سفر نمایندگان طالبان به مسکو

به گزارش وبلاگ ایتالیا، گروه دنیا، طالبان، شوکه و سردرگم از تصمیم دونالد ترامپ برای انتها دادن به مذاکرات با این گروه، دست تمنا به سمت روسیه دراز نموده تا شاید بتواند به وسیله این کشور به آمال خود برای راهیابی در عرصه سیاسی افغانستان دست یابد.

سفر نمایندگان طالبان به مسکو

نمایندگان گروه طالبان که روز آدینه تنها 4 روز پس از آنکه دونالد ترامپ در اقدامی ناگهانی مذاکرات با آنان را مرده خواند، به مسکو سفر و با مقامات روسیه دیدار کردند تا ضمن نزدیک کردن خود به روسیه به عنوان رقیب امریکا، هم واشنگتن را ترغیب به بازگشت به مذاکرات نموده باشند و هم بتوانند کلاهی از نمد روسیه برای خود بدوزند. به گزارش خبرگزاری روسی تاس، محمد سهیل شاهین، سخنگوی گروه طالبان در دفتر قطر، به این خبرگزاری گفته است، نمایندگان طالبان با ضمیر کابلوف، فرستاده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان و مدیر اداره دوم آسیای وزارت خارجه روسیه دیدار کردند و از روسیه خواستند تا در روند صلح افغانستان مداخله کند. روسیه اعلام ننموده، دقیقاً چه پاسخی به درخواست طالبان داده است. اما یک سخنگوی وزارت خارجه روسیه به تاس گفته است: روسیه در این دیدار بر لزوم ازسرگیری مذاکرات بین طالبان و امریکا تأکید کرد و طالبان نیز اطلاع داد برای بازگشت به این مذاکرات از آمادگی کامل برخوردار است.

درواقع طالبان بسیار علاقه مند بود مذاکره با امریکا به نتیجه برسد. هفته پیش پس از اینکه ترامپ مذاکرات با طالبان را مرده خواند، سهیل شاهین به شبکه الجزیره گفت که تصمیم ترامپ برای آنها خیلی غیرمنتظره بود و آنها انتظار نداشتند پس از 9 دوره مذاکره با امریکا با این تصمیم ناگهانی، آن هم درست پیش از دیدار برنامه ریزی شده ترامپ با رهبران طالبان در کمپ دیوید، روبه رو شوند. ترامپ پس از آن چنین تصمیمی را خاطرنشان کرد که یک سرباز امریکایی در حمله ای تروریستی در کابل کشته شد و طالبان هم مسئولیت آن را پذیرفت.

مذاکرات صلح بین امریکا و طالبان روی 4 مسأله خاتمه حملات مرگبار طالبان در شماری از شهرهای افغانستان، خروج نیروهای امریکایی و ناتو از افغانستان، شروع مذاکرات بین افغانی و آتش بس فراگیر متمرکز بود.

منبع: ایران آنلاین

به "سفر نمایندگان طالبان به مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر نمایندگان طالبان به مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید