آیفون SE 2020 پرفروش ترین گوشی فصل دوم سال جاری در کره جنوبی شد

به گزارش وبلاگ ایتالیا، آیفون SE 2020 یکی از محبوب ترین گوشی های میان رده سال جاری است که در ماه آوریل رونمایی شد و توانست تا به امروز فروش خوبی را تجربه کند. اما نکته جالب در رابطه با این محصول، عملکرد بسیار خوب آن در کشور سامسونگ یعنی کره جنوبی است. جایی که در فصل دوم سال جاری، آیفون SE 2020 توانست به پرفروش ترین گوشی تبدیل شود.

آیفون SE 2020 پرفروش ترین گوشی فصل دوم سال جاری در کره جنوبی شد

اپل با معرفی گوشی های ارزان قیمت و قدرتمند نظیر آیفون 11 و آیفون SE 2020 توانست موفقیت بزرگی در بازار کسب کند. عملکرد خوب این گوشی ها در فروش، عامل مؤثری بود تا اکنون سهم اپل از بازار به نسبت سه ماه گذشته با یک درصد سود به 19 درصد افزایش پیدا کند.

با این حال سامسونگ با 67 درصد سهم از بازار و 3 درصد عملکرد بهتر به نسبت سه ماه اول، همچنان برترین تولیدکننده گوشی در جهان است. این عملکرد خوب را احتمالا باید به فروش بالای سری اس 20 مرتبط بدانیم. محصولاتی که درست در اوج شیوع ویروس کرونا راهی بازار شدند و در نتیجه فروش خوبی را هم تجربه نکردند.

5 گوشی از بین 10 گوشی پرفروش در کشور کره، سری محصولات گلکسی A سامسونگ هستند که نشان می دهد تقاضا برای خرید گوشی های میان رده به خاطر ویروس کرونا بسیار افزایش یافته. همچنین با توجه به گزارش مؤسسه آماری Counterpoint Research، گوشی هایی با قیمت کمتر از 400 دلار، 45 درصد از کل میزان فروش گوشی ها را در اختیار داشتند که به نسبت 33 درصد سال گذشته به طرز محسوسی بیشتر است.

  • مقایسه دوربین آیفون SE 2020 با آیفون 11

در رده سوم، LG قرار گرفته که توانسته 13 درصد از بازار را به خود اختصاص دهد. با این حال این شرکت نتوانسته به خوبی فصل اول عمل کند و سهم آن 3 درصد کاهش داشت. به صورت کلی فروش گوشی هوشمند در کره جنوبی به نسبت فصل اول 9 درصد افزایش یافت اما در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، 8 درصد کاهش را شاهد هستیم.

اما جالب اینجاست که بسیاری از کاربران کره برای خرید گوشی میان رده به آیفون SE 2020 تمایل نشان دادند. گویا سامسونگ با اینکه برترین فروشنده گوشی هوشمند در جهان است، در کشور خود نتوانسته جلوی پیشروی نماینده کوچک اپل را بگیرد. این گوشی نه تنها در جهان در رده بسیار خوبی از لحاظ میزان فروش واقع شده است بلکه در فصل دوم سال جاری، پرفروش ترین گوشی در این کشور شد و این دستاورد بزرگی برای اپل محسوب می شود.

البته عملکرد خوب آیفون جدید تنها به کشور کره محدود نمی شود و در بسیاری از بازارها شاهد عملکرد خوب آن هستیم. مثلا در آمریکا، در حالی که اپل کاهش سهم سالانه 25 درصدی را تجربه می کرد، آیفون SE 2020 توانست با فروش خوب خود، بخش بزرگی از آن را جبران کند.

این گوشی با پردازنده بسیار قدرتمند A13، دوربین 12 مگاپیکسلی، نمایشگر 4.7 اینچی و امکان پشتیبانی نرم افزاری بلند مدت، تنها با قیمت پایه 399 دلار راهی بازار شده و برای آن دسته از کاربرانی که توانایی خرید گوشی های گران قیمت اپل را ندارند، می تواند بهترین انتخاب باشد.

  • پیکسل 4a در برابر آیفون SE 2020؛ کدام گوشی بهتر است؟

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون SE 2020 پرفروش ترین گوشی فصل دوم سال جاری در کره جنوبی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون SE 2020 پرفروش ترین گوشی فصل دوم سال جاری در کره جنوبی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید