راهپیمایی در تونس علیه خشونت پلیس

به گزارش وبلاگ ایتالیا، راهپیمایی اعتراض آمیزی در محکومیت خشونت پلیس تونس و اقدام آنها در سرکوب اعتراضات اخیر، در خیابان الحبیب بورقیبه در مرکز این کشور برگزار گردید.

راهپیمایی در تونس علیه خشونت پلیس

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این تظاهرات بنا به درخواست تعدادی از انجمن ها و سازمان های حقوقی مانند اتحادیه تونس برای دفاع از حقوق بشر، مجمع حقوق مالی و اجتماعی، سندیکای روزنامه نگاران تونس و کانون وکلاء برگزار گردید.

این راهپیمایی پس از برپایی اعتراضات در بعضی منطقه ها در پی مرگ مشکوک بن عماره، شهروند جوان تونسی پس از بازداشت وی به وسیله نیروهای امنیتی در منطقه سیدی حسین برگزار گردید.

به همین دلیل، محمد یاسین الجلاصی، رئیس سندیکای روزنامه نگاران تونس اعلام نمود، این راهپیمایی در محکومیت خشونت شدید نیروهای پلیس علیه شهروندان بی گناه برگزار گردید.

وی بعلاوه توضیح داد، یک رویکرد سیاسی از طرف دولت در مورد عدم پیگیری تجاوزات و تعدی نیروهای امنیتی علیه شهروندان به ویژه در سایه تکرار مجدد آن وجود دارد.

الجلاصی گفت، اراده سیاسی برای بازگشت به سرکوب آزادی ها وجود دارد.

تحقیقات درباره دلیل مرگ بن عماره شروع شده و خانواده او پلیس تونس را متهم کردند که پس از بازداشت، این جوان او را تا سر حد مرگ کتک زدند.

در مقابل وزارت کشور تونس روز پنج شنبه اینکه مرگ این جوان در اثر بدرفتاری در زمان بازداشت بوده را رد کرد.

بعلاوه انتشار ویدیویی در شبکه های اجتماعی باعث خشم مردم تونس شده است، در این ویدیو یک نوجوان برهنه مشاهده می گردد که به وسیله چهار تن که به نظر می رسد نیروهای پلیس با لباس شخصی هستند، متوقف شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در ادامه به داخل یک خودرو راهنمایی می گردد.

وزارت کشور تونس اعلام نمود، تحقیقات دیگری هم برای مشخص مسؤولان تخلف های انجام شده در رابطه با این اتفاق شروع شده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "راهپیمایی در تونس علیه خشونت پلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهپیمایی در تونس علیه خشونت پلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید