شک بریتانیا به پوتین

به گزارش وبلاگ ایتالیا، مذاکرات ما با نخست وزیر، وزیر خارجه و تعداد دیگری از مقامات انگلیسی، با موضوع یمن آغاز شد که نگرانی اصلی و دغدغه مهم بریتانیا را تشکیل می داد.

شک بریتانیا به پوتین

ترزا می سپس محور مذاکرات را به موضوع سوریه تغییر داد و بویژه به نحوه مقابله با حضور روسیه در این کشور اشاره و تأکید کرد که پوتین فقط برای قدرت، ارزش قائل است و ظاهراً امیدوار بود ترامپ به این حرف های او در خصوص روسیه و پوتین توجه کند. نکاتی را درباره مطالبی که پوتین چند هفته قبل درباره همکاری دو کشور برای بیرون کردن ایران از سوریه به من گفته بود، ارائه دادم. بریتانیایی ها بدرستی نسبت به حرف های پوتین بدبین و مشکوک بودند. گفتم از اعتبار پوتین حمایت نمی کنم که ترزا پاسخ داد: بویژه از شما چنین انتظاری هم نداریم، جان! و همه خندیدند.

گفت و گوها در این زمینه به موضوع نقش پوتین در حمله به اسکریپال (افسر سابق امنیتی روسیه و دخترش) در بریتانیا کشیده شد که سدویل آن را حمله با سلاح های شیمیایی به یک قدرت هسته ای توصیف کرد. ترامپ پرسید: مگر شما قدرت هسته ای هستید؟، می دانستم که اصلاً شوخی نمی نماید. از ترزا می سؤال کردم چرا روسیه این کار را در بریتانیا انجام داد؟ و ترامپ شرح داد همین پرسش را شب قبل در کاخ بلنهایم مطرح نموده و فکر می نماید که اقدام روسیه ممکن است پیامی برای بریتانیا و غرب باشد. خانم می گفت؛ به نظر من هدف روسیه از این حمله این بوده که ثابت کند می تواند با مصونیت کامل علیه مخالفان و افراد بریده اقدام کند تا مخالفان دولت و همفکران شان مرعوب قدرت مسکو شوند. او (ترزا می) به ترامپ تأکید کرد که در ملاقات قریب الوقوع خود با پوتین در هلسینکی باید از موضع قدرت با رئیس جمهوری روسیه صحبت کند و ترامپ حرف خانم می را تأیید کرد و گفت که این ملاقات به درخواست پوتین انجام می گردد (این ادعایی دروغ بود). ترامپ همچنین به نخست وزیر بریتانیا اطمینان داد که به روسیه امتیاز نخواهد داد (قبل از این آگاه شده بودم که وزارت دادگستری امریکا کیفرخواست عمومی را از طرف رابرت مولر مسئول تحقیقات روسیه علیه 12 نفر از مقام های اداره اطلاعات نظامی خارجی روسیه موسوم به GRU به اتهام دخالت در انتخابات امریکا تنظیم نموده است. با خودم فکر می کردم که خوب شد چنین اتفاقی قبل از نشست پوتین و ترامپ اعلام شد تا پوتین آن را مدنظر داشته باشد). در ادامه و حین ناهار کاری درباره مسائل برگزیت، دیدگاه ترامپ درباره مذاکره با کره شمالی و موضوع چین و ملاقات ترامپ از پکن در نوامبر 2017 بحث کردیم. ترامپ گفت صدها هزار سرباز در چین از او استقبال کردند و تا قبل از این، در تاریخ دنیا نظیر چنین اتفاقی رخ نداده است. ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی پایانی خود در لندن به شیوه خاص خود کوشش کرد واکنش های انتقادی ناشی از مصاحبه اش با روزنامه سانرا فرونشاند و مصاحبه را کم اهمیت جلوه دهد. این کار ترامپ باعث شد رسانه های بریتانیا در گزارش های خود حرف های رئیس جمهوری امریکا را در کنفرانس خبری عقبگرد کامل توصیف نمایند و واقعاً نیز این طور به نظر می رسید. ترامپ روابط امریکا و بریتانیا را ویژه و در بالاترین سطح توصیف کرد که وارد فصل جدیدی شده است. ، ایران

منبع: ایران آنلاین

به "شک بریتانیا به پوتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شک بریتانیا به پوتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید