طراحی داخلی چیست و چگونه انجام می گردد؟

به گزارش وبلاگ ایتالیا، در هنگام طراحی فضاهای نشیمن ، وظیفه معماران داخلی این است که آنها را به عناصر زیبایی شناختی مجهز نمایند. در طراحی داخلی با توجه به سبک و سیاق چیدمان می گردد تا مطابق با سلیقه شخصی. طراحی و معماری داخلی عبارت است از قرار دادن اقلام در پلان طبقات با توجه به ابعاد آنها ، چیدمان اتاق ها و سایر فضاهای نشیمن. در این مقاله سعی داریم تا به تعریف صحیحی از این تخصص رسیده و آنالیز کنیم که چطور انجام می گردد.

طراحی داخلی چیست و چگونه انجام می گردد؟

طراحی داخلی چیست؟

از دو طریق می توانیم به این سوال پاسخ دهیم که طراحی داخلی چیست؟ طراحان داخلی و معماران داخلی از دانشکده های هنر و معماری فارغ التحصیل می شوند. از طرف دیگر ، دکوراتورها به نام هایی اطلاق می گردد که می توانند به وسیله اثاثیه یا لوازم داخلی ، نقاشی و … جایگزین هایی برای حمایت از معماری شما در هنگام چیدمان دیوار یا کف یا بخشی از خانه ارائه می دهند.

هنگام طراحی داخلی یک اتاق نشیمن ، ترتیب مقیاس در صفحه پلان با در نظر گرفتن احتیاج به فضای مبله ترتیب داده می گردد. معماری و برنامه ریزی داخلی در ایجاد فضایی دلچسب که صرفه جویی در فضا را در حداکثر سطح به خصوص در خانه های کوچک برآورده می نماید ، از اهمیت بالایی برخوردار است. شما می توانید با استفاده از عناصر طراحی داخلی در هنگام بازسازی خانه خود یا صرفاً برای ایجاد بعضی تغییرات ، فضا را تغییر دهید.

طراحی نورپردازی داخلی

در طراحی داخلی سیستم های نورپردازی از تزئینات سقف تا تزئینات دیوار ، فرم به عنوان بخشی از دکوراسیون به دست می آید. در یک مثال ، نورپردازی سقف و تزئینات دیوار با فرم های دایره ای زیبا خواهد بود. از نورهای منطقه ای و عناصر نورپردازی تزئینی به عنوان عناصر اضافی برای روشنایی موجود بهره ببرید. با سیستم های نورپردازی صحیح و سنجیده فضای یک خانه را می توان به طور کامل طراحی کرد.

سبک در طراحی داخلی

با ترکیب عناصر سبک مختلف در هنگام مبلمان خانه با خطوط سبک مدرن می توان به یک رویکرد التقاطی دست یافت. هنگام ترکیب عناصر دکور سبک های مختلف مانند سبک مدیترانه ای ، سبک کلاسیک یا گرمسیری می توانید از نقوش طبیعت یا فرم های هندسی بهره ببرید. اشکال لوازمی که تزئینات دیوار و تزئینات سقف را روشن می نماید با دکوراسیون همراه است.

بعلاوه می توانید با استفاده از یک آباژور دایره ای و اکسسوری لامپ برای عناصر روشنایی اضافی ، هارمونی ایجاد کنید. هنگام طراحی داخلی خانه می توانید با در نظر گرفتن روابط فرم ، بافت و رنگ به هارمونی و هماهنگی برسید.

طراحی مبلمان به چه معناست؟

هنگام طراحی داخلی یک فضا ، اثاثیه در یک پلان با مقیاس 1/50 یا 1/100 را می توان به راحتی در صفحه پلان مقیاس شده خواند. این شامل مبلمان و اقلامی است که احتیاجهای استفاده را برآورده می نماید که به آن ها طرح مبلمان می گوییم ؛ مانند عناصر ثابت آشپزخانه ، حمام ، پیشخوان یا کابینت آشپزخانه و سایر اکسسوری ها.

شما می توانید عناصر جزئیات را از گیاهان تزئینی به پلان طراحی داخلی منتقل کنید. بعلاوه موقعیت های ورودی در و پنجره به صورت مقیاس طراحی شده است. شرایط قرار گرفتن سرویس بهداشتی و عناصر حمام در پلان دیده می شوند. اتاق نشیمن و آشپزخانه می تواند تنها با یک پیشخوان آشپزخانه از هم جدا شوند و طرح پلان باز در پلان قابل مشاهده است.

دکوراسیون با فلسفه فنگ شویی

طراحی داخلی با فلسفه فنگ شویی یکی از جایگزین های محبوب در ایران است. ممکن است بخواهید فضای خانه خود را تغییر دهید یا با تزیین یک خانه نو و طراحی آن بر اساس فلسفه فنگ شویی ، فضایی دلچسب ایجاد نموده و اتاقی آرام را طراحی کنید. تالار ، منطقه چشم نوازی است که ظرافت را با فضایی ترکیب می نماید که به محض ورود به شما نور بخشیده و آرامش را به شما هدیه می نماید.

در صورت تمایل می توانید در خصوص نحوه طراحی داخلی خانه خود با فنگ شویی تحقیق کنید و در خصوص اینکه چگونه می توانید با زبان رنگ ها و فرم ها به فضا انرژی بیافزایید الهام بگیرید. در حالی که مقادیر کنتراست ایجاد شده به وسیله رنگ های متضاد به فضا انرژی می دهد ، به رنگ ها و بافت هایی نیز می توانید روی بیاورید که احساس وسعت را ایجاد می نمایند. در مدل های یک اتاق نشیمن باشکوه می توانید رنگ های ساده و احساس فضایی را در مدل اتاق نشیمن بیابید.

سبک ها و بافت های مختلف با هم

هنگام طراحی داخلی اتاق نشیمن ، لزوماً مجبور نیستیم از رنگ ها و بافت های هماهنگ استفاده کنیم. فضای اتاق نشیمن را می توان با گروه های نشیمن متفاوت و منحصربفرد به کلی تغییر داد. علاوه بر رنگ ها و بافت هایی که فضا را رنگ و انرژی می دهند ، گروه های نشسته که با دکورهای دیوار ادغام می شوند نیز می توانند عناصر الهام بخشی را ایجاد نمایند. ما آن را به عنوان یک مدل اتاق نشیمن محبت آمیز و سرگرم نماینده انتخاب کردیم ، جایی که عناصر زیبایی شناختی برای کسانی که دوست دارند زندگی نمایند ، ثبت شده است. علاوه بر این می توان گروه های نشسته را با توجه به مکان و منطقه ای که قرار است در آن قرار داد طراحی کرد.

سبک التقاطی

مدل اتاق نشیمن سبک های شیک و متفاوت را برای علاقه مندان به طراحی داخلی گرد هم می آورد. استفاده از رنگ های گرم مانند قرمز ، زرد و نارنجی در دکوراسیون اتاق نشیمن فضایی گرم به فضا می بخشد. از طرفی برای اینکه رنگ های گرم بیشتر به چشم بیاید ، کف دیوار در رنگ های ساده و خنثی طراحی می گردد. استفاده از مدل مبل در رنگ ها و بافت های مختلف بسیار پرطرفدار است. هماهنگی حاصل از تفاوت رویکردی است که استانداردهای طراحی داخلی و دکوراسیون امروزی را در بر می گیرد.

ترکیب کرم و قهوه ای

همیشه هارمونی مجذوب کننده قهوه ای و کرم یکی از پرطرفدارترین رنگ ها در محصولات مبلمان مرتبط با دکوراسیون منزل بوده است. امروزه طرح هایی وجود دارد که به ما یادآوری می نماید که همه ست های مبل تکی نباید یکسان باشند. با ست های مبل در سبک های مختلف در خطوط مشابه قرار بگیرید و با فرم ها و بافت های مجذوب کننده مبل فضایی کاملا متفاوت به اتاق نشیمن خود ببخشید.

در دکوراسیون اتاق نشیمن که تناژهای کرم و قهوه ای غالب است ، مدل شومینه شیک و طرح آینه دکوراتیو برای علاقه مندان به معماری و طراحی داخلی وجود دارد. در حالی که کف دیوار به فضا ظرافت می بخشد ، خطوط سفید شومینه را برجسته می نماید. مبل های راه راه به سبک کلاسیک که راحتی را ارائه می دهند با ترکیب رنگ ها و خطوط مختلف تفاوت ایجاد می نمایند.

ظرافت به سبک اسکاندیناوی

در طراحی داخلی آشپزخانه که از مقادیر کنتراست استفاده می گردد ، سرزندگی و انرژی ای که سیاه و سفید به فضا می بخشد نمایان می گردد. بافت و پوشش دیوارهای آجری که به ویژه در سبک کلاسیک با آن ها روبرو می شویم ، امروزه به زبانی نو تعبیر می گردد. دیوار آجری سفید و کف سقف چوبی سفید با رویکردی مدرن برای مدل های نو آشپزخانه و به دور از رنگ های کلاسیک طراحی شده اند.

منبع: اتاق

به "طراحی داخلی چیست و چگونه انجام می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی چیست و چگونه انجام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید