جت مافوق صوت ناسا مونتاژ می شود

به گزارش وبلاگ ایتالیا، آژانس هوانوردی آمریکا خود را برای مونتاژ هواپیمایی ویژه آماده کرده که در عین بی صدایی با سرعت مافوق صوت درآسمان پرواز می کند.

جت مافوق صوت ناسا مونتاژ می شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ایتالیا به نقل از انگجت، آژانس هوانوردی آمریکا خود را برای مونتاژ هواپیمایی ویژه آماده کرده که در عین بی صدایی با سرعت مافوق صوت در آسمان پرواز می کند.

جت آزمایشی X-59 ناسا که می تواند سفر تجاری مافوق صوت را به واقعیت تبدیل کند، برای مونتاژ نهایی آماده شده است. این هواپیما توسط شرکت لاکهید مارتین طراحی شده و قرار است نخستین پرواز خود را در سال 2021 انجام دهد.

این هواپیما از بدنه ای باریک و کشیده برخوردار است که زمانی که به سرعت مافوق صوت برسد، تنها صدایی در حد بستن در ماشین تولید می کند.

این نخستین هواپیمای x-pilot (یا هواپیمای آزمایشی) ناسا در مقیاس بزرگ ناسا در بیش از سه دهه است و هدف آن کاهش صدای بلوتوث صوتی است.

کارشناسان ناسا تأکید می کنند، با توجه به ارتفاع جت حتی صدای بستن در ماشین هم عملاً غیر قابل شنیدن و بنابراین این جت مافوق صوت بی صدا است.

ناسا آزمایش X-59 را بر روی جوامع منتخب ایالات متحده امتحان می کند؛ این آزمایشات به ایجاد قوانین جدید برای سفرهای هوایی تجاری مافوق صوت از طریق زمین کمک خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "جت مافوق صوت ناسا مونتاژ می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جت مافوق صوت ناسا مونتاژ می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید