8 اشتباه چاق کننده در ورزش!

به گزارش وبلاگ ایتالیا، دینو/ اگر می خواهید لاغر شوید، باید یک بار و برای همیشه بعضی از عادت های اشتباه را کنار بگذارید. آیا تا به حال در کلاس های اسپین خودتان را غرق در عرق دیده اید و هنوز وزن شما روی ترازو تکان نخورده است؟ باید بدانید که به احتمال زیاد شما مرتکب اشتباهاتی در ورزش می شوید که مستقیما تلاش شما برای کاهش وزن را خراب می کند. شما باید طرز فکر خود را در مورد ورزش تغییر دهید. مهم نیست که چه مدت سوار یک دوچرخه ثابت شوید، ورزش به تنهایی جواب نمی دهد. این که مردم فکر می کنند با ورزش کردن می توانند بیشتر غذا بخورند، یکی از ذهنیت های منفی است که شما باید از شر آن خلاص شوید. وقتی ورزش را در شرایط مناسب انجام دهید - به عنوان یک مکمل برای تغذیه خوب و نه جایگزین برای آن - در این صورت موفقیت های بیشتری کسب خواهید کرد. در ادامه همراه دینو 8 اشتباه چاق کننده در ورزش که برخلاف تصور شما باعث اضافه وزن می شود را بخوانید.

8 اشتباه چاق کننده در ورزش!

8 اشتباه چاق کننده در ورزش

در این بخش 8 اشتباه چاق کننده در ورزش را بخوانید و ببینید که باورهای غلط رایج و عمومی درباره ورزش کردن چیست و چگونه می تواند روی شما تاثیر عکس داشته باشد.

1. شما معتقدید ورزش اجباری است.

فرهنگ رایج اینستاگرام دوستدار شکم تخت شش تکه و بازوهای ورزشکاری است که باعث می شود ما در ناخودآگاه خود، ورزش را به عنوان یکی از تکالیف اجباری در برنامه کاهش وزن خود تصور کنیم. این باور اشتباه است. برای لاغر شدن احتیاجی به ورزش نیست. تغذیه مناسب به تنهایی می تواند مقداری زیادی از اضافه وزن شما را کم کند. شما باید بدانید که ورزش یک انتخاب است و صرفا راهی برای به کار گیری عضلات شما است و نه جایگزینی برای برنامه غذایی و اصول پایه در لاغری. از ورزش برای آن چه که هست استفاده کنید و آن را یک فرصت شگفت انگیز برای مهار کردن استرس، پاک کردن افکار منفی از ذهن خود، تناسب اندام، افزایش حس اعتماد به نفس و تقویت سلامتی خود بدانید و از ورزش کردن لذت ببرید.

2. شما برای سوزاندن دسر و شیرینی از ورزش استفاده می کنید.

بیشتر مردم نمی دانند که برای از بین بردن کالری، به تلاش زیادی احتیاج دارند. آن ها فکر می کنند که می توان خوردن یک بستنی، دسر یا شیرینی بزرگ را با کمی ورزش بیشتر جبران کرد. در حالی که این باور اشتباه است. برای نمونه سوزاندن بیش از 300 کالری از یک دونات شکلاتی روکش دار، احتیاج به تقریبا یک ساعت پیاده روی، 30 دقیقه دوچرخه سواری یا حدود 17 دقیقه شنا دارد. پس، سعی نکنید برای سوزاندن خوراکی های چاق کننده ای که می خورید از ورزش استفاده کنید.

3. شما معتقدید ورزش یک چربی سوز فوری است.

مجلات و کتاب های مشهور بسیاری هستند که ادعا می کنند شما می توانید مانند یک تکه یخ روی سنگ فرش گرم، چربی های خود را آب کنید! شما هرگز نباید گول این تبلیغات اشتباه را بخورید. ورزش ماشین زمان نیست. هیچ وقت نمی توانید با یک یا دو هفته انجام حرکات ورزشی، انتظار نتایج چشمگیر داشته باشید. این تصور غلط می تواند بسیاری از افراد را ناامید کرده و برخلاف میلشان چاق کند! انتظارات خود را در این زمینه کنترل کنید و از تلاش خود ناامید نشوید.

4. شما فکر می کنید باید ورزش خود را سخت بگیرید.

این تصور که شما زمانی که بسیار سخت تلاش کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت، کاملا درست نیست! زمانی که شما چاق هستید و یا عضلات خشکی دارید، بعد از انجام حرکات ورزشی دچار درد و گرفتگی خواهید شد؛ اما، نباید به بدن خود فشار بیاورید و ورزش خشن انجام دهید. این کار فقط می تواند موجب آسیب دیدگی شده و برنامه شما را خراب کند. اگر نمی خواهید چاق بمانید، در ورزش کردن و انجام حرکت های مختلف افراط نکنید. فعالیت خود را با حرکت های ساده ای مانند پیاده روی منظم روزانه یا فشار کم روی دیوار شروع کنید. از قلم نیاندازید که ورزش کردن باید نشاط آور باشد و نه دردآور.

5. شما بعد از ورزش غذاهای اشتباهی می خورید.

بعضی مطالعات نشان می دهند که ورزش اشتهاآور است. بعضی از افراد پس از انجام فعالیت های ورزشی، هوس غذاهای چرب و پرکربوهیدرات دارند. پس باید بدانید که اگر گرسنه شوید، چه خوراکی های برای شما مفید خواهند بود. آب اولین گزینه در جواب احساس احتیاج شما به خوردن است. سعی کنید بعد از تمرین، به سراغ سبزیجاتی مانند هویج، کلم بروکلی، خیار و حتی مقداری کره طبیعی بادام زمینی یا پنیر کم چرب و کرفس بروید. حتی می توانید یک خوراکی دارای پروتئین مانند تخم مرغ مصرف کنید که برای ترمیم و رشد عضلات شما ضروری است.

6. شما تصور می کنید که در ورزش فقط باید وزنه بزنید.

اگر فکر می کنید برای ورزش کردن فقط باید وزنه بزنید، باید بگوییم که اشتباه می کنید. اگر دمبل شما را به هیجان نمی آورد، پس چیزی را امتحان کنید که برایتان جالب تر باشد. به پایکوبی فکر کنید! وقتی که موسیقی در حال حرکت است و شما روی ریتم آن متمرکز هستید، به هیچ وجه احساس خستگی نخواهید کرد. حتی اگر پایکوبییدن به اندازه کافی برای شما خوب نبود، به سراغ کیسه بوکس بروید که به طریقی سرگرم کننده شما قدرتمند می کند. اگر بوکس مورد علاقه شما نبود، از حرکات طبیعی و فوق العاده مفید یوگا استفاده کنید. در نهایت نیز اگر هیچ کدام از این موارد را دوست نداشتید، فقط بلند شوید و یک پیاده روی طولانی انجام دهید. بدن ما برای حرکت ساخته شده است!

7. شما باور دارید که هرگز نمی توانید ورزش خود را تعطیل کنید.

احتمالا تعجب کنید که ورزش مداوم می تواند باعث چاقی شما شود. ورزش بیش از حد یا استرس در مورد از دست دادن یک جلسه تمرین، می تواند بدن شما را با هورمون استرس کورتیزول پر کند که باعث پرخوری می شود. مقادیر بالای کورتیزول سطح انسولین را افزایش می دهد، سپس قند خون را کاهش داده و باعث خوردن غذاهایی با کربوهیدرات بالا و چربی زیاد خواهد شد. انتظارات غیرواقعی نداشته باشید. اگر مجبور شدید یک جلسه تمرین را به دلیل آسیب دیدگی، مشغول بودن یا حتی مسائل خانوادگی تعطیل کنید، خود را سرزنش نکنید. شما به روزهای بهبودی نیز احتیاج دارید. به خودتان استراحت دهید و متوجه شوید که قرار نیست یک ربات ورزشکار باشید.

8. شما فقط برای سلامتی جسمی خود ورزش می کنید.

این یک ذهنیت قدیمی است که ورزش فقط برای سلامتی جسمی ما مفید است. طرز فکر خود را اصلاح کنید. شما می توانید همچنین سلامت روانتان را با ورزش کردن بهبود ببخشید. این درست است که ورزش مزایای جسمی زیادی از جمله کاهش فشار خون و قند خون، تقویت استخوان ها، جلوگیری از آرتروز و از این قبیل موارد دارد؛ اما، فواید بهداشت روان در رفع اضطراب، استرس، عدم امنیت و بی حالی نیز مهم است. شما بعد از یک دوره انجام حرکات ورزشی، احساس اعتماد به نفس، امنیت، تمرکز، انرژی مثبت، سپاسگزاری و انگیزه فراوان خواهید داشت. وقتی شما ورزش می کنید، نسبت به اطرافیانتان مهربان تر و مثبت تر هستید. این بزرگ ترین هدیه ای است که می توانید به خود و کسانی که دوستشان دارید، بدهید.

منبع: همگردی

به "8 اشتباه چاق کننده در ورزش!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 اشتباه چاق کننده در ورزش!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید