ اما حین همین عمل است که فکر جیمز به دوران کودکی پرفراز و نشیب خودش برمی شود. تالار آیینه به تهیه کنندگی سعید مبشری و اجرای شهاب شهرزاد یکشنبه ها و سه شنبه ها ساعت 22 و 30 دقیقه از رادیو ایران تقدیم علاقه مندان خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "گرامیداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در رادیو ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرامیداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در رادیو ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید