خبرنگاران 265 پزشک و دندانپزشک در بحث بیمه روستایی استان کرمانشاه فعال هستند

به گزارش وبلاگ ایتالیا، کرمانشاه- خبرنگاران- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در بحث بیمه روستایی، 208 پزشک، 57 دندانپزشک و بهداشت کار دهان و دندان، 155 ماما، 64 نیروی علوم آزمایشگاهی،12 نیروی رادیولوژی و 28 پرستار در مراکز بهداشتی درمانی روستایی استان مستقر هستند.

خبرنگاران 265 پزشک و دندانپزشک در بحث بیمه روستایی استان کرمانشاه فعال هستند

به گزارش وبلاگ ایتالیا، دکتر ابراهیم صبور عصر پنجشنبه در نشست تخصصی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با مدیران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مورد نسخه پیچی الکترونیک افزود: هم اکنون 689 هزار نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه زیرپوشش بیمه روستایی هستند.

وی افزود: با مشکلاتی در بحث بیمه روستایی روبرو هستیم و بسیاری از همکاران ما در شرایط بسیار سختی در حال فعالیت و ارایه خدمت هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پراکندگی جمعیت و مرزی بودن استان و همچنین عدم وجود اینترنت در بعضی روستاها و افزایش قیمت مکمل های دارویی از جمله مسایلی است که با آن روبرو هستیم.

صبور افزود: با کوشش های صورت گرفته 400 روستا زیرپوشش اینترنت نهاده شد اما هنوز تعداد زیادی از روستاها در استان اینترنت ندارند و برای ثبت اقدامات و خدمات در سامانه با مشکل روبرو هستند.

نسخ باید یکپارچه سازی گردد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این نشست گفت: هم اکنون نسخه ها به 2 صورت کاغذی و الکترونیکی به داروخانه ها تحویل می گردد و باید نسخ یکپارچه سازی گردد.

دکتر قباد محمدی افزود: در بیمه سلامت در راستای الکترونیکی شدن نسخ اقدامات خوبی صورت گرفته و مشکلاتی که در داروخانه های خصوصی با بیمه شدگان سلامت وجود دارد بسیار کمتر از بیمه های دیگر است.

وی گفت: نرم افزارهای نسخه نویسی الکترونیکی باید ارتقا پیدا کند تا دارو در کوتاه ترین زمان ممکن در داروخانه تحویل بیمار گردد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دستور پزشک باید دقیق در نسخه ثبت گردد و در صورت ثبت دستور اشتباه قابلیت اصلاح در سامانه وجود داشته باشد و نیز امکان عودت دارو از سوی بیمار به داروخانه فراهم گردد.

محمدی در سرانجام افزود: با اجرای طرح باید به طور میانگین 50 درصد به نیروهای متخصص آشنا به کار با رایانه در هر داروخانه اضافه گردد و عملاً هزینه زیادی به داروخانه ها تحمیل خواهد شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 265 پزشک و دندانپزشک در بحث بیمه روستایی استان کرمانشاه فعال هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 265 پزشک و دندانپزشک در بحث بیمه روستایی استان کرمانشاه فعال هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید