ایجاد کمپینی برای پیشگیری از ایدز و انگ زدایی از بیماران

به گزارش وبلاگ ایتالیا، سلطانی نژاد گفت: کمپین خودجوش دانشجویی اطلاع رسانی ایدز کوشش می نماید تا سهمی در رفع کردن این چالش ها داشته باشد.

ایجاد کمپینی برای پیشگیری از ایدز و انگ زدایی از بیماران

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

به گزارش، دبیر انجمن علمی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که عدم مطلعی درست مردم از روش های پیشگیری و درمان و همچنین انگ و استیگمایی که بر روی بیماری ایدز و بیماران آن واقع شده است، از چالش های مقابله با این بیماری محسوب می گردد، گفت: کمپین خودجوش دانشجویی اطلاع رسانی ایدز کوشش می نماید تا سهمی در رفع کردن این چالش ها داشته باشد.

آرش سلطانی نژاد در مصاحبه با اشاره به هفته جهانی اطلاع رسانی ایدز و تشکیل کمپین خودجوش دانشجویی برای ارتقای مطلعی های عمومی درباره بیماری ایدز، با بیان اینکه تخمین زده می گردد در حال حاضر بیش از 61 هزار نفر بیمار مبتلا به HIV در ایران وجود دارد، گفت: با این حال تنها حدود یک سوم یعنی 21 هزار نفر از بیماری خود اطلاع دارند و بسیاری نیز تحت درمان مستمر قرار ندارند. این مسئله از نظر بهداشت عمومی جامعه بسیار پراهمیت است، چراکه این افراد به علت عدم مطلعی می توانند افراد دیگر را نیز مبتلا نمایند و هیچ راهی برای شناسایی وجود ندارد، جز اینکه خود این افراد با مراجعه به مراکز مربوطه، تحت آزمایش های تشخیصی قرار گیرند.

وی ادامه داد: این در حالیست که در کشور هایی مانند استرالیا و بعضی کشور های اسکاندیناوی، آمار ابتلای جدید به HIV به صفر رسیده و این کشور ها به طور رسمی اعلام نموده اند که دیگر مسئله ای به نام ایدز ندارند. این مسئله نشان دهنده این است که با افزایش مطلعی جامعه و آموزش درست به مردم، می توان با این بیماری مقابله کرد.

سلطانی نژاد با بیان اینکه عدم مطلعی درست مردم از روش های پیشگیری و درمان و همچنین انگ و استیگمایی که بر روی این بیماری و بیماران آن واقع شده است، از چالش های مقابله با این بیماری محسوب می گردد، اظهار کرد: دانشجویان در فعالیت هایی مانند این کمپین خودجوش دانشجویی کوشش می نمایند تا سهمی در رفع کردن این چالش ها داشته باشند.

وی افزایش مطلعی مراجعه نمایندگان درباره بیماری و راه های انتقال و پیشگیری از انتقال آن، افزایش مطلعی مراجعه نمایندگان درباره روش های تشخیصی و درمانی بیماری ایدز (که در مراکز بیماری های رفتاری به صورت رایگان انجام می گردد) و استیگمازدایی/انگ زدایی از بیماری ایدز و بیماران مبتلا به آن را از مهمترین اهداف این کمپین اعلام نمود و ادامه داد: این مطلع سازی می تواند منجر به افزایش مراجعه مردم به مراکز بیماری های رفتاری و تشخیص ها و درمان های زودتر گردد.

سلطانی نژاد با بیان اینکه این کمپین طی هفته و در بخش های مختلف دانشگاه و بیمارستان طالقانی فعالیت کرد، گفت: این کمپین با استقبال خوبی از سوی دانشجویان و کادر دانشکده پزشکی و همچنین با بازخورد مثبت مراجعین درمانگاه بیمارستان طالقانی روبرو شد، به گونه ای که خود مراجعین اذعان داشتند که در این رابطه به درستی اطلاع رسانی نمی گردد و خواستار دریافت اطلاعات لازم درباره راه های پیشگیری و درمان این بیماری هستند.

وی با بیان اینکه کادر اجرایی این کمپین را 30 نفر از دانشجویان رشته های علوم پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و همچنین دانشگاه های دیگر تشکیل دادند، ادامه داد: همه این افراد به عنوان اعضای انجمن علمی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (SBMU-MSA)، چند هفته برای این کمپین آموزش دیدند، در برنامه ریزی آن همفکری کردند و در نهایت با همکاری یک دیگر این کمپین را برپا کردند.

دبیر انجمن علمی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: این انجمن به عنوان عضوی از انجمن علمی دانشجویان پزشکی ایران (IMSA) که از یک ساختار کشوری نظام مند برخوردار است، سعی بر تأثیرگذاری گسترده تر بر سلامت جامعه اطراف خود دارد و در فرایند این کار پزشکانی دغدغه مند و با اخلاق را تربیت می نماید که همیشه به کوشش برای بهبود سلامت عمومی کشورشان می پردازند.

وی با بیان اینکه کمپین مطلع سازی ایدز در سه بخش یعنی دانشکده پزشکی، بیمارستان طالقانی و تیم سیار فعالیت خود را اجرا کرد، ادامه داد: به عنوان نمونه در ایستگاه دانشکده سوالاتی در قالب مسابقه از دانشجویان پرسیده شد تا سطح اطلاعاتشان در زمینه ایدز سنجیده گردد و درباره هر سوال مهم یا مشکل دار توضیحاتی به افراد داده شد. همچنین اطلاعاتی درباره شیوع، استیگما، تشخیص، علائم و راه های انتقال و پیشگیری از انتقال ویروس اطلاعاتی به دانشجویان ارائه شد. ِ

دبیر انجمن علمی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در انتها توضیح داد: در ایستگاه درمانگاه بیمارستان طالقانی، این کمپین نسبت به افزایش مطلعی مراجعین و کادر درمانی در خصوص بیماری ایدز پرداخت و در این ایستگاه بیشتر به راه های انتقال و روش های پیشگیری، تشویق به انجام آزمایش های تشخیصی رایگان در مراکز بیماری های رفتاری و پخش کردن آدرس و شماره تلفن های این مراکز و همچنین انگ زدایی از این بیماری و بیماران مبتلا به آن پرداخته شد. تیم سیار نیز با هدف افزایش مطلعی کارمندان و مسئولین دانشکده فعالیت داشت.

منبع : ایسنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ایجاد کمپینی برای پیشگیری از ایدز و انگ زدایی از بیماران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد کمپینی برای پیشگیری از ایدز و انگ زدایی از بیماران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید