آنکارا: نقدها اتحادیه اروپا از ترکیه قابل قبول نیست

به گزارش وبلاگ ایتالیا، معاون وزیر خارجه ترکیه گفت که نقدها اتحادیه اروپا از آنکارا غیرمنصفانه است و ما آن را نخواهیم پذیرفت.

آنکارا: نقدها اتحادیه اروپا از ترکیه قابل قبول نیست

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ایتالیا، فاروق کایماکچی معاون وزیر امور خارجه ترکیه روز چهارشنبه در سخنانی به نقدها اتحادیه اروپا درباره کوشش این کشور برای پیوستن به اتحادیه مذکور اعتراض کرد و آن را غیرعادلانه خواند.

معاون وزیر امور خارجه ترکیه درباره گزارش اتحادیه اروپا در خصوص آنکارا گفت: ممکن نیست نقدها ناعادلانه و غیرمنصفانه در این گزارش را بپذیریم.

کایماکچی اضافه نمود: در گزارش اتحادیه اروپا بعضی اظهارات بی اساس مبنی بر دور شدن ترکیه از این اتحادیه وجود دارد. ترکیه همچنان در صندلی خود می ایستد.

وی گفت که گزارش اتحادیه اروپا در چارچوب ارزیابی کوشش های آنکارا برای پیوستن به اتحادیه حکایت از تنش و کشمکش میان اعضای اتحادیه در این رابطه دارد.

معاون وزیر خارجه ترکیه در ادامه تاکید نمود که در این گزارش، اوضاع کنونی ترکیه به دقت مورد ارزیابی قرار نگرفته است.

از سوی دیگر، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه چندی پیش در کنفرانس خبری مشترک با همتاهای اسلواک، چک، لهستانی و مجار گفته بود که عضویت در اتحادیه اروپا هدف راهبردی کشور ماست و این نهاد باید در این خصوص تصمیم خود را بگیرد.

اتحادیه اروپا چندی قبل همچنین از تصمیم کمیسیون انتخاباتی ترکیه برای لغو نتیجه انتخابات محلی استانبول ترکیه که به شکست حزب حاکم در این شهر منجر شده بود، به شدت انتقاد نموده و خواستار آن شده است که مقام های ترکیه هرچه سریع در این خصوص شرح بدهند.

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان، روز هفتم ماه مه این تصمیم جنجالی را غیرقابل درک توصیف کرد؛ دولت فرانسه هم از ترکیه خواست که به اصول دموکراتیک، کثرت گرایی، انصاف و شفافیت احترام بگذارد.

فدریکا موگورینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز با صدور بیانیه ای گفت: اطمینان از یک روند انتخاباتی آزاد، منصفانه و شفاف برای هر نظام دموکراتیک ضروریست و برای رابطه اتحادیه اروپا و ترکیه موضوع دارد.

درپی انتخابات محلی روز 31 ماه مارس، اکرم امام اغلو نامزد حزب جمهوری خلق ترکیه برای شهرداری استانبول، پیروز اعلام شد درحالی که تعداد آراء او با آراء نامزد حزب حاکم عدالت و توسعه تفاوت اندکی داشت.

حزب حاکم عدالت و توسعه با سخن گفتن از تخلفات و فساد نتیجه اعلام شده انتخابات را به رسمیت نشناخت و نتایج آن را لغوشده بیان کرد.

ح

منبع: خبرگزاری فارس

به "آنکارا: نقدها اتحادیه اروپا از ترکیه قابل قبول نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنکارا: نقدها اتحادیه اروپا از ترکیه قابل قبول نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید