خبرنگاران افتتاح 128 هزار و 460 میلیارد ریال طرح صنعتی در هفت استان

به گزارش وبلاگ ایتالیا، تهران- خبرنگاران- وزارت صنعت، معدن و تجارت در پنج هفته گذشته با پویش هفتگی فراوری، تداوم امید تا به امروز 25 طرح را در هفت استان کشور با مجموع سرمایه گذاری 128 هزار و 460 میلیارد ریال و اشتغالزایی سه هزار و 170 نفر به بهره برداری رسانده است.

خبرنگاران افتتاح 128 هزار و 460 میلیارد ریال طرح صنعتی در هفت استان

پویش هفتگی فراوری، تداوم امید با هدف افتتاح طرح های مهم و ملی با سرمایه گذاری و اشتغال بالا تا سرانجام دولت تدبیر و امید با حضور مقام های کشوری در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت نهاده شده است.

تا به امروز پنج هفته از این پویش برگزار شده و افتتاح طرح های هفته اول و پنجم پویش با دستور رییس جمهوری به صورت ویدیوکنفرانسی و حضور سرپرست وزارت صنعت به نمایندگی در محل یکی از این طرح ها و بهره برداری از طرح ها در سایر هفته های پویش با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونان این وزارتخانه صورت گرفته است.

به گزارش روز شنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، براین اساس و در هفته اول پویش 22 خرداد ماه سه طرح با مجموع سرمایه گذاری 42 هزار و 860 میلیارد ریال و اشتغال 970 نفر در دو استان خراسان رضوی و اصفهان با دستور رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانسی و حضور حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت در محل یکی از طرح ها مورد بهره برداری نهاده شده است.

همچنین در هفته دوم پویش در 29 خرداد ماه سه طرح با مجموع سرمایه گذاری 14 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی 249 نفر در استان اصفهان با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد بهره برداری نهاده شد.

ادامه این پویش هفتگی نیز در استان های اردبیل و خوزستان روز پنجم تیرماه 9 طرح با مجموع سرمایه گذاری 2500 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 283 به بهره برداری رسید.

همچنین در هفته چهارم پویش فراوری، تداوم امید در 12 تیرماه در دو استان قم و اصفهان 5 طرح با حضور سرپرست وزارت صمت و با مجموع سرمایه گذاری 10 هزار و 300 میلیارد ریال و اشتغالزایی 464 نفر به افتتاح شد.

هفته پنجم پویش (پنج شنبه گذشته) 19 تیرماه نیز 5 طرح در سه استان سیستان و بلوچستان، فارس و اصفهان با مجموع سرمایه گذاری 58 هزار و 800 میلیارد ریال و اشتغالزایی 1204 نفر با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور مورد بهره برداری نهاده شد که سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در محل یکی از طرح ها در شرکت بافت بلوچ در ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان حضور یافت.

تا به امروز 25 طرح در هفت استان کشور با مجموع سرمایه گذاری 128 هزار و 460 میلیارد ریال و اشتغالزایی 3170 نفر مورد بهره برداری نهاده شده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت به همین دلیل بهره برداری از 200 طرح با مجموع سرمایه گذاری 170 هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی 40 هزار نفر را از ابتدای سال جاری تا سرانجام سال در دستور کار خود قرار داده است که تا به امروز این طرح ها در 5 هفته افتتاح شده است و همچنان تداوم دارد.

تامین احتیاج داخل و کاهش واردات، تکمیل زنجیره ارزش، افزایش صادرات غیرنفتی، توسعه مناطق کمتر برخوردار و استفاده از فناوری های نوین از اهداف این برنامه است.

توزیع بخش های مهم سرمایه گذاری این 200 طرح نیز به صورت 42 درصد صنایع معدنی، 15 درصد صنایع شیمیایی و پتروشیمی، 13 درصد حوزه خودرو، ماشین سازی و تجهیزات، 11 درصد امور زیربنایی و زیرساخت های بخش صنعت و معدن و هشت درصد صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران افتتاح 128 هزار و 460 میلیارد ریال طرح صنعتی در هفت استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افتتاح 128 هزار و 460 میلیارد ریال طرح صنعتی در هفت استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید