بیش از هزار نفر در تظاهرات مخالفان در مسکو بازداشت شدند

به گزارش وبلاگ ایتالیا، بیش از هزار تن از تظاهرکنندگان با حمله نیروهای پلیس روسیه به تجمع بزرگی که از سوی نیروهای اپوزیسیون در مسکو برگزار شده بود، بازداشت شدند. در این تظاهرات تعدادی از سیاستمداران مخالف دولت نیز شرکت داشتند.

بیش از هزار نفر در تظاهرات مخالفان در مسکو بازداشت شدند

به گزارش دویچه وله به نقل از خبرگزاری آلمان روز شنبه 5 مرداد (27 ژوئیه) در پی حمله ماموران پلیس روسیه به تجمع بزرگ اعتراضی نیروهای اپوزیسیون در مسکو بیش از یکهزار نفر از تظاهرنمایندگان بازداشت شدند.

در تجمع روز شنبه، به گفته مقامات مسئول، حدود سه هزار و 500 نفر شرکت داشتند. ماموران پلیس در ابتدا خبر دستگیری 259 نفر و سپس 600 نفر را در این تظاهرات غیرقانونی اعلام نموده بودند. در ساعت 9 شب به وقت اروپای مرکزی پلیس روسیه خبر از دستگیری 1074 نفر داد.

تجمع اعتراضی روز شنبه به دلیل رد صلاحیت نامزدهای اپوزیسیون برای شرکت در انتخابات محلی مجلس مسکو بود.

نیروهای پلیس پیش از آن چند تن از چهره های نامدار و سازمان دهندگان تظاهرات اعتراضی را بازداشت نموده بودند.

مخالفان برای شرکت در تجمع اعتراضی در جلوی شهرداری مسکو گرد هم آمده بودند. قرار بود این تجمع در تالار اصلی شهرداری در مرکز مسکو برگزار گردد. نیروهای پلیس با صف بندی در جلوی در ورودی شهرداری اجازه ورود مخالفان را ندادند. در پی بازداشت چند تن از رهبران اپوزیسیون مخالفان در خیابان های اطراف شهرداری اجتماع کردند.

نیروهای امنیتی مدعی هستند که بسیاری از تظاهرنمایندگان از مناطق اطراف برای شرکت در این تجمع اعتراضی در شهرداری مرکزی مسکو به این شهر آمده بودند.

  • خواست برگزاری انتخابات آزاد

خواست معترضان امکان شرکت نمایندگان مستقل آنان در انتخابات محلی مجلس مسکو است. این انتخابات قرار است در تاریخ 17 شهریور (8 سپتامبر) برگزار گردد.

به بسیاری از سیاستمداران معروف مخالف دولت کرملین مانند ایلیا یاشین اجازه ثبت نام برای نامزدی در این انتخابات داده نشده است.

دلیل رد صلاحیت نامزدان اپوزیسیون از سوی شورای انتخابات مسکو نداشتن حداقل حمایت لازم برای نامزدی در انتخابات اعلام شده است.

مخالفان کمیسیون برگزاری انتخابات را به جعل مدارک متهم می نمایند.

معترضان در تظاهرات روز شنبه در مسکو فریاد می زدند: این شهر ماست و ما خواستار برگزاری انتخابات آزادیم.

پیش از این نیروهای امنیتی دفتر مبارزات انتخاباتی چند تن از رهبران اپوزیسیون از جمله آلکسی ناوالنی را مورد بازرسی قرار داده بودند.

  • سازماندهی تظاهرات به وسیله فیس بوک

در پی آن که بسیاری از نامزدهای شرکت در انتخابات مسکو به دلیل نقصان مدارک امکان ثبت نام در انتخابات را نیافتند، در روز یکشنبه گذشته (30 تیر / 21 ژوئیه) بیش از 20 هزار نفر در تظاهرات اعتراضی شرکت کردند.

این تظاهرات بزرگ ترین تظاهرات اپوزیسیون در سال های اخیر در مسکو بود.

تقریبا یک هفته پس از این تجمع بزرگ اعتراضی بود که اعضای اپوزیسیون در جلوی تالار بزرگ شهرداری گرد هم آمدند. مقامات دولتی اجازه برگزاری تظاهرات را صادر ننموده بودند.

دویچه وله را در اینستاگرام دنبال کنید

بنا به گزارش خبرگزاری ها شرکت نمایندگان در تظاهرات به وسیله شبکه فیس بوک خبر تجمع روز شنبه را سازماندهی نموده بودند.

از سوی دیگر مقامات امنیتی فشار به رهبران اپوزیسیون را افزایش داده اند. الکسی نوالنی، منتقد کرملین، روز چهارشنبه 2 مرداد (25 ژوئیه) به اتهام شرکت در تظاهرات غیرقانونی به 30 روز زندان محکوم شد.

نوالنی یکی از معروف ترین رهبران اپوزیسیون ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، محسوب می گردد. او در سالهای اخیر تظاهرات متعددی را سازماندهی نموده و بارها به زندان افتاده است. در فوریه 2014 نوالنی به دلیل تقلب به ده ماه حبس خانگی محکوم شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "بیش از هزار نفر در تظاهرات مخالفان در مسکو بازداشت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از هزار نفر در تظاهرات مخالفان در مسکو بازداشت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید