برترین پدر و مادر جهان را بشناسید ، 11 ویژگی مهم والدین خوب

به گزارش وبلاگ ایتالیا، پدران و مادران برای آنکه بچه ها سالم و صالحی پرورش داده و تربیت نمایند باید به دانش و مهارت فرزند پروری مسلح شوند تا مسیر پر فراز و نشیب تربیت بچه ها را با آرامش بیشتری طی نمایند.

برترین پدر و مادر جهان را بشناسید ، 11 ویژگی مهم والدین خوب

به گزارش وبلاگ ایتالیا، آرزوی هر زوجی پس از تشکیل زندگی مشترک داشتن فرزند سالم و صالح است تا در پناه یک تربیت صحیح، فردی با خصائص و ویژگی های انسانی تربیت شده و در جامعه به تداوم نسل بپردازد.

پدر و مادر شدن وظیفه سنگین و با اهمیتی است و بچه ها در پناه یک والدین خوب می توانند رشد جسمی و روحی خوبی داشته باشند و به صفات یک انسان محبوب و با شخصیت متصف شوند.

در این بین پدر به عنوان تکیه گاه خانواده وظیفه سنگینی در پرورش کودک دارد و پدری می تواند نقش پدرانه خود را به خوبی ایفا نماید که دانش و مهارت فرزند پروری و پدر بودن را به خوبی دارا باشد.

فرزند پروری از جمله مهم ترین فعالیت هایی است که بشر در طول تاریخ با آن روبرو بوده است.فرزندپروری خوب کاری بسیار سخت است و همه افراد ممکن است در این زمینه دچار اشتباه شوند. اگرچه راه های کوتاهی برای تربیت درست فرزند وجود ندارد، اما ویژگی های مثبت و رفتارهای درستی وجود داشته که باعث بهبود تربیت فرزند می شوند. والدین مهم ترین و تأثیرگذارترین افراد در تربیت و شکل گیری شخصیت بچه ها هستند. کودک از بدو تولد تا زمان حضور در اجتماع نزد پدر و مادر رفتارهای صحیح و غلط را آموزش دیده و وارد جامعه می نماید.

شاید تربیت کودک و فرزندپروری را بتوان از سخت ترین کارهای جهان دانست. بسیاری از افراد با مطالعه منابع مفید قبل از اقدام به فرزند آوری اطلاعات کاملی در این زمینه به دست آورده تا بتوانند فرزند خود با به درستی تربیت نمایند.

گاهی اوقات نیز والدین ناخواسته با رفتارهای نادرست خود به کودک آسیب می زنند. اما والدین خوب چه ویژگی هایی دارند. تعریف والدین خوب چیز ثابت و مطلقی نیست. ممکن است مواردی وجود داشته باشد که از نظر بعضی افراد ویژگی های مثبت تلقی گردد اما برای بعضی دیگر همین ویژگی ها در دسته ویژگی های پدر و مادر بد قرار بگیرد. اما به طور کلی بعضی از ویژگی ها و رفتارها وجود دارد که در دسته رفتارهای مثبت قرار گرفته و به تربیت صحیح کودک یاری می نمایند. در ادامه به آنالیز مهم ترین ویژگی والدین خوب می پردازیم.

  • بچه های که قربانی فرهنگ بچه باید از پدر بترسه می شوند | خشونت روی بچه ها در این منطقه ها بیشتر است
  • بچه های که کارمند والدین شان هستند | استفاده بچه ها از فضاهای مجازی راه فراری برای والدین پرمشغله | مامان میشه عکسمو تو اینستاگرام نذاری!

1. هدایت و پشتیبانی از فرزند را فراموش نمی نمایند

فرزند شما در تمام مراحل زندگی به هدایت و حمایت شما احتیاج دارد. البته این هدایت نباید با فشار از جانب پدر و مادر همراه باشد. کودک شما باید بتواند در مواقع مختلف بر اساس علاقه و رضایت خود تصمیم بگیرد و پدر و مادر تنها به عنوان حامی و راهنما در کنار فرزند خود باشند.

2. کودک خود را مستقل تربیت می نمایند

والدین خوب می دانند که فرزندشان باید توانایی انجام فعالیت های روزمره خود را داشته باشند. کودک باید بتواند چه فعالیت های داخل خانه و کارهایی که در بیرون از خانه برایش پیش می آید را انجام دهد. والدین خوب می دانند که باید کودک خود را به جایی برسانند که به تنهایی از عهده انجام امور مختلف برآید.

3. مراقب رفتار خود با اطرافیان هستند

بچه ها در تمام لحظات زندگی در کنار شما بوده و رفتارهای شما را می بییند. همین طور سعی می نمایند در موقعیت مشابه رفتارهایی مشابه با شما از خود نشان دهند. در مواقع مختلف صحبت کردن و رفتار با اطرافیان اگر کودک شما را می بیند مواظب برخورد خود بوده و از بی ادبی و گفتن ناسزا پرهیز کنید.

4. به کودک خود عشق می ورزند

بچه ها شما در تمام سنین به عشق و محبت شما احتیاج دارند. این محبت را از آن ها دریغ ننموده و آنها را در آغوش بگیرید. بسیاری از پدر و مادرها تصور می نمایند فرزندشان با بزرگ تر شدن دیگر احتیاجی به محبت کردن ندارد، در صورتی که آنها در تمام سنین احتیاجمند محبت شما هستند.

5. هرگز با کودک خود دعوا نمی نمایند

کودک شما در طول رشد و تربیت ممکن است رفتارها و حرکت هایی انجام داده که مطابق میل شما نباید. گاهی اوقات کودک از اشتباه بودن رفتار خود مطلع نیست، به همین علت هرگز کودک خود را دعوا نکنید و از ناسزا گفتن به او پرهیز کنید.

6. مقابل فرزند خود شکیبا هستند

شکیبا بودن در مقابل کارها و رفتارهای فرزند ممکن است کاری سخت و سخت باشد اما نه تنها به تربیت صحیح کودک شما یاری می نماید، بلکه باعث ایجاد ارتباط درست میان پدر و مادر با فرزند شده و به فرزند نیز شکیبا بودن را می آموزد.

7. به فرزند خود احترام می گذارند

احترام گذاشتن به فرزند مهم ترین ویژگی والدین خوب است. احترام گذاشتن به کودک حتی در سنین پایین و زمانی که مفهوم احترام را نیز درک نمی نماید مهم است. این کار نه تنها به کودک نشان می دهد که به او اهمیت می دهید، بلکه باعث می گردد کودک نیز احترام گذاشتن را یاد بگیرد و به شما احترام بگذارد.

8. هرگز کودک خود را با دیگران مقایسه نمی نمایند

از جمله موارد بسیار مهم در خصوصیات والدین خوب این است که در هیچ مواقعی کودک خود را با دیگران مقایسه نمی نمایند. مقایسه کردن باعث می گردد نه تنها کودک برای رسیدن به هدف خود و انجام کار درست کوشش نکند بلکه حس لجبازی نیز در دل کودک ایجاد می گردد.

9. آموزش مهارت های اجتماعی به فرزند

پدر و مادر خوب بسیاری از مهارت های اجتماعی را در همان سنین کم به فرزند خود آموزش می دهد. بچه های در سن پایین همکاری با دیگران، همفکری، رقابت و ... را می آموزند در بزرگسالی افراد پیروز تری خواهند بود. این کار باعث می گردد کودک شما در سنین بالا برای حل مسائل خود قوی تر و بهتر عمل کند.

10. فراهم کردن فضای آرام برای کودک

کودک شما احتیاجمند آرامش است. فضای خانه باید برای او محیطی آرام، بدون هرگونه تنش و استرس و دارای امنیت باشد. زمانی که فضای خانه به دور از هرگونه بحث، ناراحتی، جدال، و ... است کودک استرس و فشار کمتری را دریافت نموده و در آینده در مواقع مختلف رفتارها و عملنمودهای بهتری خواهد داشت.

11.به فرزند خود منظم بودن را آموزش دهید

نظم و انضباط نه تنها از برترین مواردی است که می توانید به کودک آموزش دهید، بلکه کودک شما با نظم و انضباط رشد بهتری داشته و شادتر خواهد بود. ویژگی والدین خوب آموزش نظم به کودک است؛ زیرا بچه ها منظم آینده پیروز تری خواهند داشت.

منبع: همشهری آنلاین

به "برترین پدر و مادر جهان را بشناسید ، 11 ویژگی مهم والدین خوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین پدر و مادر جهان را بشناسید ، 11 ویژگی مهم والدین خوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید