تزریق شیرآلات هوشمند ایرانی به صنعت نفت و گاز

به گزارش وبلاگ ایتالیا، شیرآلات پیشرفته و هوشمند ایرانی توسط یک شرکت دانش بنیان به صنعت نفت، گاز و پتروشیمی تزریق شد.

تزریق شیرآلات هوشمند ایرانی به صنعت نفت و گاز

ایران کشوری نفت خیز است. کشوری با منابع بزرگ نفت و گاز که سال ها است بار مالی کشور را به دوش می کشند. اما با شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری اقتصاد کشور به سمت خلاقیت ها و نوآوری های متخصصان چرخید.

همین متخصصان هم با فراوری و بومی سازی تجهیزات این صنعت به خودکفایی آن یاری کردند. متخصصانی که برخلاف جریان شایع مهاجرت منابع مستعد انسانی حرکت نموده، ماندند و ثابت کردند که چیزی از کشورهای تراز اول جهان در این حوزه کم ندارند.

احتیاج به کاهش خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده در راستای تحقق درآمدهای مورد احتیاج برای اداره کشور، کاهش آلودگی های ناشی از فرآیندهای فراوری انرژی و سوخت رایج کشور و به طور خلاصه احتیاجهای روزافزون بدون پاسخ مانده در حوزه کنترل هوشمند سیالات، یک شرکت دانش بنیان با یاری 25 نفر از متخصصان کشور را مصمم به ارائه راهکارهای بومی در این حوزه کرد.

بنا به گفته محمد گلستانه مدیر عامل این شرکت، در ابتدا با مهندسی معکوس، تأمین قطعات یدکی و بعضی تجهیزات در سال 1391 صورت گرفت و از سال 96 با تسلط به دانش طراحی، بدون احتیاج به هرگونه نمونه و صرفا بر اساس دیتاشیت متقاضی، تجهیز کامل قابل ارائه به مشتری است.

وی ادامه داد: این گروه در مورد نرم افزارهای پیشرفته طراحی و شبیه سازی روز و دستگاه های مدرن CNC به صورت دانش بنیان در زمینه طراحی و ساخت انواع کنترل ولو و شیرآلات ایمنی فعالیت می نماید. همچنین طراحی و فراوری کنترل ولو در مدل هایGlobe ،(Triple & Quad Offset) Butterfly و Ball ، انواع رگولاتور با عملگر مستقیم و پایلوت دار، شیرآلات ایمنی فشار و خلا و دما، شیرآلات قطع و وصل اضطراری، بدون محدودیت در سایز، کلاس فشار و شرایط فرآیندی از جمله محصولات فراوریی این شرکت است.

گلستانه اظهار داشت: این محصولات با کیفیت بسیار بالایی فراوری می گردد به گونه ای که توانسته اند رقبای بین المللی خود را در این عرصه پشت سر بگذارند و با محصولات فراوریی خود رضایت مشتریانشان را کسب نمایند.

این فعال دانش بنیانی ادامه داد: بعضی محصولات شرکت ما در کشور هیچ رقیبی ندارد و سالها است که در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی و نیروگاهی مورد استفاده قرار می گیرند. محصولات این شرکت دانش بنیان به مرزهای جهانی هم رسیده است و بازار بین المللی هم برای محصولاتشان ایجاد شده است.

به گفته مدیر عامل این شرکت، نمونه صادراتی این محصولات به اروپا ارسال شده و قرار است با همکاری دانشگاه زاراگوزا اسپانیا، اقدامات لازم برای اخذ تاییدیه های بین المللی برای مصرف این محصولات در اروپا انجام گردد.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "تزریق شیرآلات هوشمند ایرانی به صنعت نفت و گاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق شیرآلات هوشمند ایرانی به صنعت نفت و گاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید