جلوگیری از ورود و خروج 1877 خودرو در خراسان جنوبی

به گزارش وبلاگ ایتالیا، خبرنگاران/خراسان جنوبی رئیس پلیس راه استان گفت: میزان تردد وسایل نقلیه در نوروز سال جاری نسبت به سال گذشته 63 درصد کاهش داشته و از ابتدای آغاز طرح فاصله گذاری اجتماعی، از ورود 855 خودرو در ورودی استان و 1022 خودرو در خروجی استان جلوگیری به عمل آمده است.

جلوگیری از ورود و خروج 1877 خودرو در خراسان جنوبی

سرهنگ علیرضا رضایی اظهار کرد: در مدت تعطیلات نوروز 99 تعداد 160 تصادف در جاده های خراسان جنوبی به وقوع پیوست که شش مورد این تصادفات منجر به فوت شده است.

وی توضیح داد: در طرح نورزی پلیس و کنترل سلامت شش تصادف منجر به فوت در جادههای خراسان جنوبی اتفاق افتاده که متأسفانه موجب فوت 10 نفر شده است.

به گزارش وبلاگ ایتالیا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، وی اضافه کرد: همچنین طی این مدت 59 تصادف جرحی در خراسان جنوبی به وقوع پیوسته که منجر به مجروح شدن 105 نفر شد و 95 تصادف خسارتی نیز داشته ایم و در مجموع 160 تصادف در خراسان جنوبی به وقوع پیوسته است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی اعلام کرد: 50 درصد تصادفات در جاده های اصلی، 47 درصد در جاده های روستایی و 3 درصد تصادفات نیز در جاده های فرعی اتفاق افتاده است.

رضایی ادامه داد: 64 درصد تصادفات در طرح نوروزی واژگونی و خروجی از جاده بوده و 74 درصد تصادفات بین ساعات 10 صبح الی 8 شب اتفاق افتاده است.

وی درباره علل عمده تصادفات نیز گفت: کارشناسان 35 درصد تصادفات را عدم توجه به جلو و 33 درصد را به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه تشخیص داده اند.

رضایی با اشاره به اینکه 79 درصد وسایل نقلیه مقصر سواری شخصی بوده اند، اضافه کرد: سن 73 درصد رانندگان مقصر در تصادفات بین 20 الی 40 سال بوده و 47 درصد مجروحان سرنشینان خودرو و 70 درصد آن ها بومی بوده اند.

وی اعلام کرد: همچنین 50 درصد متوفیان هم سرنشین خودروها و 60 درصد آن ها غیربومی بوده اند و 60 درصد متوفیان در بیمارستان فوت نموده اند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی یادآور شد: میزان تردد وسایل نقلیه در نوروز سال جاری نسبت به سال گذشته 63 درصد کاهش داشته و از ابتدای آغاز طرح فاصله گذاری اجتماعی، از ورود 855 خودرو در ورودی استان و 1022 خودرو در خروجی استان جلوگیری به عمل آمده است.

رضایی اعلام کرد: 27 راننده متخلف علی رغم تذکرات داده شده و تردد در جاده به مبلغ 5 میلیون ریال جریمه و در سیستم شماره گذاری به مدت یک ماه توقیف و تعداد 16 هزار و 639 خودرو نیز از به محورهای خارج از استان راهنمایی شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جلوگیری از ورود و خروج 1877 خودرو در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از ورود و خروج 1877 خودرو در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید