خبرنگاران روز طبیعت، سلامتی را به جانمان گره بزنیم

به گزارش وبلاگ ایتالیا، تهران- خبرنگاران- روز طبیعت سال جاری برای بار دوم مجبوریم در خانه بمانیم، مجبوریم چون پشت در خانه هایمان ویروسی لانه نموده است که از هر فرصت و غفلت ما برای کشتن همنوعانمان استفاده می نماید، از همین رو هم پایتخت نشینان نیز باید برای حفظ سلامتی، خانه را بر طبیعت گردی ترجیح دهند.

خبرنگاران روز طبیعت، سلامتی را به جانمان گره بزنیم

به گزارش وبلاگ ایتالیا، هر ساله 13 فروردین یا همان روز 13 بدر که یکی از آیین های نوروزی ایرانیان است، مردم برای آشتی با طبیعت و لذت بردن از تازگی، طراوت و زیبایی بی حد و حصر بهار، به دامن طبیعت می رفتند و ساعت های خوشی را کنار خانواده و دوستان سپری می کردند.

اما سال گذشته و سال جاری، ویروسی تمام قاعده زندگی جهانیان و ایرانیان را به هم ریخته و انسان ها را وادار به تن دادن به دستورالعمل های اجباری برای حفظ سلامتی داده است.

ویروس کرونا که به گفته پزشکان و مسئولان وزارت بهداشت در محیط های بسته و با جمعیت زیاد، به آسانی به وسیله هوا منتقل می گردد و به دشواری از بین می رود، سال جاری نیز ایرانیان را وادار به خانه نشینی می نماید تا مبادا لذت بردن از روز طبیعت به حسرت از دست دادن عزیزی ختم گردد.

از همین رو در استان تهران نیز حمید رضا گودرزی معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران و رئیس کمیته تامین ستاد کرونای این استان طی دستورالعملی به تمامی بخش های مختلف اجرایی بیان کرد که بر اساس اعلام ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا کشور، هر نوع دورهمی و تجمع در روز طبیعت در بوستان ها و فضای سبز استان ممنوع است.

به دنبال ابلاغ این دستورالعمل، علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان های شهرداری تهران نیز اطلاع داد که تمامی 2 هزار و 289 بوستان های شهری و جنگلی پایتخت در روز طبیعت تعطیل است.

وی این را هم افزود که طبق مصوبه ستاد ملی کرونا فقط در روز 13 فروردین تمامی بوستان های شهر تهران تعطیل و این بخشنامه به شهرداران مناطق 22 گانه تهران ارسال شده است.

در کنار این تدابیر، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران عظیم با اشاره به مصوبه ستادملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی بوستان های پایتخت در روز طبیعت بیان کرد: توقف و پارک خودروها در اطراف بوستان های شهر هم در این روز ممنوع است.

سردار رحیمی شرح داد: مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی بوستان های پایتخت ابلاغ شد که در تلاشیم با همکاری شهرداری تهران ورودی تمامی بوستان های پایتخت در روز 13 فروردین مسدود گردد.

وی اضافه نمود: پلیس از سحرگاه سیزدهم فروردین در بوستان ها حضور دارد و ورود به بوستان ها و پارک ها ممنوع است.

رحیمی تاکید نمود: در روز طبیعت با توجه به نارنجی بودن شهر تهران خودروهای مختلف که به بوستان ها و پارک ها مراجعه نمایند، 500 هزار تومان جریمه خواهند شد.

روز طبیعت سال جاری در خانه بمانیم

شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران نیز مانند دیگر مسئولان با تاکید بر اعلام ممنوعیت تجمع و دورهمی در طبیعت از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به احترام و به پاس قدردانی از زحمات کادر درمان و حفظ سلامتی خود و خانواده هایمان روز طبیعت 1400 را در خانه بمانیم.

وی افزود: روز طبیعت از آیین و سنت هایی به شمار می رود که از گذشته های دور برای ما به یادگار مانده و در واقع تداعی نماینده رویش و سرسبزی بهار و تعامل انسان با طبیعت است.

انصاری خاطر نشان کرد: هرچه برنامه های هدفمند با هدف فرهنگ سازی و جلوگیری از تخریب طبیعت در این روز تهیه گردد و در دستور کار همه آحاد مردم قرار بگیرد، به همان نسبت می توان از آسیب هایی که حتی در طول سال متوجه طبیعت است جلوگیری کرد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: شاید بتوان گفت که مراسم روز طبیعت در گذشته از عمق و معنای بیشتری برخوردار بود چرا که در گذشته مردم با طبیعت انس و الفت بیشتری داشتند اما در حال حاضر فاصله زیادی میان انسان شهرنشین و طبیعت وجود دارد و زندگی ماشینی انسان ها باعث شده که آلودگی و تخریب ها از جانب انسان بیشتر متوجه طبیعت گردد.

سال جاری نیز باید در خانه ماند تا فردا حسرت از دست دادن عزیزان را به علت ابتلا به شیوع کرونا، یا عذاب وجدان انتقال ویروس به چندین نفر از همنوعان را نداشت.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران روز طبیعت، سلامتی را به جانمان گره بزنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روز طبیعت، سلامتی را به جانمان گره بزنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید