آغاز فصل هشتم کاوشهای باستان شناسی در محوطه ازبکی از ابتدای شهریور

به گزارش وبلاگ ایتالیا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، آغاز فصل هشتم کاوشهای باستان شناسی در محوطه ازبکی از ابتدای شهریور صورت می پذیرد.

آغاز فصل هشتم کاوشهای باستان شناسی در محوطه ازبکی از ابتدای شهریور

رحیم خاکی با اشاره به اینکه فصل هشتم کاوش ها در محوطه ازبکی به سرپرستی دکتر مهرداد ملک زاده از بهترین باستان شناسان کشور انجام می گردد، اظهار کرد: در تپه ازبکی از حدود 20 سال پیش به سرپرستی دکتر یوسف مجیدزاده در قالب 6 فصل پژوهش های جدی انجام شده که منجر به چاپ 3 یا 4 جلد کتاب شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز ادامه داد: فصل هفتم کاوش ها نیز حدس به منظور معین عرصه و حریم و لایه نگاری به سرپرست دکتر یوسفی زشک انجام شد. اما اکنون بنابر گذر زمان و نیازهای فرهنگی تازه، زمان مناسبی برای بازنگری و نگاهی دوباره به محوطه ازبکی است.

به گفته خاکی، این کاوش ها با هدف بازخوانی کاوش های پیشین و بعلاوه عملیات حفاظتی و مرمتی برای حافظت از آنچه قبلا انجام شده و حرکت به سمت فراوری محتوا و ایجاد پایگاه داده انجام می گردد.

او با بیان اینکه محوطه ازبکی البرز یکی از نقاط مهم باستان شناختی در مرکز فلات ایران است، اضافه کرد: امید که با مقایسه مطالعات انجام شده و مطالعات تازه بتوان مقام واقعی محوطه ازبکی را در تطور فرهنگی این بخش از مرکز فلات ایران شناخت.

منبع: همگردی

به "آغاز فصل هشتم کاوشهای باستان شناسی در محوطه ازبکی از ابتدای شهریور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز فصل هشتم کاوشهای باستان شناسی در محوطه ازبکی از ابتدای شهریور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید