قیمت احتمالی گلکسی A53 5G فاش شد

به گزارش وبلاگ ایتالیا، گلکسی A53 5G یکی از گوشی های میان رده و بسیار تازه سامسونگ است که احتمالا باید طی یکی دو ماه آینده رونمایی گردد. به همین دلیل امروز خبری منتشر شد که طی آن شاهد افشای قیمت احتمالی این محصول بودیم.

قیمت احتمالی گلکسی A53 5G فاش شد

گوشی های سری گلکسی A5X سامسونگ یکی از پرفروش ترین ها و برترین میان رده هایی هستند که از سال 2019 تا به امروز شاهد حضور آن ها در بازار هستیم و هر سال هم کاربران زیادی به خاطر قیمت مناسب و قدرت سخت افزاری مطلوب آن ها را خریداری می نمایند. از آنجایی هم که شرکت کره ای میان رده های این سری را از لحاظ آپدیت نرم افزاری مشابه پرچم دارهای خود پشتیبانی می نماید، از این حیث هم ارزش خرید آن ها بسیار بالاست.

یکی از گوشی های نو سامسونگ از این سری، گلکسی A53 نام دارد که پیش از این خبرهای زیادی در رابطه با آن منتشر شده است. امروز هم شاهد انتشار خبری پیرامون قیمت آن بودیم. اگر برنامه ریزی سال گذشته سامسونگ را مد نظر داشته باشیم، گلکسی A53 باید اواخر ماه مارس سال جاری یعنی همین ماه میلادی رونمایی گردد. درست مانند گلکسی A52 و A52 5G و البته گلکسی A72.

البته معین نیست آیا گلکسی A73 هم در این رویداد رونمایی خواهد شد یا خیر ولی رونمایی از گلکسی A53 طی یکی دو ماه آینده قطعی به نظر می رسد. طبق تصویری که یکی از خرده فروشی های اروپایی از این گوشی منتشر کرد، سامسونگ می خواهد مدل 5G آن را در مدل پایه به 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز کند. قیمتی هم که برای این مدل در نظر گرفته خواهد شد، 470 یورو است که نسبتا زیاد به نظر می رسد.

در حال حاضر گوشی های پرچم دار ارزان از شرکت هایی نظیر پوکو، ردمی، شیائومی، وان پلاس و… با قیمتی مشابه یا اندکی بالاتر به فروش می رسند. اپل هم گویا اواخر سال جاری آیفون SE 3 را با پشتیبانی از اینترنت 5G و قیمتی بسیار پایین تر (احتمالا) رونمایی و روانه بازار خواهد نمود. بنابراین گلکسی A53 5G باید در زمینه های مختلف حرف برای گفتن داشته باشد تا قیمت بالایی که دارد توجیه گردد.

اگر این خرده فروش ایتالیایی واقعا قیمت گلکسی A53 را درست اعلام نموده باشد، باید شاهد افزایش قیمت 20 دلاری این گوشی به نسبت گلکسی A52s 5G باشیم که سال گذشته با قیمت 450 یورو و با همین ترکیب حافظه رم و حافظه داخلی راهی بازار شد. هنوز نمی دانیم قلب تپنده این گوشی چه پردازنده ای خواهد بود اما گفته می گردد به احتمال فراوان، اگزینوس 1200 را در این گوشی نو شاهد خواهیم بود. البته در گلکسی A52s از اسنپدراگون 778G استفاده شده که آن هم پردازنده قابلی به شمار میرود.

البته اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، پردازنده بکار رفته در گلکسی A53 باید ضعیف تر از اسنپدراگون 778G در گلکسی A52s باشد چرا که اگزینوس 1200 طبق آخرین خبرها از دو هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس 2.4 و شش هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز بهره می برد. این در حالی است که اسنپدراگون 778G از چهار هسته Cortex-A78 و چهار هسته Cortex-A55 بهره می برد.

از جمله معینات خوب گلکسی A53 می توان به نمایشگر 6.52 اینچی از نوع AMOLED اشاره نمود که وضوح تصویر در آن به +FHD و رفرش ریت هم به 120 هرتز می رسد. بعلاوه گفته می گردد دوربین اصلی این محصول سنسوری به بزرگی 64 مگاپیکسل خواهد داشت که مثل دو نسل قبل، سه دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض، 5 مگاپیکسلی ماکرو و 5 مگاپیکسلی سنجش عمق هم آن را همراهی خواهند کرد. منبع تغذیه این محصول هم یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژر 25 واتی سریع خواهد بود.

قطعا قابلیت های میان رده نو سامسونگ به همین ها خلاصه نمی گردد چرا که شرکت کره ای سال گذشته خاطرنشان کرد یک سری از قابلیت های خوب و ارزشمند را راهی این محصولات خواهد نمود که از جمله مهم ترین آن ها می توان به استاندارد ضد آب IP67 و لرزشگیر اپتیکال تصویر اشاره نمود. گلکسی A72 حتی یک دوربین تله فوتو هم دارد که پیش از این فقط در گوشی های پرچم دار حرفه ای شاهد حضور آن بودیم.

حال باید دید گلکسی A53 کدام یک از این ویژگی های مجذوب کننده را خواهد داشت. فعلا قیمتی که برای آن در نظر گرفته شده آن قدری بالا هست که انتظار پایینی از آن نداشته باشیم.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "قیمت احتمالی گلکسی A53 5G فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت احتمالی گلکسی A53 5G فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید