خبرنگاران کارمندان جنوب فارس آزمایش تشخیص کرونا می دهند

به گزارش وبلاگ ایتالیا، شیراز-خبرنگاران - رییس دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت:فرایند انجام آزمایش تشخیص کرونا برای کارمندان ادارات در این شهرستان و شهرستان های اوز و خنج در جنوب فارس از روز شنبه 10 خرداد شروع می گردد.

خبرنگاران کارمندان جنوب فارس آزمایش تشخیص کرونا می دهند

دکتر محمد حسین کریمی رئیس دانشکده پزشکی لارستان روز آدینه با اشاره به لغو بعضی دورکاری ها و بازگشایی دانشگاه ها، اظهارداشت: ارتباط مردم با محیط های اداری و خصوصا بانک ها بسیار زیاد شده و البته مردم ناچار از این ارتباط ها و طی بعضی روال اداری و بانکی هستند.

وی اضافه نمود: با توجه به این موضوع، دانشکده علوم پزشکی لارستان تصمیم دارد از تمامی کارکنان ادارات در سه شهرستان لارستان، خنج و اوز نمونه گیری کند تا بتواند ضمن کنترل بهتر بیماری، اطمینان خاطر بیشتری در جامعه به وجود آورد.

رییس دانشکده علوم پزشکی لارستان تأکید کرد: برای آرامش بیشتر خانواده های دانشجویان، از همه دانشجویان در بدو ورود تست گرفته می گردد تا با خیال آسوده تری بتوانند به امور آموزشی و پژوهشی خود ادامه داده و خانواده های آنان نیز آرامش بیشتری داشته باشند.

کریمی با اشاره به اینکه تیم بهداشتی و درمانی دانشکده با قدرت هرچه بیشتر نمونه گیری و بیماریابی خود را ادامه می دهد، از مردم خواست تا موارد بهداشتی را بصورت کامل رعایت نموده و حتما فاصله اجتماعی هوشمند را رعایت نمایند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان اظهار داشت: با تعیین شدن نخستین اداره با اولویت بیشترین ارتباط با مردم، از فردا شنبه 10 خرداد ماه نمونه گیری از کارمندان آغاز می گردد و در صورت مثبت شدن تست هر کارمند، ضمن قرنطینه برای شخص از اعضای خانواده وی نیز تست گرفته می گردد.

وی باردیگر با تاکید بر حفظ سلامت مردم در سه شهرستان گفت: تمام کوشش ها و برنامه ها در دانشکده علوم پزشکی لارستان و مجموعه بهداشت و درمان در منطقه در این راستاست که تا قبل از آغاز فصل سرما و آغاز موج دوم بیماری، منطقه به یک ثبات نسبی رسیده و بیماری تا حدودی زیادی به کنترل در آید.

کریمی اضافه نمود: این مهم تنها با همکاری همه جانبه سایر مسئولان و دستگاه ها و همه آحاد مردم در رعایت نکات و دستورات بهداشتی و همچنین رعایت موارد یاد شده در اطلاعیه های ستاد مبارزه با کرونا محقق می گردد.

از دیروز تا امروز 9 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 819 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و تعداد بیماران مبتلا به این بیماری به 146 هزار و 668 نفر در کشور افزایش یافت.

از بین مبتلایان جدید، 547 مورد بستری و دو هزار و 272 مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

مجموع جانباختگان کرونا در کشور 7 هزار و 677 نفر و سهم 24 ساعت گذشته 50 بیمار بوده است.

شهرستان لارستان در فاصله 338 کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کارمندان جنوب فارس آزمایش تشخیص کرونا می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کارمندان جنوب فارس آزمایش تشخیص کرونا می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید