طرز تهیه دنت توت فرنگی خانگی در 30 دقیقه با طعم بازاری

به گزارش وبلاگ ایتالیا، دنت توت فرنگی یک دسر خوشمزه با بافتی نرم و دلپذیر است که در بین گروه های سنی مختلف خصوصا بچه ها محبوبیت زیادی دارد. این دسر خوش طعم و ساده را می توان در طعم های گوناگون به صورت خانگی تهیه کرد. دنت توت فرنگی هم به تنهایی نوش جان می گردد و هم برای تزیین کیک و تکمیل دسرهای دیگر کاربرد دارد. در این مطلب از در قصد داریم طرز تهیه دنت توت فرنگی خانگی را آموزش دهیم و ترفندهای تهیه دنت توت فرنگی خوشمزه را با شما به اشتراک بگذاریم.

طرز تهیه دنت توت فرنگی خانگی در 30 دقیقه با طعم بازاری

مواد لازم برای تهیه دنت توت فرنگی خانگی

مواد اولیهاندازه مورد احتیاج
شیر2 لیوان فرانسوی دسته دار
نشاسته ذرت2 قاشق غذاخوری
شکر4 قاشق غذاخوری
توت فرنگی15 عدد
وانیل1/4 قاشق چای خوری
خامه ساده2 قاشق غذاخوری

مدت زمان لازم برای آماده سازی مواد: 15 دقیقه

مدت زمان لازم برای پخت دنت توت فرنگی: 10 دقیقه

مدت زمان لازم برای استراحت دنت در یخچال: 2 ساعت

اندازه کالری در هر 100 گرم دنت توت فرنگی: حدود 135 کیلوکالری

مراحل طرز تهیه دنت توت فرنگی خانگی

مراحل طرز تهیه دنت توت فرنگی خانگی با به روش ساده را دنبال کنید.

مرحله اول: توت فرنگی ها را آماده کنید

ابتدا ضروری است توت فرنگی ها را چندین بار در آب خنک غوطه ور نموده و در آبکش بریزید. در طول انجام این کار، سطح شان را با دست به آرامی ماساژ دهید تا همه آلودگی ها رفع شوند.

حالا، با یاری یک چاقوی تیز کلاهک ها را از میوه جدا کنید. سپس، ظرف مناسبی را در نظر بگیرید، سطح آن را با دستمال حوله آشپزخانه بپوشانید و توت فرنگی ها را در آن قرار دهید تا آب شان خارج گردد.

مرحله دوم: مواد دنت را مخلوط کنید

در این مرحله از طرز تهیه دنت توت فرنگی خانگی باید شیر، شکر و توت فرنگی ها را همراه با هم داخل دستگاه مخلوط کن یا غذاساز بریزید و کاملا ترکیب کنید تا میکس و یکدست شوند. این کار را تا جایی ادامه دهید که مایع صاف و یکدستی ایجاد گردد.

در صورت تمایل برای خرید شیر و شکر می توانید به صورت و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله سوم: ترکیب توت فرنگی و باقی مواد را صاف کنید

اکنون، مایع به دست آمده را از یک صافی ریز بافت عبور دهید تا دانه های توت فرنگی جدا شده و مواد دنت کاملا صاف و یک دست گردد.

مرحله سوم: نشاسته ذرت را اضافه کنید

اکنون نوبت به اضافه کردن نشاسته ذرت می رسد. برای این منظور، باید مواد صاف و ترکیب شده را در قابلمه مناسبی بریزید و نشاسته ذرت و وانیل را به آن بیفزایید. قبل از انجام هر کار دیگری، این ترکیب را با استفاده از همزن دستی تا جایی هم بزنید که نشاسته ذرت و وانیل با موادتان کاملا مخلوط گردد و هیچ گلوله ای به جا نماند.

برای خرید انواع نشاسته و وانیل می توانید به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله چهارم: مایه دنت توت فرنگی را حرارت دهید

در این زمان، باید قابلمه حاوی مخلوط شیر، شکر، توت فرنگی، وانیل و نشاسته ذرت را روی حرارت ملایم قرار دهید. این ترکیب را به طور مداوم هم بزنید تا غلیظ گردد و شکل به خودش بگیرد.

مرحله پنجم: خامه را اضافه کنید

امیدواریم تا این جا، مراحل طرز تهیه دنت توت فرنگی خانگی را بدون مشکل پشت سر گذاشته باشید. پس از رسیدن مواد به غلظت دسر فرنی، شعله را خاموش کنید و اجازه دهید مخلوط تان کمی خنک گردد.

سپس، چند قاشق از این مواد را در ظرف مجزایی با خامه ترکیب نموده و خوب هم بزنید تا رقیق گردد. در نهایت، این ترکیب را در قابلمه حاوی دنت بریزید و به خوبی مخلوط کنید تا کاملا یکدست گردد.

برای خرید خامه می توانید به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله ششم: دنت توت فرنگی را در یخچال قرار دهید

حالا که طرز تهیه دنت خانگی را یاد گرفتید و مایه دنت توت فرنگی را درست کردید، وقت آن است که این ترکیب را در ظروف مخصوص سرو بریزید. سپس، آن را برای مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا خودش را بگیرد و آماده خوردن گردد. پیشنهاد می کنیم روی این دسر را با قطعات توت فرنگی و چند برگ نعنای تازه تزیین و سپس، نوش جان کنید.

ضمناًً شما می توانید با طعم های مختلف را به روش های اینترنتی و حضوری از تهیه کنید.

روش های دیگر برای درست کردن دنت توت فرنگی

طرز تهیه دنت توت فرنگی با شیر توت فرنگی

شاید خارج از فصل توت فرنگی قصد تهیه دنت این میوه را داشته باشید؛ یا به هر دلیلی ممکن است به توت فرنگی تازه دسترسی نداشته باشید. خبر خوب این است که حتی در این شرایط هم می توانید دنت توت فرنگی را درست کنید. برای این منظور، کافی است شیر توت فرنگی آماده را جایگزین شیر ساده نموده و باقی مراحل را درست مانند دستور بالا دنبال کنید.

برای خرید انواع از جمله شیر توت فرنگی می توانید به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

نکات مهم درباره تهیه دنت توت فرنگی خانگی

  • در صورت تمایل، به جای خامه می توانید دنت توت فرنگی و دیگر انواع دنت را با کره درست کنید. کره را از خریداری کنید؛ حضوری یا اینترنتی.
  • طرز تهیه دنت موزی هم عینا مانند همان چیزی است که در بالا گفتیم. با این تفاوت که باید موز را جایگزین توت فرنگی کنید. در اصل، شما می توانید انواع دنت را با استفاده از میوه های مختلف درست کنید.
  • طرز تهیه دنت نسکافه ای هم درست مانند مراحل بالاست. تنها تفاوت اش این است که به جای میوه باید به ترکیبات آن 2 قاشق غذاخوری پودر نسکافه اضافه نموده و باقی مراحل را دقیقا مانند دستور بالا دنبال کنید. انواع پودر قهوه را می توانید از خریداری کنید؛ حضوری یا اینترنتی.
  • بسته به ذائقه می توانید دسر دنت توت فرنگی را به صورت لایه لایه همراه با خامه سرو کنید؛ یعنی در ظرف سرو یک لایه دنت بریزید و یک لایه خامه فرم گرفته.
  • در صورت تمایل، می توانید دنت توت فرنگی را همراه با دنت شکلاتی یا دیگر انواع دنت ها به صورت لایه لایه در لیوان بریزید و نوش جان کنید.

فوت و فن های خوشمزه شدن دنت توت فرنگی خانگی

آیا تهیه کیک با دنت توت فرنگی هم امکان پذیر است؟

بله. طرز تهیه کیک با دنت توت فرنگی به این صورت است که یک کیک ساده یا کاپ کیک را مطابق معمول درست می کنید و سطح یا لابه لای آن را با دنت توت فرنگی می پوشانید. برای مثال، می توانید مراحل را عینا دنبال نموده و به جای خامه، تزیین کیک با دنت توت فرنگی را امتحان کنید.

آیا با دنت توت فرنگی می گردد دسر درست کرد؟

بله. در صورت تمایل، می توانید درست کردن انواع دسر با دنت توت فرنگی را هم تجربه کنید. برای مثال، پیشنهاد می کنیم مطلب مربوط به را بخوانید.

خواص دنت توت فرنگی چیست؟

از آن جا که این دسر خوشمزه و مقوی با استفاده از شیر و توت فرنگی تازه تهیه می گردد، خواص قابل توجهی هم دارد. هر 100 گرم دنت توت فرنگی حاوی مقادیر قابل توجهی کربوهیدرات، پروتئین، فیبر، پتاسیم، کلسیم، ویتامین A، ویتامین C و آهن است.

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه دنت توت فرنگی خانگی در 30 دقیقه با طعم بازاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دنت توت فرنگی خانگی در 30 دقیقه با طعم بازاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید