گاردین: ترامپ در حال عقب نشینی از موضع خود در قبال ژنرال حفتر است

به گزارش وبلاگ ایتالیا، روزنامه گاردین انگلیس به نقل از منابعی نوشت که رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است موضع خود در قبال ژنرال خلیفه حفتر را تغییر داده و به حمایت های خود از او سرانجام دهد.

گاردین: ترامپ در حال عقب نشینی از موضع خود در قبال ژنرال حفتر است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ایتالیا، روزنامه انگلیسی گاردین به نقل از منابعی در واشنگتن و شمال آفریقا از تغییر در مواضع آمریکا در قبال ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی اطلاع داد.

این روزنامه شنبه (18 خرداد) نوشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بعد گذشت دو ماه از اعلام حمایت خود از ژنرال حفتر تصمیم گرفته است که از این موضع خود عقب نشینی کند.

بر اساس ادعای منابع آمریکایی و آفریقایی گاردین، ترامپ و جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ابتدا از ایده سیطره نیروهای حفتر بر شهر طرابلس، پایتخت لیبی حمایت کردند.

وب سایت خبری النشره به نقل از گاردین نوشت که ژنرال حفتر در برابر مقامات بین المللی به خود می بالید که جان بولتون به او برای حمله به طرابلس به شرط اجرای سریع این حمله چراغ سبز نشان داده است.

ژنرال حفتر که از فرماندهان سابق ارتش لیبی است، 15 فروردین بعد از سال ها جنگ در لیبی، فرمان تصرف شهر طرابلس را که پایتخت رسمی لیبی و محل استقرار دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج است، صادر کرد.

به رغم ابراز نگرانی سازمان ملل و بعضی کشورهای غربی از این عملیات، حفتر در سایه چراغ سبز بعضی قدرت های منطقه ای و اروپایی و آمریکا عملیات برای تصرف طرابلس را شروع کرد ولی با مقاومت سرسخت نیروهای دولت وفاق ملی روبرو شدند.

دولت وفاق ملی لیبی بر اساس توافق الصخیرات و با حمایت آمریکا و اروپا در 17 دسامبر 2015 در منطقه الصخیرات مغرب تشکیل شد. مطابق این توافق، نیروها و احزاب سیاسی لیبی از جمله ژنرال حفتر، بر سر تشکیل دولت وفاق ملی لیبی به توافق رسیدند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "گاردین: ترامپ در حال عقب نشینی از موضع خود در قبال ژنرال حفتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاردین: ترامپ در حال عقب نشینی از موضع خود در قبال ژنرال حفتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید