شکار پشه ها با لیزر هوشمند

به گزارش وبلاگ ایتالیا، یافتن پشه های موذی و کشتن آنها برای انسان ها چندان ساده نیست، اما یک ابزار لیزری هوشمند این کار را ساده می نماید.

شکار پشه ها با لیزر هوشمند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ایتالیا به نقل از نیواطلس، بزگیو نام دستگاهی است که مجهز به یک چراغ ال ای دی مادون قرمز، یک دوربین مادون قرمز فوق دقیق و یک ریزپردازنده است. این سیستم با استفاده از الگوریتم های دید هوشمند می تواند پشه ها را از گرد وخاک یا دیگر ذرات عادی معلق در فضا تشخیص دهد و آنها را در صورت توقف یا نشستن بر دیوار هدف گذاری کند.

این سیستم با دقت بالایی تحرکات پشه ها را ردگیری می نماید و حتی در تاریکی نیز می تواند به دقت به فعالیت خود ادامه دهد. سیستم یادشده بعد از شناسایی یک پشه در اتاق کاربر را به وسیله یک اپلیکیشن از موضوع آگاه می نماید و فرد می تواند با تعقیب راستا نور لیزری این حشره مزاحم را ببیند و برای کشتن آن اقدام کند.

سازندگان این دستگاه می گویند در آینده فناوری به آن اضافه می نمایند که کشتن پشه بعد از شناسایی آن را به طور اتوماتیک ممکن کند تا دیگر نیازی به مداخله انسان نباشد. نمونه فعلی تنها در ساختمان های دربسته قابل استفاده است و پشه ها را در فاصله حداکثر هشت متری شناسایی می نماید. قیمت این محصول که سال آینده به بازار می آید 170 دلار است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "شکار پشه ها با لیزر هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکار پشه ها با لیزر هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید