آمار پنتاگون از تعداد غیرنظامیان کشته شده در عراق، سوریه، افغانستان و سومالی در 2019

به گزارش وبلاگ ایتالیا، بر اساس گزارش وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، نیروهای این کشور در عملیات های نظامی سال 2019 خود در عراق، سوریه، افغانستان و سومالی حدود 130 غیرنظامی را کشته و 91 تن دیگر را زخمی کردند.

آمار پنتاگون از تعداد غیرنظامیان کشته شده در عراق، سوریه، افغانستان و سومالی در 2019

به گزارش وبلاگ ایتالیا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، در این گزارش 20 صفحه ای درباره عملیات های نظامی هوایی و زمینی آمده است، در عملیات های سال گذشته میلادی 108 غیرنظامی در افغانستان، 22 تن در عراق و سوریه و دو تن در سومالی کشته شدند.

این وزارتخانه اضافه نمود، هیچ غیرنظامی در لیبی یا یمن به دست سربازان ارتش آمریکا کشته نشدند.

گزارش سالانه پنتاگون که به دستور کنگره تدوین می گردد، هنوز ارائه نشده اما احتمالا در روزهای آینده منتشر می گردد.

نمایندگی عفو بین الملل در آمریکا گزارش داد، واشنگتن هنوز تعداد کمتری از آمار واقعی غیرنظامیان کشته شده را ارائه می نماید.

طبق نظرسنجی که گروه ناظر بر جنگ های هوایی در شش ماه اول سال 2019 در سوریه ارائه کرد، حملات ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا موجب کشته شدن 416 تا 1030 غیرنظامی شد.

در سومالی 15 ادعای کشته شدن غیرنظامیان در حملات آمریکا گزارش شده که صحت آنها تعیین بوده و یا درست قلمداد می شوند.

در گزارش پنتاگون ادعا شده است، با وجود اینکه تلفات وارده به غیرنظامیان بعد فاجعه باری است که در جنگ اجتناب ناپذیر است اما ارتش آمریکا به شدت به این مساله پایبند است که آسیبی به غیرنظامیان وارد نگردد.

ارتش آمریکا در این گزارش اعتراف کرد که آمارهایش با آمار دیگر نهادها از جمله نهادهای غیردولتی تفاوت دارند و چه بسا این امر به اختلاف ها در شیوه آنالیز و نوع اطلاعات مورد استفاده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته با صدور دستوری سیاست مربوط به دوره ریاست جمهوری باراک اوباما در لزوم اعلام تعداد غیرنظامیان کشته شده در حملات پهپادی خارج از مرزهای این کشور از سوی مسؤولان اطلاعاتی آمریکا را لغو کرد.

اوباما پس از آنکه استفاده از پهپادها در حملات به افراطی ها افزایش یافتند، این سیاست را در سال 2016 در چارچوب کوشش ها برای افزایش شفافیت در خصوص عملیات های پهپادها در پیش گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آمار پنتاگون از تعداد غیرنظامیان کشته شده در عراق، سوریه، افغانستان و سومالی در 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار پنتاگون از تعداد غیرنظامیان کشته شده در عراق، سوریه، افغانستان و سومالی در 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید