موشک سرمت روسی در جهان بی نظیر است

به گزارش وبلاگ ایتالیا، فرمانده نیرو های موشکی راهبردی روسیه با اشاره به اینکه موشک قاره پیمای جدیدی که مسکو اخیرا با موفقیت پرتاب نموده در جهان منحصر به فرد است، از استفاده از آن جهت حفاظت از مرز های روسیه تاکید نمود.

موشک سرمت روسی در جهان بی نظیر است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ایتالیا، سرگئی کاراکایف فرمانده نیرو های موشکی راهبردی روسیه اظهار داشت که امروزه موشک بالستیک راهبردی سرمت (Sarmat) این کشور هیچ نمونه مشابهی در جهان ندارد و تعمیر و نگهداری و اصلاح آن فقط در دست روسیه است.

کاراکایف در این باره تاکید نمود: امروز لازم است که از مجموعه موشک سرمت به عنوان مجموعه ای منحصر به فرد یاد کنیم که نمونه مشابهی در جهان ندارد. این برای اولین بار است و بعلاوه دومین مورد نیز مجموعه ای است که مجتمع نظامی-صنعتی در روسیه می سازد که به هیچ جایی وابسته نیست. در آینده نیز عملیات، نگهداری و اصلاح این موشک فقط در دستان ماست به این جهت که از مرز های میهن ما پاسداری نماید.

پیشتر نیز دیمیتری روگوزین رئیس سازمان هوافضای روسیه (روسکاسموس) اظهار داشت که آزمایش های جدیدترین موشک قاره پیمای روسیه موسوم به سرمت در امسال میلادی ادامه خواهد داشت.

روگوزین در این باره گفت: آزمایشات در طول امسال ادامه خواهد داشت، اگرچه ما در حال برنامه ریزی برای قرار دادن اولین سری از این موشک ها در حالت آمادگی رزمی در سرانجام پاییز امسال هستیم.

وزارت دفاع روسیه حدود یک ماه پیش در بیانیه ای اعلام نموده بود که موشک قاره پیمای بالستیک سرمت از مرکز زیرزمینی پایگاه فضایی پلِسِتسک با موفقیت پرتاب شده است.

در پی اعلام این خبر از سوی وزارت دفاع روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور اظهار داشت که این سلاح مشابهی در جهان ندارد، امنیت روسیه را تأمین و تهدیدکنندگان روسیه را مجبور به تجدید نظر می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "موشک سرمت روسی در جهان بی نظیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موشک سرمت روسی در جهان بی نظیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید