برای غواصی در جزیره کیش به چه نکاتی توجه کنیم؟

به گزارش وبلاگ ایتالیا، با رونق گرفتن صنعت گردشگری در جزیره کیش، غواصی نیز در بین مسافران و گردشگران هواداران زیادی پیدا نموده و به عنوان یکی از تفریحاتی مهیج کیش مطرح شده است. جزیره کیش و اطراف آن دارای پوشش مرجانی است و همین موضوع این منطقه را برای غواصی مناسب می نماید. بنابراین اگر نکات مهم غواصی در این جزیره را بدانید می توانید تجربه ای به یادماندنی و لذت بخش را در آب های خلیج فارس داشته باشید.

برای غواصی در جزیره کیش به چه نکاتی توجه کنیم؟

مهارت های مورد احتیاج برای غواصی

هر ورزش و تفریحی که می خواهیم انجام بدهیم، تعدادی پیش احتیاج و مهارت لازم دارد که باید از قبل با آن آشنا باشیم، تا بتوانیم با موفقیت آن را انجام دهیم. غواصی نیز از این قاعده مستثنا نیست، شما برای این که بتوانید غواصی بکنید باید توانایی ها و شرایط زیر را داشته باشید، که در ادامه به آن ها می پردازیم.

شرایط سن

می توان گفت برای اینکه بخواهیم غواصی را تجربه کنیم شرایط سختگیرانه سنی ندارد و حتی بچه ها نیز می توانند غواصی را یاد بگیرند، اما بطور کلی بچه ها بالای 8 سال می توانند غواصی نمایند. هم چنین محدودیتی در حداکثر سن لازم وجود ندارد.

شرایط محیطی

معمولاً غواصی در آب های آزاد آموزش داده می گردد، اما در بعضی موارد مانند دوره های آموزشی های بسته یا همان Indoor Water، این استثنا وجود دارد که باید آموزش در محیط آب بسته صورت بپذیرد. دوره آب های بسته می تواند در استخر برگزار گردد، اما دوره های اصلی آموزش غواصی همیشه در آب های آزاد آموزش داده می گردد.

توانایی جسمانی

قبل از آموزش تماشا غواصی در کیش و در هنگام ثبت نام انجام دادن چکاپ پزشکی اجباری است، خیلی از افراد توانایی جسمی لازم برای غواصی را دارند، اما اگر فردی مسائل قلبی داشته باشد، حتماً باید از پزشک خود مشورت بگیرد. شکستگی استخوان ها نیز مانع غواصی خواهد بود، اما چنانچه شکستگی ترمیم شده است، مسئله ای برای غواصی وجود نخواهد داشت. نکته مهم دیگر اینکه اگر سابقه بیماری مربوط به گوش دارید، باید دوره درمان خود را کامل کنید، سپس به غواصی بپردازید.

پیش احتیاج مهارتی

شاید برای شما نیز سؤال باشد که برای غواصی کردن باید شنا بلد باشیم؟ بله برای غواصی کردن باید شنا بلد باشید، اما این بدان معنا نیست که باید شما یک شناگر حرفه ای باشید، بلکه باید بتوانید خود را روی سطح آب شناور نگه دارید. بنابراین قبل از آغاز غواصی از شما تست شنا گرفته می گردد، تا مقدار مهارت های عمومی شنای شما سنجیده گردد.

شرایط و قوانین غواصی در کیش

برای غواصی در کیش باید چند نکته مهم را مدنظر بگیرید، در ادامه می خواهیم به قوانین غواصی در کیش بپردازیم.

پر کردن فرم های آکادمی

هنگامی که به آکادمی غواصی مراجعه می کنید، باید فرم های مخصوص را به دقت پر کنید، نکته مهم اینکه اگه بیماری زمینه ای دارید باید حتماً آن را در فرم بنویسید. مربیان فرم را ارزیابی می نمایند و با توجه به بیماری زمینه ای شما، چنانچه تشخیص دهند غواصی برای شما ضرری ندارد، مجاز هستید که غواصی کنید.

عدم انجام مسافرت هوایی تا 12 ساعت پس از غواصی

یکی از قوانین غواصی این است که تا 12 ساعت پس از آن سفر هوایی نداشته باشید، زیرا ممکن است مسائلی مانند پارگی مویرگ ها، آسیب تماشا پرده گوش، و ایجاد مشکل در سینوس ها را برای شما در پی داشته باشد.

توجه به اتمسفر آب در عمق های مختلف

وقتی به عمق 10 متری آب می روید، یک اتمسفر به اتمسفر فعلی آب اضافه می گردد، بنابراین غواصی در عمق زیاد برای افراد مبتدی توصیه نمی گردد. معمولاً افراد مبتدی نهایتاً در عمق 6 متری آب آموزش می بینند.

گوش دادن به توصیه های مربی

شما بعنوان یک فرد مبتدی که می خواهید غواصی را یاد بگیرید، باید توصیه های مربی را به دقت گوش دهید و نکات مهم را به خاطر بسپارید، تا بتوانید غواصی را در حالت ایمن تجربه کنید.

چنانچه قصد سفر به جزیره کیش را دارید پیشنهاد ما این است، حتماً به فکر غواصی در آب های نیلگون خلیج فارس نیز باشید، زیرا می تواند تجرب های متفاوت و بیاد ماندنی را برای شما رقم بزند.

منبع: همگردی

به "برای غواصی در جزیره کیش به چه نکاتی توجه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای غواصی در جزیره کیش به چه نکاتی توجه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید