سری شیائومی پد 6 با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در راه است

به گزارش وبلاگ ایتالیا، به ادعای یکی از معروف ترین و باسابقه ترین افشاگران حوزه فناوری یعنی Digital Chat Station، یک تبلت اندرویدی با چیپست اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در حال توسعه است. با این حال این افشاگر نام برند سازنده ی این تبلت را فاش نکرده، اما حدس زده می گردد که تبلت مذکور از سری تازه تبلت های شیائومی پد 6 باشد.

سری شیائومی پد 6 با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در راه است

این اولین بار نیست که Digital Chat Station اطلاعاتی درباره محصول مجهز به چیپست سری 8 اسنپدراگون فاش می نماید. در ماه ژوئن نیز او ادعا کرد که شیائومی در حال کار روی تبلتی با صفحه نمایش 14 اینچی است. او بعلاوه گفت که این تبلت گران ترین مدل در بین تبلت های این شرکت خواهد بود که به نظر می رسد یکی از مدل های سری شیائومی پد 6 باشد.

آن طور که به نظر می رسد، این سری نو متشکل از چند مدل خواهد بود که یکی از آن ها از پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به عنوان قلب تپنده بهره می برد. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس همانطور که از نامش پیداست، به عنوان نسخه قدرتمندتر پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 روانه بازار شده است. باید خاطر نشان کنیم که این چیپست نو به جای فرآیند ساخت 4 نانومتری سامسونگ، به یاری فرآیند 4 نانومتری TSMC فراوری شده است. بنابراین با بهره گیری از این تراشه، کاربران برای اجرا انواع اپلیکیشن ها مسئله ای نخواهند داشت.

سری 14 اینچی شیائومی پد 6 ممکن است به عنوان رقیبی برای تبلت های پرچم دار غول های فناوری نظیر گلکسی تب S8 اولترا و آیپد پرو 2022 وارد بازار گردد. از این رو، این احتمال وجود دارد که بعضی تبلت های این سری با نام شیائومی پد 6 پرو یا شیائومی پد 6 اولترا در اختیار کاربران قرار بگیرد. پیش تر گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه یکی از تبلت های سری شیائومی پد 6 ممکن است از پردازنده Dimensity 9000 مدیاتک به عنوان قلب تپنده بهره ببرد. این تراشه نیز همچون اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس با لیتوگرافی 4 نانومتری ساخته شده است.

تبلت های هوشمند سری شیائومی پد 6 حداقل متشکل از 3 مدل خواهند بود. انتظار می رود که این سری دارای پنل LTPO OLD با رفرش ریت 144 هرتز باشد و از شارژ سریع تا 120 وات پشتیبانی کند. بعلاوه گفته می گردد که سیستم عامل اندروید 13 به صورت پیش فرض روی همه این مدل ها نصب خواهد شد.

طبق پیش بینی بعضی تحلیلگران حوزه فناوری، شیائومی پد 6 مجهز به نمایشگر 14 اینچی AMOLED خواهد بود که از رفرش ریت 144 هرتزی، رزولوشن 1080 در 2448 پیکسل، حداکثر روشنایی نمایشگر 1000 نیت، نسبت تصویر 16:10 و تراکم پیکسلی 395 ppi پشتیبانی خواهد نمود. شیائومی به عنوان محافظ نمایشگر از گوریلا گلس ویکتوس که مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربات دارد استفاده خواهد نمود. گفته می گردد که حفره نمایشگر نیز برای پذیرایی از دوربین سلفی در بخش بالایی نمایشگر این سری تعبیه می گردد.

در کنار تراشه Dimensity 9000 یا اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس این تبلت، احتمالا 8 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی برای استفاده کاربران قرار خواهد گرفت. آن طور که شنیده می گردد روی پنل پشتی این تبلت هوشمند یک سیستم دوربین دوگانه طراحی خواهد شد که دوربین اصلی آن سنسور 50 مگاپیکسلی IMX766 ساخت شرکت سونی خواهد بود. در کنار این سنسور، دوربین 5 مگاپیکسلی عمق به انجام وظیفه می پردازد. از دیگر شایعات مربوط به این تبلت می توان به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی آن اشاره نمود.

انتظار می رود که در هفته های آینده خبرهای دقیق تری از این سری نو در رسانه های خبری مطرح گردد.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ

به "سری شیائومی پد 6 با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سری شیائومی پد 6 با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید