آموزش خاموش و روشن شدن اتوماتیک وای فای

به گزارش وبلاگ ایتالیا، ما در خانه یک قانون داریم: هیچ کسی حق ندارد ساعت 10 شب به بعد به وای فای وصل گردد.

آموزش خاموش و روشن شدن اتوماتیک وای فای

بچه هام به این قانون احترام می گذارند و در بیشتر روزهای هفته، آن را رعایت می نمایند ولی بعضی اوقات این قدر غرق در بازی و هیجان هستند که فراموش می نمایند ساعت از 10 گذشته است و باید دستگاه تبلت خود را خاموش نمایند و به اینترنت وصل نباشند.

من هم غرق در کارهای خودم هستم یا بعضی اوقات دوست ندارم مدام به اتاق شان سرک بکشم و احساس نمایند دائم زیرنظرشان دارم. بدتر اینکه دوست ندارم مرتب و هر شب به آن ها تذکر بدهم که نباید بعد از 10 شب به وای فای خانه وصل شوند.

یک شب من زود خوابیدم و فردا صبح دخترم گفت تا ساعت 2:30 نیمه شب بیدار بودند و مشغول بازی های آنلاین شدند. این اتفاق، باعث شده به فکر فرو بروم و دنبال یک ترفند و راه چاره فناورانه ساده ای باشم که مشکل استفاده از وای فای پس از ساعت 10 شب را رفع کند. چیزی می خواستم که پس از این ساعت، وای فای را غیر قابل دسترس یا غیر قابل اتصال کند؛ به زبان ساده، انگار وای فای وجود ندارد و خاموش است!

یک روش ساده و دستی که اصلا دوست ندارم؛ فشردن کلید WiFi پشت مودم است. در حالی که مودم خاموش نیست و می توان هنوز به وسیله کابل شبکه به اینترنت وصل شد ولی وای فای در خانه نیست.

بیشتر بخوانید:

این روش را به چند علت دوست ندارم: نخست، شاید بعضی شب ها فراموش کنم کلید روشن/خاموش وای فای را بزنم. دوم، بچه ها می بینند که به طور دستی وای فای را خاموش می کنم و شاید عصبانی شوند یا بیشتر تحریک شان کنم دنبال روش هایی برای اتصال به وای فای پس از ساعت 10 شب بروند تا اصطلاحا من را شکست داده باشند.

همان طور که می دانید، تعداد زیادی در اینترنت یافت می گردد که می توانید روی دستگاه تبلت بچه ها نصب کنید و بعد اینترنت را محدود و روی فعالیت بچه ها نظارت داشته باشید. اما غالب این نرم افزارهایParental Control پیچیده هستند و شما باید تنظیمات زیادی روی آن ها انجام دهید و هم پولی و اشتراکی هستند. ضمن اینکه باز شاید دوست نداشته باشید فرزند شما بدانید تحت نظر و محدود شده است.

روشی اتوماتیک و پنهان برای خاموش کردن وای فای احتیاج داشتم که پس از کمی تحقیق در اینترنت، آن را یافتم و به وسیله تنظیمات مودم شدنی بود. بیشتر مودم ها یا روترهای خانگی ساده از این ترفند پشتیبانی می نمایند و به شما اجازه می دهد محدودیت های اینترنت را برای هر دستگاه به طور جداگانه تنظیم و اعمال کنید. حتی می توانید کاری کنید تا خودتان تا نیمه شب در اینستاگرام نباشید.

چگونه مودم را برای خاموش شدن اتوماتیک وای فای تنظیم کنیم؟

شما این ترفند نسبتا ساده که در ادامه به صورت گام به گام گفته می گردد را می توانید روی هر مودم یا روتر خانگی پیاده سازی کنید:

1- اطلاعات مودم خود را پیدا کنید

برای ورود به تنظیمات پنل کاربری مودم یا روتر، احتیاج به اطلاعاتی مانند آدرس IP پنل، نام کاربری و رمزعبور داریم. این اطلاعات روی برچسبی در پشت مودم نوشته شده اند.

اگر این اطلاعات را در پشت مودم پیدا نکردید؛ در دفترچه راهنمای دستگاه نیز اشاره شده اند و در آخر اینکه می توانید در اینترنت، دنبال این اطلاعات بگردید.

2- وارد پنل کاربری مودم خود شوید

در بیشتر روترها یا مودم ها، با وارد کردن آدرس http://192.168.1.1 در یک نوار آدرس مرورگر وب، می توانید وارد پنل کاربری مدیریت دستگاه شوید.

به طور پیش فرض، نام کاربری و رمزعبور بیشتر مودم ها و روترها نیز admin است؛ جز اینکه خودتان رمزعبور جدیدی برای مودم تعریف نموده باشید. البته، بهتر است همواره رمزعبور خودتان را بهره ببرید که امن تر است.

3- ابزار کنترل والدین مودم را باز کنید

در صفحه اصلی، در پی منو یا گزینه ای به نام Parental Control باشید. بعضی اوقات در تنظیمات پیشرفته یا منوی Control می توانید ابزار کنترل والدین مودم یا روتر را پیدا کنید.

وقتی وارد ابزار کنترل والدین شدید؛ دستگاه هایی که به اینترنت و وای فای متصل هستند را خواهید دید و می توانید دستگاهی که باید اینترنت روی آن محدود گردد را انتخاب کنید.

4- ساعت خاموشی وای فای را زمان بندی کنید

می توانید همه دستگاه ها را طوری تنظیم کنید که از یک برنامه ریزی روشن و خاموش شدن وای فای تبعیت نمایند یا اینکه برای هر دستگاه یک ساعت معین روشن شدن و خاموشی وای فای تنظیم گردد.

معمولا، گزینه های زمان بندی و برنامه ریزی انعطاف پذیری در مودم ها هست و به شما این امکان را می دهد که دقیقا معین کنید چه ساعتی از کدام روز، وای فای روشن و چه ساعتی خاموش گردد.

در خاتمه، باید کلید Save را بزنید تا مودم ریست شده و تنظیمات شما اعمال شوند. در مقاله نیز به طور کامل نحوه استفاده از Parental Control در مودم ها و روترها را شرح دادیم.

اگر مودم یا روتر شما فاقد ویژگی کنترل والدین است؛ هیچ عیبی ندارد و باز در مقاله به شما آموزش دادیم چگونه یک کنترل والدین به مودم اضافه کنیم.

چرا نباید درباره زمان بندی خاموشی اتوماتیک وای فای احساس بدی داشته باشید؟

شاید کودک شما متوجه گردد چه بلایی سر اینترنت و وای فای خانه آوردید و کودتا کند ولی این تصمیم برای هر بچه ها مفید است.

ده ها تحقیق اجرا شده در سال های اخیر، نشان دادند صفحه نمایش ها چقدر برای بچه ها مضر هستند؛ هم برای روح و فکر و فکر آن ها و هم برای جسم و چشم و دست شان.

بیشتر بخوانید:

صفحه نمایش ها روی خواب کودک و نوجوان تاثیرگذار هستند و روال خواب عادی آن ها را برهم می زنند. وقتی یک کودک در اوایل شب مشغول بازی با گوشی و تبلت است؛ نور آبی صفحه نمایش باعث سرکوب سطح هورمون ملاتوئین می گردد که عامل اصلی خواب است و باعث خواهد شد کودک مدام احساس بی خوابی کند و بدون او فرصت کافی برای رشد و استراحت پیدا نکند.

بچه ها پیش دبستانی به 10 تا 13 ساعت، بچه ها دبستانی به 9 تا 11 ساعت و نوجوانان به 8 تا 10 ساعت خواب احتیاج دارند تا در یک شرایط جسمانی خوب قرار بگیرند. بنابراین، اگر متوجه شدید کودک شما به خاطر وای فای، بیدار است و هنوز نخوابیده، وقتش رسیده که یک برنامه زمانی به مودم بدهید.

منبع: شبکه چی

به "آموزش خاموش و روشن شدن اتوماتیک وای فای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش خاموش و روشن شدن اتوماتیک وای فای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید