دو تصادف مرگبار خودروهای تسلا

به گزارش وبلاگ ایتالیا به نقل از رویترز، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا(NHTSA) در ماه ژوئن انتشار داده هایی را شروع کرد که در حقیقت گزارش خودروسازان درباره تصادف های مربوط به سیستم های یاری راننده (مانند سیستم اتوپایلوت تسلا) بود. این آژانس روز گذشته بیان کرد:NHTSA این تصادفات را آنالیز نموده و مشغول انجام فرایندهای متناسب است. NHTSA از منابع اطلاعاتی متعددی در فرایندهای اجرایی خود استفاده می نماید.

دو تصادف مرگبار خودروهای تسلا

این آژانس آمریکایی در ژوئن 2021 میلادی دستوری صادر کرد و طبق آن از خودروسازان و شرکت های فناوری خواست تمام تصادف های مربوط به سیستم یاری راننده پیشرفته(ADAS) و خودروهای مجهز به سیستم های خودران که در جاده های عمومی آزمایش می شوند را گزارش دهند.

به گفته NHTSA از داده هایی که به وسیله خودروسازان ارائه می گردد به عنوان بخشی از تحقیقات استفاده خواهد شد.

از 18 تصادف مرگبار مرتبط به سیستم های یاری راننده که از جولای 2021 میلادی گزارش شده، تقریباً تمام آنها به خودروی تسلا مرتبط بوده است.

از سوی دیگر از سال 2016 میلادی سازمان مذکور 38 پرونده تحقیق مخصوص تصادف خودروهای تسلا باز نموده که احتمال داشت در آنها سیستم های یاری راننده مانند اتوپایلوت فعال بوده است. در این 38 پرونده 19 مرگ در نتیجه تصادف خودروهای تسلا گزارش شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دو تصادف مرگبار خودروهای تسلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو تصادف مرگبار خودروهای تسلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید